A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.
ANGWATT T1 elektromos roller teszt
A tesztben szereplő elektromos roller nem játékszer! Amennyiben a legkisebb kétség is felmerül a helyes beüzemeléssel kapcsolatban, mindenképp szakember segítségét kell igénybe venni a saját- és a közlekedésben részt vevő többi fél testi épségének megóvása érdekében! Bukósisak, védőfelszerelés használata kötelező, ne feledd: a család hazavár!
Ha elektromos rollerről beszélünk, akkor a felhasználók többségének szemei előtt az úgynevezett „pálcika” típusú rollerek jelennek meg; például a Xiaomi Mi Pro 2, a Ninebot G30 Max, esetleg a Kugoo valamelyik kisebb modellje, illetve a rollermegosztó cégek kínálatában fellelhető strapabíró darabok. Ezen rollerek többségének közös ismertetőjegyei a 8-10″ közötti kerékméret, a 250-500 W körüli (egy)motoros teljesítmény és a 12-25 kilogramm közötti tömeg. Ezen specifikációk az átlagos felhasználók számára bőven megfelelőek, de mit csináljon az a potenciális vásárló, aki 100+ kilós, ne adj’ Isten egy domb tetején lakik, esetleg a munkahelyéhez vezető úton emelkedő található vagy csak egyszerűen gyorsabban szeretne haladni a többieknél. A legegyszerűbb amit megtehet, hogy végigolvassa ezt a tesztet – hiszen mai alkalommal az ANGWATT T1 elektromos roller kerül bemutatásra, mely 11″-os kerekeivel, 50 kilójával és 2×3000 W teljesítményű motorjával bőven kilóg az előző felsorolásból – és eldönti, hogy szüksége van-e erre (vagy egy hasonló) méretű szörnyre.
A tesztalanyhoz hasonló modellek futhatnak – a teljesség igénye nélkül – Laotie, Bouyeda, Gogotop, Obarter, Duotts, X-Tron márkanéven; a váz és a teljesítmény szinte azonos (olyannyira, hogy a témát közelről ismerő forrásom szerint az ANGWATT márka a Laotie gyár terméke a Banggood számára gyártva), a vezérlésben, a beszerelt akkumulátor-cellákban, a külső kialakításban lehetnek – akár minőségbeli! – eltérések. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes minél több tesztet elolvasni, a tulajdonosok véleményét kikérni, illetve szakember segítségével – igen, extra költségen – üzembe helyeztetni a rollert. Mivel utóbbi egy sarkalatos pont a magunk- és a közlekedésben résztvevők biztonsága-, illetve a roller tartóssága érdekében, ezt a műveletet nem érdemes félvállról venni – erről később még bővebben olvashattok. Az ANGWATT T1 elektromos roller az ismertebb márkák közül nem meglepő módon a Laotie Ti30-II-re, illetve a Duotts D88-ra vagy a Halo Knight T107 Pro-ra hasonlít, az ajánlatokat megnézve látható, hogy a váz és a kialakítás szinte azonosak, az extrák különbözhetnek, gondolok az ülésre, a hátsó lábtámaszra vagy az indexek meglétére.
Az elektromos roller specifikációja akár 100+ km-es elméleti hatótávot ígér (75 kg tömegű vezető, 15 km/h sebesség, sík terep mellett), az elérhető maximális sebesség pedig 85 km/h. Az első villába épített hidraulikus teleszkóp-, míg hátul egy központi rugóstag biztosítja az úthibák elnyelését, melyhez segítséget nyújtanak a 11 colos, tömlős, terepmintás gumival szerelt kerekek is. A 2×3000 W névleges teljesítményű kefe nélküli elektromotor brutális gyorsításra képes, így nem is volt kérdés, hogy a fékeknek is helyt kell állniuk. A megállásról elől és hátul is hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak – a féktárcsa 140 mm átmérőjű -, ezen kívül elektronikus fék is segíti a lassulást. A kormányról kapcsolható az egy- vagy kétmotoros üzemmód, illetve a maximális sebességet is korlátozhatjuk 25 km/h-ra – ez a beállítás segítséget jelenthet a kezdő felhasználók számára. Ha szélnek eleresztjük a lovakat, akkor a három beállítható módban 38/55/85 km/h sebességgel roboghatunk a megszerzett tapasztalatunkhoz és tudásunkhoz illeszkedve. Az első-, kis fogyasztású, dupla LED-es világítás sötétben is megteremti a minimálisan szükséges biztonságot, melyet a deck oldalába épített – távirányítóval kapcsolható és módosítható – oldalsó világítás és az első/hátsó helyzetjelző is fokoz. Természetesen hátul is megtaláljuk a világítást, a dupla féklámpát, illetve az elől és hátul található index is mutatja kanyarodási szándékunkat a közlekedés többi résztvevője számára.
A fenti ajánlatok között megtalálhatjátok a brand elektromos rollereihez tartozó árakat, látható, hogy a T1 mellett a C1 (Laotie 18 Lite) és F1 (Laotie ES10) modellek közül is választhatnak a vásárlók, egyéni preferenciájuknak megfelelően. A tulajdonságok felsorolása után el is kezdődhet az ismerkedés az elektromos rollerrel.
Az elektromos roller általános leírása
Az ANGWATT T1 elektromos roller kitűnő választás, ha vonz az off-road, a terepen való száguldás. A 35 Ah kapacitású – Samsung 18650-es cellákkal szerelt – akkumulátor segítségével akár 100+ kilométert is megtehetsz két töltés között és 85 km/h végsebességet érhetsz el. Kényelmedről az első teleszkóp-, a hátsó rugóstag, a 11 colos, belsővel ellátott gumiabroncsok- és a két darab 3000 W névleges teljesítményű elektromotor gondoskodnak, a biztonságodért pedig az irányjelzők- és a hidraulikus tárcsafékek felelnek. A központi LCD kijelzőn nyomon követheted a pillanatnyi sebességed, az akkumulátor töltöttségét, az aktuális sebességfokozatot és még az irányjelző- és a világítás állapotáról is visszajelzést kapsz. A nagy sebességű haladás biztonságáról a kormányszitálás-gátló (steering damper) gondoskodik.
