Ajánlott

BEZIOR M26 elektromos kerékpár – hegyen-völgyön át

A bejegyzésekben és ajánlatokban szereplő webáruházak partnereként, a megvalósult vásárlások után a weddmegonline.hu weboldal jutalékot kap, a termékek vagy szolgáltatások megvásárlása a partnereink weboldalain történik. A weboldalunkon feltüntetett árak és elérhetőségek a feltüntetett dátum/idő szerint pontosak és változhatnak és nem minősülnek ajánlattételnek. A weboldalon szereplő tesztekben megjelenő tartalom kizárólag a szerző véleményét tükrözi, a leírt tartalomra külső félnek - például a bejegyzésben szereplő webáruházaknak, a termék gyártójának, forgalmazójának - ráhatása nincs. A bejegyzésekben található kuponkódok az automatikusan létrehozott ajánlatok kivételével - ellenőrzés után kerülnek ki az oldalra, így a megosztás pillanatában egészen biztos, hogy működnek - az utolsó módosítás ideje a dátumból látható. Arra nincs kapacitásunk, hogy figyelemmel kísérjük, hogy meddig használhatóak, így ha egy kuponkód már nem érvényes, akkor sajnos lemaradtál róla. Hogy ez ne történhessen meg, iratkozz fel a weddmegonline Telegram csatornájára, így az összes újonnan feltöltött, vagy megváltozott kuponkódról azonnal értesülhetsz! A weddmegonline.hu működéséről bővebben itt olvashatsz.
Bővebben +

banner

BEZIOR M26 elektromos kerékpár teszt

Egy volt kollégám keresett meg azzal a kéréssel, hogy kinézett az édesanyjának egy Samebike LO26 típusú elektromos kerékpárt, de nem nagyon tudja megvásárolni, mert éppen sehol nem kapható. Megkérdezte, hogy mit ajánlok helyette ami hasonló tulajdonságokkal bír; a főbb szempontok a 26-os méret, a kisebb emelkedők leküzdéséhez alkalmas motor és az alkatrészellátottság voltak – legalább a fék-, a gumik-, a váltó(k) alkatrészei legyenek Magyarországon is elérhetőek, mindez megfizethető árkategóriában. Az eredeti elképzelésben szereplő elektromos mountain bike-ról elég sok pozitív visszajelzés érkezett, így valami hasonlót kerestem, ami nem lett más, mint a BEZIOR M26 elektromos kerékpár, melyet 500 W teljesítményű elektromos motor hajt és mely modell kísértetiesen hasonlít a Samebike LO26-hoz. Kis nyomozás után sikerült kideríteni, hogy nem csak, hogy hasonlít, hanem egy modellről beszélünk, a BEZIOR számára a Samebike gyártja a kerékpárt, amit a cég átbrandel és dob piacra saját márkanév alatt. Mivel az eredeti elképzelés is ez volt, a választásom elnyerte Gergő tetszését és megrendelte a mountain bike-ot az édesanyjának.

A 2018-ban alapított BEZIOR márka energikus és kreatív csapata a lítium akkumulátoros elektromos kerékpárok kutatására, fejlesztésére, gyártására és értékesítésére összpontosít. A cég milliókat fektetett be elektromos kerékpár-összeszerelő üzem-, vázgyár-, festékgyár stb. létrehozásába és fejlesztésébe. A professzionális gyártási bázis több, mint 20.000 négyzetméter alapterületű és több,  mint 200 alkalmazottat foglalkoztat.

A BEZIOR szenvedélyesen hisz abban, hogy az elektromos kerékpárok a mobilitás szabadságát hozzák el az emberek számára. A BEZIOR teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy az iparág legjobb ár-érték arányú kerékpárjait készítse el, melyeken élvezet a vezetés, mert a termék minőségi, tartós és kényelmes. A vállalat célja, hogy olyan kerékpárokat hozzon létre, mely az emberek számára elérhetőek és megfizethetőek.

A hagyományos, küllős kerekekkel szerelt BEZIOR M26 elektromos mountain bike agymotoros hajtást kapott, mely a hátsó kerékbe került beépítésre. A kerékpárt három különböző módon használhatjuk, mégpedig tisztán elektromos hajtással (Magyarországon nem felel meg az előírásoknak), maximum 25 km/h sebességig motoros rásegítéssel vagy hagyományos módon, a combizmunkra hagyatkozva. A bicikli könnyedén összecsukható, a 48 V-os 10 Ah kapacitású akkumulátor nagyjából 4 óra alatt akár a vázon kívül is feltölthető. A biztonságos megállásról mechanikus tárcsafékek gondoskodnak, míg a hajtásban elől 3-, hátul 7 fokozatú Shimano Tourney TZ típusú váltó van a segítségünkre, az utak egyenetlenségét pedig egy teleszkópos villa és egy középső rugóstag csillapítja.

A tulajdonságok felsorolása után nem is maradt más hátra, minthogy közelebbről is szemügyre vegyük a BEZIOR M26 elektromos kerékpárt.

0
BEZIOR M26 Folding Electric Bicycle 48V 500W 10Ah Battery Max Speed 30km/h
839,99 $
Megnézem az ajánlatokat
A legjobb ajánlat:Geekbuying - EU
A BEZIOR M26 elektromos kerékpár általános leírása

A BEZIOR M26 elektromos mountain bike-ot bátran viheted magaddal egy könnyed erdei túrára; amíg a helyszínre nem érsz, addig összehajtva utazhat veled a kombid csomagtartójában vagy egy vonóhorogra szerelhető kerékpártartón. Elektromos rásegítéses üzemmódban – a körülmények függvényében -, akár 80 kilométer megtételére is képes, így akár hosszabb távot is bevállalhatsz. Ha elfogyott az energia, akkor sem kell az út mellett várnod a segítséget, hiszen a 21 sebességes Shimano váltó segítségével a meredekebb domboldalak is leküzdhetőek és az izmaid segítségével mindenképpen haza jutsz. Otthon pedig pár óra alatt újra 100%-ra töltheted az akkumulátort – ehhez a biciklit sem kell felcipelned a lakásba -, hogy a következő nap egy újabb kihívás várjon benneteket. 

● három különböző hajtási mód a hagyományos- és az elektromos élményért (tiszta elektromos, emberi erővel hajtott, rásegítéses)
● 26 hüvelykes levegős gumiabroncsok, elől és hátul tárcsafékkel szerelve a biztonságos haladásért
● 500 W teljesítményű elektromotor, akár 25 km/h maximális sebesség eléréshez és maximum 25°-