- 3 féle sebesség mód (38/55/85 km/h)
- 11 hüvelykes, levegős, belsővel szerelt, terepmintás gumiabroncsok, hidraulikus tárcsa- és elektronikus fékkel szerelve a biztonságos megállásért
- 2×3000 W teljesítményű elektromotor akár 85 km/h maximális sebesség eléréshez és maximum 50°-os emelkedő leküzdéséhez tervezve
- 35 Ah akkumulátor-kapacitás, akár 100+ km hatótáv (15 km/h egyenes úton, 75 kg tömegű sofőr esetén)
- 200 kg maximális terhelhetőség
- vasból és nagy szilárdságú alumíniumötvözetből készített váz
- kormányszitálás-gátló a nagy sebességű haladás biztonságáért
- gyors és egyszerű összecsukási mód
- első teleszkóp és hátsó rugóstag a nagyobb kényelemért
- első/hátsó világítás, oldalfény és irányjelzők a nagyobb biztonságért
Az elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: ANGWATT Típus: elektromos roller Modell: T1 Szín: fekete Anyag: vas és alumínium ötvözet |
Jellemzők | Terhelhetőség: 200 kg Maximális sebesség: 85 km/h Motor teljesítmény: 2×3000 W Kerék átmérője: 11″ Emelkedő leküzdése: 50% Elméleti hatótáv: 100+ km (~75 kg, egyenes út, 15 km/h sebesség) Sebesség módok: 3 (38 km/h 55 km/h 85 km/h) Világítás: első/hátsó LED + távirányítóval vezérelhető oldalsó dekor világítás, helyzetjelző Fékrendszer: első és hátsó hidraulikus tárcsafék + elektronikus fék Akkumulátor: 60 V, 35 Ah, 2.100 Wh Töltési idő: kb. 12-13 óra, dupla töltővel 6-7 óra Lengéscsillapítás: hidraulikus első teleszkóp és hátsó rugóstag Vízállóság: IPX4 Kijelző: LCD Applikáció: nincs Tempomat: van Index: van Telefontartó: nincs |
Méret és súly | Termék súlya: 49,00 kg Csomagolás súlya: 51,00 kg Termék mérete (HxSzxM): – nyitva: 122,00×68,00×125,00-143,00 cm – csukva: 122,00×68,00×48,00 cm Csomagolás mérete (HxSzxM): 131,50×32,00×52,00 cm |
A doboz tartalma | 1 x ANGWATT T1 elektromos roller 2 x EU csatlakozós töltő 1 x kormánystabilizátor 1 x szerszámkészlet 2 x kulcs 1 x távirányító 1 x angol nyelvű használati utasítás |
Kicsomagolás, első benyomások
Aroller a Banggood webáruház cseh raktárából – a feladástól számítva 1 héten belül – érkezett a DPD futárszolgálat segítségével, így a nyomkövetés megoldott, ezen kívül a vételáron kívül semmi egyéb fizetnivalónk nincs az opciós biztosításon kívül. A nagyméretű, natúr színű-, a modell névével ellátott kartondobozban lehajtott kormányoszloppal és leszerelt kormánnyal utazott az elektromos roller, gondosan becsomagolva; a doboz a gyári kapcsok mellett pántos megerősítést is kapott. Maga a csomag jókora, fogófülek nem találhatóak rajta, az említett pántoknál megragadva szükség esetén egyedül is mozgatható, de az 50 kilogramm szállítása nem egy embernek való mutatvány. Az ekkora terjedelmű és tömegű szállítmányok esetén fokozott a veszélye annak, hogy útközben történik valami a beltartalommal, de általában – mint ahogy ebben az esetben is – azokon a helyeken ahol a váz sérülhet, valamilyen kitöltő anyagot találunk a karcolások/törések megelőzése érdekében, illetve az érzékenyebb helyek plusz szivacsos csomagolást is kapnak, a kijelzőket fólia védi a karcoktól. Az ANGWATT T1 elektromos roller teljes összeszerelése a vásárló feladata, ebbe szerencsére túl sok dolog nem tartozik bele, a szükséges lépések részletes ismertetése a következő bekezdésben olvasható. A képekkel illusztrált-, angol nyelvű használati utasítás sajnos nem túl részletes, de kellő idő ráfordításával, minimális kézügyesség mellett is kivitelezhető a procedúra, egyedül a külön csomagolt steering damper megfelelő pozíciójának megtalálása lehet első nekifutásra nehézkes.
A kartonnal fedett deckre átlátszó fóliával áttekerve találjuk a hátsó műanyag sárvédőt, a hátsó lábtámasz magasítóját, a csavarokat multifunkciós szerszámkészlettel együtt, a használati utasítást, az oldalfény távirányítóját és a két darab EU csatlakozóval szerelt tápegységet (67,2V/2A). Amennyiben gyorsabban szeretnénk feltöltve látni a roller akkumulátorát, abban az esetben a két töltő együttes használatával a 2 töltőcsatlakozón keresztül táplálva az akkupakkot, a töltési idő nagyjából 7 órára csökken, egy töltővel a folyamat 12-13 órát vesz igénybe.
A következő lépésben össze kell szerelnünk az ANGWATT T1 elektromos rollert, amihez először óvatosan ki kell szabadítanunk a karton fogságából úgy, hogy se a doboz, se a roller ne sérüljön. Ez egyedül nem biztos, hogy sikerül, érdemes segítséget kérni, hogy ne okozzunk véletlenül kárt se az új szerzeményünkben se a csomagolásban, mert probléma esetén – ha más megoldás nincs – szükségünk lesz rá a visszaküldéshez. A sorrend szabadon változtatható, én az alábbi menetrendet követtem:
- a rollert a kiemelése után helyezzük egyenes talajra, támasszuk ki, majd szabadítsuk meg a csomagolástól (gyorskötöző, buborékos fólia, zacskók, stb), és tegyük félre azokat az elemeket, amik nem a váz részei (hátsó sárvédő, hálózati adapterek, stb.) és a biztosítókallantyú segítségével állítsuk fel a kormányoszlopot amíg kattanást nem hallunk, majd a bordó kar felhúzásával rögzítsük azt
- szereljük fel az első, majd a hátsó indexeket – amennyiben az elektromos rollert 2023.09.13. – 2023.09.30. között vásárolod meg, ezt a pár indexet ajándékba kapod
- szereljük le a négy imbuszfejű csavar kitekerésével a hátsó lábtámaszt, helyezzük fel a meredekebb szöget biztosító betétet, majd a mellékelt csavarok használatával rögzítsük a kicktailt (a betét megakadályozza a sárvédő benyomódását, illetve a lábtámasz jobban terhelhető)
- a hátsó sárvédő felszerelése után pattintsuk be az ötszög alakú műanyag betétet
- a stucnit a rajta található két csavar meglazításával állítsuk irányba, majd a kormányszár bilincsén található négy darab imbusz csavart tekerjük ki, helyezzük a kormányt a megfelelő pozícióba, ezután a bilincset visszahelyezve húzzunk meg minden csavart
- a mellékelt bilincs segítségével rögzítsük a központi kijelzőt és csatlakoztassuk a nyilaknak megfelelően a hatpólusú csatlakozót
- állítsuk be a gázkar és a fékkarok pozícióját, a gázkar egyenesen előre mutasson, a fékkarok kissé lefelé
- a kormányszitálás-gátló karja gyárilag felszerelve érkezik, de a helyes pozíciót be kell állítani, ahogy az sem mindegy, hogy a damperen található bilincs hová kerül
- a rolleren a szállítás során történő hibák elkerülése érdekében az összes csavar kitekert állapotban van, indulás előtt a csavarok átvizsgálása és meghúzása kötelező feladat!
A lenti galériában a lépések fotóval is megtekinthetőek, így talán az általam mért egy – másfél órás művelet lerövidíthető. A damper felszerelése nagy körültekintést igényel, mivel a termékképeken sem a helyes pozíció szerepel – a lenti galériában megtekinthető a közel megfelelő helyzet, mely próbálgatással nyerheti el a végső formáját.
Első lépésben a bilincset helyezzük a kormányszitálás-gátló bal oldalához a lehető legközelebb, az ANGWATT felirat alá; ilyenkor legkisebb az erőkar és így lecsökken az elcsavarodás veszélye. A bilincs túlsó felét lazán rögzítsük a kormányoszlopon kialakított helyére, majd a tekerőgombot forgassuk el teljesen a mínusz irányba, hogy a rúd könnyen járhasson. A rudat állítsuk úgy, hogy mindkét oldalon közel azonos rész lógjon ki a testből, miközben az első kerék egyenesen előre áll. A bal oldali teleszkópszáron található tartót rögzítő két csavart lazítsuk ki és csúsztassuk fel annyira, hogy a stabilizátor vízszintesen álljon, miközben a kar körülbelül 90°-os szöget zár be a teleszkóppal (nagyjából hátrafelé mutat). Ha szükséges, akkor a bilincs lazításával változtassuk meg a teljes egység pozícióját, majd ha megfelelőnek találtuk, húzzuk meg a csavarokat és alul a két önzáró anyát. A csillapítás mértékét a fekete színű tekerőgombbal állíthatjuk be rollerezési szokásunkhoz- és a terepviszonyokhoz igazodva. A kormánystabilizátor megfelelő helyzete ebben a galériában látható, a későbbi tóparti képek még a helyes beállítás előtt készültek.
A szerelés nem okozott nehézséget, de itt térnék vissza a beüzemelés fontosságára. A roller össze lett szerelve, pont úgy néz ki, mint egy rollerezésre alkalmas darab, de sajnos ez csak a látszat. Az úgynevezett „alsócsavaros” rollerek esetében – ahová a Laotie, Duotts, Obarter modellek mellett az ANGWATT T1 elektromos roller is tartozik -, különösen fontos, hogy minden csavar a megfelelő nyomatékkal, lehetőleg menetrögzítő használatával legyen meghúzva (az is előfordulhat, hogy éppen lazítani kell a gyári állapoton), ellentétes esetben nagyon hamar azt vehetjük észre, hogy az új kedvencünkkel probléma van – csörög, zörög, összecsuklik, esetleg meg is áll – vagy éppen nem áll meg, ha kellene. A használati utasításban a gyártó külön felhívja a figyelmet a csavarok meghúzásnak fontosságára; elmondása szerint a csavarok meghúzásával a szállítás során sérülés keletkezhetne – vagy igaz vagy nem, de erre kiemelt figyelmet fordítson mindenki!
Sokak szemében a kínai rollerek megbízhatatlan kategóriát képviselnek, aminek talán a legfőbb oka az, hogy nem kellő szaktudással lettek felkészítve első útjukra, illetve nem kapják meg a szükséges karbantartást. Pedig az alkatrészellátás biztosított és a garanciális ügyintézés is működik, bár nem feltétlenül az Európában megszokott módon – gond esetén a webáruház igyekszik a problémát a vásárló segítségével pontosan felderíteni (leginkább a hibáról a YouTube-ra feltöltött videó segítségével) és valós igény esetén a hibás alkatrész cseredarabja hamarosan érkezik. Persze ezt is be kell építeni, ami költséget jelent(het), amit a termék eladási árával próbálnak kompenzálni, ezért mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy kínai webáruházból- vagy inkább egy magyar webshopból vásárol magának elektromos rollert (vagy bármi egyéb terméket). Számomra minimum furcsa az a hozzáállás, hogy minden ami kínai az megbízhatatlan és az erőgépek közül csak a millión felüli rollereket szabad megvenni – higgyétek el, mindkét állításra láttam már ellenpéldát, hiszen ami elromolhat, az el is romlik. Ráadásul a tesztalany összehasonlítása például egy Dualtron Storm-mal egyszerűen értelmezhetetlen – kéretik ezt a tesztet is (ahogy az összes többit is) helyén kezelni és ezen irányvonal mentén olvasni, kommentelni.
És most jogosan vetődik fel a kérdés: rendben, de hova vigyem a rollerem, hol találok olyan megbízható szerelőt, aki ért ezekhez a gépekhez, aki üzembe tudja helyezni őket, esetleg képes olyan módosításokat elvégezni a technikán, amitől az nem egy lesz a tucatból, hanem a nagybetűs ROLLER. Van egy jó hírem, ismerek ilyen embert és meg is osztom veletek az elérhetőségét; Ő nem más, mint Mészáros József – Joe -, aki gödi műhelyében képes a csodákra is. Alig néhány hete találtam rá, de pár mondat után már tudtam, hogy nagy eséllyel lesz közös utunk, hiszen Neki is a felhasználók maximális elégedettsége okoz örömet, ahogyan a weddmegonline.hu weboldalon is közel öt éve – reményeim szerint – Ti is ezt tapasztalhatjátok. Joe az alsócsavaros rollerek specialistája, az általa létrehozott Facebook csoportjának kiemelt bejegyzése itt érhető el. Időközben Joe elindította saját csatornáját, az alábbi két videót javaslom megnézni, amiből világosan kiderül, hogy pontosan mire gondolok.
A csoportban számos kérdésre választ kaphattok, megoszthatjátok saját a tapasztalataitokat, elolvashatjátok másokét, de még szervezett gurulásokon is részt tudtok venni, ahol össze tudjátok hasonlítani a gyári/átalakított rollereket, meg tudjátok nézni, hogy mi a különbség egy ANGWATT T1 és egy Laotie Ti30-, esetleg a Quickwheel Explorer között. Jöhettek családdal, gyerekekkel, a jókedv garantált, senki nem marad az út szélén. És amikor hallod (illetve nem hallod), hogy a melletted közlekedő – Joe által üzembe helyezett – Ti30 véletlenül sem nyikorog, a sajátod meg annak ellenére igen, hogy 40 kilométerrel ezelőtt minden csavart meghúztál, na, akkor tudod, hogy megérkeztél.
Az ANGWATT T1 elektromos roller használatba vétele
Aroller bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Az ANGWATT T1 elektromos roller egy szedán csomagtartójába mérete és tömege miatt nem fog beférni, mert összecsukva is 122×68×48 cm (HxSzxM) terjedelmű. A nagyságrendileg 50 kilogrammos tömeg ebben a kategóriában ugyan nem számít soknak számít, de a roller kézben nem szállítható, a lépcsőzést is felejtsük el vele. A nyitás/összecsukás nagyjából 10-15 másodpercet vesz igénybe; elsőnek a deck és a váz találkozásánál található reteszt kell oldanunk, majd a nagy bordó színű kart hátrafelé húznunk, ekkor a kormányoszlop ledönthető és végállásban rögzül – kinyitni értelemszerűen fordított sorrendben tudjuk. Az oldalkitámasztó stabil, a helye és hossza is jól lett méretezve, így nem kell aggódnunk amiatt, hogy a művelet közben a roller elborulna oldalra. Az első villánál és a kicktailnél megragadva az ANGWATT T1 elektromos roller a hátsó kerekével előre beemelhető egy kombi csomagtartójába, utána a hátsó keréken már csak beljebb kell tolni és egy gumipókkal rögzíteni – „természetesen” elsőre pont fordítva csináltam és a fotók is így készültek, de az állórész alján található két nagyméretű gumipogácsa miatt hamar váltottam.
A roller össze van szerelve, szokás szerint vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Első ránézésre egy igen masszív darabot látunk és biztosak lehetünk benne, hogy úton-útfélen megállítanak majd bennünket az érdeklődők, hogy kérdezzenek vagy csak velünk guruljanak pár száz méteren, hiszen az egész roller erőt sugároz, különleges, nem mindennapi látvány, hasonló élményem a KugooKirin G3 kapcsán volt utoljára.
A három lépcsőben – 125-142 centiméter között – állítható magasságú kormányoszlopot két ezüst színű, bordó kupakkal ellátott hidraulikus teleszkóp fogja közre, mely probléma esetén pótolható, ahogy a legtöbb alkatrésszel is ez a helyzet. A hasonló kialakítású kormányoszlopokkal megoszlanak a tapasztalatok, előfordult olyan eset is, amikor terepen egy magasabb részről leugratva a kihúzható rész egyszerűen elgörbült. Jelen esetben a kérdéses alkatrész elég stabilnak tűnik, a tesztutak alatt nem akadt problémám vele – szerencsére gond esetén Joe-nál erre is létezik megoldás. A kormány szélessége 71 centiméter, a 25/51/10 centiméteres (SzxHxM) méretekkel rendelkező-, csúszásgátlóval ellátott deck alját pedig nagyjából 20 centi választja el a talajtól – a fekvőrendőrök felett gond nélkül át lehet hajtani, illetve a lábunk is bőven elfér, bár a hátsót a kicktail-en illik tartani. A szürke több árnyalatára festett állórészen az ANGWATT feliratot olvashatjuk, a brand neve a kormányoszlop oldalán, illetve az oldalsó-, távirányítóval vezérelhető dekorvilágításnál is visszaköszön. Az apró-, rádiófrekvenciás távirányító összesen 17 gombot tartalmaz, mellyel 358 különböző fényeffekt közül válogathatunk, segítségével állíthatjuk a fény sebességét, erősségét és természetesen ki is kapcsolhatjuk azt. A távkapcsoló CR2025-ös akkuval és használati utasítással érkezik, használata gyerekjáték.
Szemből nézve az ANGWATT T1 elektromos roller a fiam szerint WALL-E-re emlékeztet és valóban, a kis robot hasonló szemekkel nézegetett ki a fejéből. A LED lámpák körüli fénykarikák jól néznek ki, a fényerő és a bevilágított útszakasz nagysága megfelelő, de a fénysáv elég keskeny, így kiegészítő világításra is szükség lehet, főleg, ha éjszakai túrákat is tervezünk. A rolleren az alábbi fényforrások találhatók:
- első LED világítás
- első- és hátsó dupla helyzetjelző
- dupla féklámpa
- oldalsó dekorvilágítás
- első- és hátsó index
A hátsó indexek a lábtartó végére vannak felszerelve, felső részük lilán fénylik, alul pedig 9 darab apró LED mutatja kanyarodási szándékunkat. A gyártó úgy ítélte meg, hogy ezek az indexkarok könnyedén lerúghatóak (amúgy nem), ezért ha az elektromos rollert 2023.09.13. – 2023.09.30. között a Banggood webáruházban vásárolod meg, ezt a pár irányjelzőt ajándékba kapod. A csomag kínai raktárból érkezik, viszont a szállítási módnak köszönhetően teljesen költségmentesen veheted át az ajándékot. Ránézésre típusazonos az első darabokkal, amik között egyébként a kifejezetten hangos, 60 V-os duda helyezkedik el.
A 18650-es Samsung cellákból álló 35 Ah (2100 Wh) kapacitású akkumulátor természetesen a taposó alatt kapott helyet, teljesen feltöltve 67 V körüli értéket kell látnunk a kijelzőkön, bár ahány darab van (3), annyi féle számot látunk, ezért elég az indítókulcs fölötti kis kockában megjelenőt figyelnünk, az mutatja a legpontosabb értéket. A két darab töltőcsatlakozó a lehető legkényelmesebb helyre került, a deck jobb oldalának hátsó részén találjuk őket, természetesen gumidugóval ellátva, rendeltetésszerű használat mellett itt nem tud befolyni a víz és könnyen hozzájuk is lehet férni. A teljes töltéshez nagyságrendileg 7-8 órára van szükség, így egy nap két körre csak gyorstöltő használatával van lehetőségünk, de ha ehhez hozzá tesszük, hogy egy gurulás akár 100 km-nyi is lehet teljesen feltöltött akkumulátorral indulva, akkor ez az infó leginkább a hosszútávú túrázóknak lehet érdekes, akik akár 6-800 kilométert is megtesznek alkalmanként.
Az alábbi táblázatban a 60V 16S akkumulátor töltöttségét láthatjátok a feszültség függvényében. Érdemes minden esetben a feszültségértékeket figyelni a töltöttségjelző ikon helyett, személy szerint nem szoktam 25% alá meríteni az akkupakkot, maximum a teszt miatt, hogy megnézzem a BMS kikapcsolási feszültségét, de ez jelen esetben elmaradt – ennek okáról a későbbiekben lesz még szó.
Feszültség (V) | Töltöttség (%) | Feszültség (V) | Töltöttség (%) | Feszültség (V) | Töltöttség (%) | Feszültség (V) | Töltöttség (%) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
67.2 | 100 | 62.4 | 75 | 57.6 | 50 | 52.8 | 25 |
67.0 | 99 | 62.2 | 74 | 57.4 | 49 | 52.6 | 24 |
66.8 | 98 | 62.0 | 73 | 57.2 | 48 | 52.4 | 23 |
66.6 | 97 | 61.8 | 72 | 57.0 | 47 | 52.2 | 22 |
66.4 | 96 | 61.6 | 71 | 56.8 | 46 | 52.0 | 21 |
66.2 | 95 | 61.4 | 70 | 56.6 | 45 | 51.8 | 20 |
66.0 | 94 | 61.2 | 69 | 56.4 | 44 | 51.6 | 19 |
65.9 | 93 | 61.1 | 68 | 56.3 | 43 | 51.5 | 18 |
65.7 | 92 | 60.9 | 67 | 56.1 | 42 | 51.3 | 17 |
65.5 | 91 | 60.7 | 66 | 55.9 | 41 | 51.1 | 16 |
65.3 | 90 | 60.5 | 65 | 55.7 | 40 | 50.9 | 15 |
65.1 | 89 | 60.3 | 64 | 55.5 | 39 | 50.7 | 14 |
64.9 | 88 | 60.1 | 63 | 55.3 | 38 | 50.5 | 13 |
64.7 | 87 | 59.9 | 62 | 55.1 | 37 | 50.3 | 12 |
64.5 | 86 | 59.7 | 61 | 54.9 | 36 | 50.1 | 11 |
64.3 | 85 | 59.5 | 60 | 54.7 | 35 | 49.9 | 10 |
64.1 | 84 | 59.3 | 59 | 54.5 | 34 | 49.7 | 9 |
63.9 | 83 | 59.1 | 58 | 54.3 | 33 | 49.5 | 8 |
63.7 | 82 | 58.9 | 57 | 54.1 | 32 | 49.3 | 7 |
63.6 | 81 | 58.8 | 56 | 54.0 | 31 | 49.2 | 6 |
63.4 | 80 | 58.6 | 55 | 53.8 | 30 | 49.0 | 5 |
63.2 | 79 | 58.4 | 54 | 53.6 | 29 | 48.8 | 4 |
63.0 | 78 | 58.2 | 53 | 53.4 | 28 | 48.6 | 3 |
62.8 | 77 | 58.0 | 52 | 53.2 | 27 | 48.4 | 2 |
62.6 | 76 | 57.8 | 51 | 53.0 | 26 | 48.2 | 1 |
A fékek tekintetében jól állunk, elől és hátul is hidraulikus, Dyisland típusú, 140 milliméteres, hűtött tárcsával rendelkező tárcsafék segít a megállásban, melyet egy elektronikus fék is kiegészít. A belsővel szerelt, 11 hüvelyk átmérőjű (100/65-6.5) Tuovt gyártmányú gumiabroncsokon forgásirányt nem láttam feltüntetve, a gyártó által meghatározott guminyomásuk 3,5 bar, egyenként 190 kilogrammal terhelhetőek. Off-road, mintázatúak, de aszfalton is csendben futnak és természetesen terepre is megfelelőek. A felni oldalára a TUBELESS feliratot nyomták, de a gumi belsővel szerelt; ezt onnan tudom biztosan, mert a második túrám során sikeresen defektet kaptam – kiszakadt a szelep -, ezért gumiszereléssel kellett kezdenem a hetemet. De legalább le tudom írni, hogy a deck levétele és a csatlakozók szétkötése után a felni könnyedén kivehető a hátsó villák közül és a benne található imbuszfejű csavarok kitekerése után ketté is szedhető, így nem kell szenvedni a külső le-, majd visszaszerelésével, a művelet egyszerűen elvégezhető. Amikor újra üzemkész lett az ANGWATT T1 elektromos roller, akkor kapott egy adag Slime defektgátló folyadékot is, később fényképeken is mutatom a műveletet.
A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, puha gumival borított markolat előtt találjuk a hátsó tárcsaféket működtető fékkart, előtte pedig a világítás gombját, az indexkapcsolót és a dudát, majd a feszültségmérővel egybeépített gyújtáskapcsoló következik. A központi helyet a hatalmas méretű LCD kijelző foglalja el mely számos visszajelzést ad egy időben a roller vezetőjének, fényereje nappali világosságban gyengécske, de még éppen olvasható. Láthatjuk az aktuális sebességünket, az akkumulátor töltöttségét és feszültségét voltban km-ben (igen, a mértékegység nem változik), az összes megtett távolságot, a sebességfokozatot és a világítás- és az index állapotát. Véleményem szerint ez a kijelző csak azért került fel – ezt később a meg is erősítették -, hogy az ANGWATT T1 elektromos roller látványosabb legyen, kicsit különbözzön a konkurenciától, az irányjelző visszajelzésen kívül más fontos információt nem mutat és valószínűleg a motor fázisára van bekötve, ami hiba esetén akár gondot is okozhat.
A jobb oldali markolat előtt az első fék fékkarja kapott helyet, előtte a TF-100-as típusú – a telefon töltésére alkalmas, USB-A porttal felszerelt -, kijelzővel egybeépített gázkart-, mely alatt a sárga ECO/TURBO-, illetve a piros színű-, az egy- vagy kétmotoros használat között váltó gombokat fedezhetjük fel. A nagyméretű kijelző fényereje nappali világosságban éppen, hogy elegendő a leolvasáshoz, a bekapcsolás után le tudjuk róla olvasni az aktuális sebességfokozatot, a pillanatnyi sebességet, az összesen megtett távot (5 digit, tizedes nélkül) és a töltöttséget is. A töltöttségjelző öt egységre osztott, kékes-zöld színű szegmensekből áll. Ha egy USB eszköz van csatlakoztatva a kijelző hátuljához (mobiltelefon töltése), akkor megjelenik az USB felirat is és a lassú töltés is elindul. Ezen kívül a START NON ZERO, vagy a START ZERO kifejezések olvashatóak a pillanatnyi sebesség mellett; a következő bekezdésben részletesen megmutatom, hogy mi mit jelent és mit hogyan lehet beállítani a kijelző menüjében. A bekapcsoló- és a MODE gombok mellett a gázkarral zárul a sor, melyen bevágás található a mutató- és a középső ujj számára, használata kényelmes, amennyiben egyenesen előre mutat.
Essen pár szó a TF-100 típusszámú, teljes funkciós kijelzőről, annak beállításáról és a gombok szerepéről. A power gomb a ki/be kapcsolásért- és kijelzett értékek közötti váltásért felel; sorban az összes- és a jelenlegi menet során megtett távot – utóbbit egy tizedes pontossággal (TRIP)-, a pillanatnyi töltöttséget voltban-, a bekapcsolás óta eltelt időt (59:59-nél nulláz)- és a hibakódot tudjuk megnézni. A sebességmódok között a MODE gombbal tudunk váltogatni, a gombot hosszan nyomva egy lámpa ikon jelenik meg, egy pár, hasonló kijelzővel szerelt rolleren a világítást lehet vele felkapcsolni, jelen esetben semmi funkciója nincs.
A menübe belépni a kijelzőn található két nyomógomb egyszerre történő megnyomásával tudunk. Az alábbi táblázatban összefoglalom az általam ismert menüpontok funkcióit, de talán érdemesebb lett volna a használati utasításban leírni a menü működését és megemlíteni, hogy a gyári állapot megváltoztatása csak saját felelősségre történhet. Ugyanis a felhasználók előszeretettel keresik a módot, hogy miként változtathatják meg a beállításokat és ha nem tudatosan – azaz véletlenül – találják meg a rejtett menüpontokat-, esetleg megnéznek egy magyarázat nélküli YouTube videót, akkor nagyon könnyen el tudnak valamit állítani, ami végzetes lehet a vezérlő számára, ezért kiemelten fontos, hogy az alábbi értékek megváltoztatása csak saját felelősségre végezhető el!
Menüpont | Mit állít | Értékek |
---|---|---|
P1 | kijelző fényereje | nem aktív |
P2 | sebesség mértékegység | km/mph |
P3 | feszültség értéke (V) | 24-36-48-60 |
P4 | kijelző kikapcsolási ideje (perc) | 0-60 (1) |
P5 | üzemmódok száma | 3-5-9 |
P6 | kerék átmérő (inch) | 8-36 (11) |
P7 | mágnesek száma | 0-255 (30) |
P8 | teljesítmény (%) | 0-100 |
P9 | indulás módja (zero/non zero) | 0,1 |
P10 | nem használt | 0-1-2 |
P11 | elektronikus fék ereje | 0-5 (1) |
P12 | motor indítási erőssége | 0-5 |
P13 | nem használt | 5-8-12 |
P14 | nem használt | 0-20 (12) |
P15 | nem használt | 100 |
P16 | tempomat | (0-1) 0 |
99 | ? | 99 |
d0 | reset | megtett távolság |
Ami számunkra talán a legfontosabb, az a start zero/start non zero módok közötti váltás (P9). A gyári beállítások szerint a non zero mód aktív – azaz azonnal elindulunk, ha meghúzzuk a gázkart – de van arra is mód, hogy csak akkor induljunk, ha már meglöktük rollert és már 3-5 km/h óra sebességgel haladunk (start non zero). Amennyiben a kijelzőn látható sebesség eltér a GPS által mutatott értéktől, abban az esetben a P6-os menüpontban emeljünk 1-2 tizedet a kerékátmérőn (esetleg minimálisan a mágnesek számán állíthatunk). A kijelző kikapcsolásakor a pillanatnyi megtett út nullázódik, ezért a gyári 1 percet bátran állíthatjuk magasabbra, nálam 10 perc ami bevált (P4), illetve a P12 értéke vehető kisebbre, ebben az esetben lágyabban fog elindulni az ANGWATT T1 elektromos roller.
A menüpontok közötti léptetés a bekapcsológombbal történik, a MODE megnyomásával léphetünk be és ki az adott beállításba, majd a két gombbal állíthatóak az értékek fel és le. Ha elkészültünk, akkor a MODE hosszanti megnyomása kiléptet bennünket az aktuális menüpontból.
Menettulajdonságok, használhatóság
Nem maradt más hátra, mint felpattanni az ANGWATT T1 elektromos roller kormánya mögé és megtenni az első métereket. Ezt csak akkor tegyük, ha rendelkezünk bukósisakkal (az állat is védő full face típus javasolt), könyök- és térdvédővel, védőkesztyűvel és gerincvédővel vagy protektorral. Bukósisakot a RideShop weboldalról vásároltam, mégpedig ezt az O’neal 5-ös szériás darabot, mely megfelel a DOT és az ECE 22.06 biztonsági szabványoknak is, bár egy picit nehezebb, mint egy kerékpáros full face sisak.
A nagy sebesség miatt hatványozottan megnő a szemsérülés veszélye az utunkba kerülő bogaraknak/ágaknak köszönhetően, ezért a plexi használata vagy valamilyen védő-, napszemüveg is határozottan ajánlott, nem érdemes kockáztatni (a saját választásom erre a darabra esett). A felszerelésemet egy Decathlonos gerincvédővel egészítettem ki, amely bár lovagláshoz való, de egyben megfelel az EN1621-2 szabvány 1. védelmi szintjének, mely a motorkerékpáros gerincvédőkre vonatkozó szabvány. A RideShop kínálatában található védőfelszerelések bőséges kínálatát itt érhetitek el, a megrendelt termékeket átvehetitek a budapesti bemutatótermükben, de természetesen futárszolgálat segítségét is igénybe vehetitek, bár a megfelelő méret kiválasztása miatt a személyes átvétel javasolt. Ami nagyon fontos, hogy ha rendelkezünk már tapasztalattal kisebb teljesítményű rollerrel, akkor is kezdőként kezdjük el használni a gépet, mert teljesen más felkészültséget kíván a két kategória.
Az indítókulcs elfordítása után a kis zöld kijelzőn megjelenik az akkumulátor aktuális feszültségértéke, ezután a gázkarral egybeépített kijelzőn a bekapcsológombot megnyomva a roller készen áll az első útjára. Állítsuk be a kívánt fokozatot (ajánlom az 1-est), illetve válasszunk az eco/turbo-, illetve az egy- vagy kétmotoros hajtás között. Fontos tudni, hogy a kétmotoros rollerek esetében nem igazán preferált az egymotoros használat – bár Joe által szakszerűen összerakott roller kapcsán erre láttam már ellenpéldát is -, de hosszú emelkedőre soha ne induljunk el így, mert a vezérlő túlmelegedhet és károsodhat. A zero start ikonja jól látszódik, így eltéveszteni sem lehet, hogy melyik indítási módot választottuk. Emlékeztetőül; zero start esetén állóhelyzetből el tudunk indulni a gázkar meghúzásával, míg non-zero start esetében csak egy bizonyos sebesség – 3-5 km/h – fölött tehetjük ezt meg, ez alatt semmi nem történik, hiába húzogatjuk a gázt.
A különböző fokozatokban elérhető maximális sebességekről még nem volt szó. Eco módban 25 km/h, ez az érték független a hajtási módtól és leginkább gyalogosok között haladva javasolt a használata. A kijelzőn megjelenített érték kicsit magasabb, mint amit a GPS mutat, most ezeket az értékeket mutatom. Egyes fokozatban 38 km/h-, másodikban 55 km/h-, míg hármasban kapcsolva 85 km/h az elérhető maximális sebesség; utóbbit az első pár robogás alatt nem mertem kipróbálni (valószínű ez így is marad), de más megtette helyettem és valós adat – természetesen az értékek kétmotoros módra vonatkoznak. Üresen mindkét módban az alábbi értékek olvashatóak le a kijelzőről: 46/79/99 km/h.
A fellépőre valóban fel kell lépnünk, 30 centiméterrel állunk a talajszintnél magasabban, így könnyedén átláthatunk az autók felett, biztonsággal tudunk közlekedni. Amiről még nem beszéltem és nem is nagyon szeretnék, az az, hogy a tempomat menüben aktiválható, de egy ekkora teljesítményű rollernél inkább átok, mint áldás. Persze alacsony sebességnél – 25-30 km/h-ig nincs baj a használatával, de ha véletlenül aktív marad egy erősebb menet után, az hihetetlenül balesetveszélyes. Azt javaslom, hogy senki ne aktiválja, de ha mégis megtenné, akkor azt szintén csak saját felelősségre tegye. Egyébként ugyanúgy működik, mint a többi rollernél, 5 másodperc azonos sebességgel való haladás után bekapcsol és tartja a sebességet, fékezéskor vagy a gázkar meghúzásakor kikapcsol. A roller kikapcsolása után az összes beállítás megmarad, visszakapcsolás esetén minden paraméter (világítás, sebesség-mód, indítási mód) változatlanul érhető el.
Normál haladásra bőben elég az egyes fokozat, de ebben az esetben sík terepen közlekedjünk, ugyan a kisebb meredekségű emelkedőkön való feljutást is abszolválható, de ne gyilkoljuk a vezérlőt, bátran váltsunk feljebb egy fokozattal. Ha a P12 értékét lejjebb vesszük, akkor az ANGWATT T1 elektromos roller kezesebb lesz és nem akarja kitépni magát a lábunk alól. Mert 5-ös beállításban valóban át kell gondolnunk, hogy mit csinálunk, a roller könnyedén kerékre állna, ha hagynánk, érdemes előre és hátra is terhelni, hogy megzabolázzuk. Kipróbáltam egy Laotie Ti30-at így is, úgy is, ég és föld a különbség, bár véleményem szerint az 1-es állás inkább közútra való, terepen – főleg emelkedőn – el kell indulnunk valahogy, ezért nálam marad a gyári beállítás. Olyan emelkedőt nem sikerült találnom, ahová nem tudtam felmenni, a teszt megjelenése után pár héten belül egy összefoglaló YouTube videó is kikerül, ott láthatjátok, hogy mire gondolok.
A hidraulikus dupla tárcsafék teszi a dolgát – érdemes még indulás előtt a féknyereg pozícióját beállítani, hogy a féktárcsa sehol ne érjen a betétekhez -, talán ez az egyik legjobban sikerült része a rollernek. Keményebb terepen is rá mertem bízni magam, természetesen itt már két fékbetétet nyomnak össze a dugattyúk. Az elektronikus fék bármely fékkar működtetése esetén bekapcsol és ahogy már korábban írtam, erőssége állítható. Az élmény leírhatatlan, elsőre félelmetes, ahogy az ANGWATT T1 elektromos roller megindul alattad és kapaszkodnod kell a kormányba, hogy Te is rajta maradj, párszáz kilométerrel később valószínűleg már vigyorogva élvezed a szabadságot. A sebességfokozatok között váltva nem csak a végsebesség változik, hanem a gyorsulás is, harmadikban pillanatok alatt elérhető 35-40 km/h, ami a legtöbb rollernél csak álom, vagy legalábbis a csúcssebesség.
Amit negatívumként említek, az a kormánystabilizátor működése – bár a tesztek alatt még nem volt normálisan installálva, ezért folyamatosan ellen kellett kormányoznom, ami egyrészt balesetveszélyes, másrészt rontja a stabilitást – tehát pont azt csinálja, ami ellen felszereltem. Remélem, hogy ez javul majd, a későbbiekben még bővítem a tesztet. A másik az idővel előkerülő nyikorgás, ami teljesen szokványosnak mondható, egészen addig, amíg nem te vagy az egyetlen a túrán, akinek hangot ad ki a rollere. Amint Joe átnézte és javította/cserélte a csavarokat, szintén megírom a tapasztalataimat. Viszont a lengéscsillapítás szinte pozitív csalódás, egy hatalmas gödörbe belehajtva koppant csak le a hátsó rugóstag, az első gátlók is jól csillapítanak, komfortos haladást biztosítanak még terepen is.
Hatótáv, akkumulátor
Végül derítsük ki, hogy mennyit tud az ANGWATT T1 elektromos roller egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat – valószínűleg 15 km/h sebességgel, 75 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen, 1-es fokozatban haladva elérheti az akár 100+ kilométert is. A régi olvasók jól tudják, hogy előző tesztek során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal. Sajnos az idő múlásával a GPS modul elfáradt és egyre többször kihagyott, ezért egy használt Garmin Fenix 3 HR beszerzése mellett döntöttem, hiszen fals adatot nem írhatok a tesztekbe, nem lenne fair az olvasókkal szemben. Összesen két olyan tesztet végeztem amit dokumentálok is, 4 nap alatt összesen 140 kilométert tettem meg.
Első alkalommal a nagyságrendileg 8 kilométer megtett utat nem mértem mert későn kapcsoltam be az órát, ezért ezt az értéket hozzáadtam a végeredményhez. Így két etapban összesen 64 km-t teljesítettem, első nap városi környezetben – 75%-ban aszfaltozott úton -, míg másnap következett a már szokásosnak mondható Veresegyház-Babatpuszta-Veresegyház túra, mely majdnem 3 órásra sikerült, a maga 39 kilométeres távjával. Mindkét úton ismerkedtem a rollerrel, egyes-kettes fokozatban, határozott gyorsítások, fékezések mellett haladtam, néhol áthatolhatatlan bozótosban (videó!), mély homokban, szinte végig sziklás és agyagos úton. Babatpuszta határában, egy forgalomtól elzárt helyen másodikban 48 km/h maximális sebességet mutatott a kijelző, ami a GPS alapján 43,1 km/h-nak felel meg, a lenti galériában láthatóak az adatok. A túrát 52V körüli terhelés alatti maradék feszültséggel fejeztem be, ami 20% körüli akkumulátor töltöttséget jelent.
A második kör alkalmával egy Joe által szervezett túrán vettem részt, mely Gödről indult, Nagymaroson végződött, majd visszatértünk Gödre. Itt még 57 voltot mutatott a kis kijelző, ezért átadtam a gépet egy túratársamnak és kértem, hogy próbálja meg, hogy mi a vége. Ilyenkor ugyan a BMS már kissé leszabályoz, hogy ne károsodjanak a cellák, ennek tükrében a 83 km/h – ami GPS szerint 76 volt -, igazán jó értéknek számít. Összesen 63 kilométert tettünk meg, végig egyes fokozatban, 95%-ban aszfaltozott úton, csapatosan. Közben lehetőség volt a társak rollerét is próbálgatni, egy ilyen túra nagyon jó élmény, a korábban említett Facebook csoportban láthatjátok, ha szerveződik egy újabb, illetve tavasszal indul a rollerkaland.hu weboldalam, ahol csak elektromos rollerekkel és ebike-okkal kapcsolatos hírek, akciók, tesztek lesznek, az indulásról a rollerkaland Facebook oldalán értesülhettek.
Amikor az ANGWATT T1 elektromos roller bekerült a csomagtartóba, akkor vettem észre, hogy mindkét gumi lapos, kettős defektem lett. Bőven maradt még az akkuban, így mindenképpen folytatni szerettem volna a tesztet, ezért valamilyen megoldás után néztem. Hosszas keresgélés után sikerült egy webshopot találnom, ahonnan beszereztem a szükséges méretű belsőt, megvettem a Slime folyadékot és nekiestem a műveletnek. A deck takarólemezének levétele után szétkötöttem a motor 3 fázisvezetékét, lehúztam a Hall csatlakozót, elvágtam a három darab gyorskötözöt, majd kivettem a hátsó kereket. A felni szétszedése után cseréltem a belsőt és vissza az egész. Az állórész egyáltalán nincs szigetelve, ezért, ha esőben is terveztek közlekedni, akkor mindenképpen ki kell nyomni valamilyen szigetelőanyaggal. Nem szeretek szerelni, felhasználóként és nem hozzáértőként rollerezek, de vannak olyan szükséges munkafolyamatok, amiket kötelezően meg kell tanulni elvégezni – a gumicsere az ilyen. Az első gumit nem javítottam, pumpálás után tartotta magát 1 napig, így az volt az elgondolásom, hogy majd a teszt befejezése után nekiesek.
Ez nem volt valami jó ötlet, mert nagyjából 2 kilométer megtétele után ez is elkezdett erősen ereszteni, majd a hátsó az új belsővel nem sokkal később megadta magát. 53V, plusz 12 km az előző úthoz hasonló sebességgel – összesen 75 -, így a második tesztet is kipipáltam, ezért nem tudom, hogy hol szabályoz le teljesen a BMS, de abban biztos vagyok, hogy maximum 25 km/h-s sebességgel sík úton haladva még a 80 kilómmal is elérhető – de legalábbis megközelíthető – a 100 kilométeres hatótávolság.
A szelep kiszakadása miatt a Banggoodon keresztül felvettem a kapcsolatot a gyártóval, aki azonnal, videós támogatással magyarázta el a belső behelyezésének folyamatát (mondjuk ezt pont ők szerelték össze). Ami nagyon fontos, hogy a belső gumit enyhén felfújva helyezzük a külsőbe, nagyon ügyelve arra, hogy a szelep pontosan a felni lyukához essen, így elvileg nem sérülhet a későbbiekben. Ők nem mutatták, hogy használnának hintőport – használnak -, de érdemes a belsőbe beszórni egy keveset a gyógyszertárban talkum névre hallgató fehér porból. A kormánystabilizátor felszerelésének bemutatása után itt is nagyot alkotott a support, őszintén szólva ilyet még nem is nagyon láttam – amennyiben a vásárlók ilyen támogatásban részesülnek a jövőben is, akkor ez hatalmas piros pont és egy erős érv a brand mellett. Természetesen, ha az ANGWATT T1 elektromos rollert a weddmegonline.hu weboldalon keresztül vásárolod meg, akkor a weddmegonline supportot is igénybe tudod venni és kiemelt segítséget kapsz a fennálló probléma elhárításához.
Újabb gumiszerelés – most nem kötöttem le egyik motort sem -, viszont 1 órán keresztül szívtam az első kerék villák közé helyezésével, mert az leginkább kétemberes folyamat, vagy valamilyen célszerszám használata javasolt. A féknyerget muszáj volt levennem, a végén kínomban már a lábammal tartottam a teleszkópszárak szétnyomására fabrikált fadarabot – nagy harc volt, de az első motor is visszakerült. Utána a fék beállítása következett, majd a belsők feltöltése a zöld folyadékkal, a kettőbe összesen körülbelül 100 ml ment.
A fentiekből látható, hogy a legszélsőségesebb körülmények között igyekeztem bevetni az ANGWATT T1 elektromos rollert, főleg olyan helyeken, ahová való. A tempomatot csak a kipróbálás ideje alatt használtam, leginkább egyes-kettes módban utaztam, többnyire nem haladtam 35 km/h sebességnél gyorsabban. Személy szerint lakott terület kívül, a házunkat övező dombok között fogom gyűjteni a kilométereket, főleg azért, mert a túránk során – számomra érthetetlen módon – többször is negatív beszólásokat kaptunk. A túratársak rollereit próbálgatva elmondható, hogy az ANGWATT T1 elektromos roller igencsak helyt állt a mezőnyben, főleg úgy, hogy a kormányszitálás-gátló ekkor még rosszul volt installálva és a gép sem volt szakértően üzembe helyezve, csak általam összerakva – és az összehasonlítás is így értendő, hiszen egy jól összerakott/átalakított darab nem nyikorog, a szinuszos vezérlőnek köszönhetően finomabban adagolható a gáz, az esetlegesen szélesebb kormány miatt pedig kezesebb a jószág.
Összességében úgy gondolom, hogy a tesztben szereplő roller értő kezekbe kerülve nagyon jó alapja lehet egy hosszútávon is megbízható közlekedési eszköznek, de kezdő rollereseknek semmiképpen nem ajánlott (ahogy egyik nagyteljesítményű roller sem). A YouTube videóra 1-2 héten belül számíthattok, majd igyekszem egy kicsit rövidebbre fogni a szokásosnál (nem fog menni).
Mostani alkalommal – a kínai brandek elektromos roller-palettáját figyelembe vételéve – egy felső kategóriás, brutálisan erős rollert próbálhattam ki az ANGWATT T1 elektromos roller személyében, a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után, a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni, illetve minden észrevételt szívesen fogadok a leírtakkal kapcsolatban; akár a teszt alatti komment szekcióban, vagy a Facebook bejegyzés alatt, de privát üzenetet is küldhettek.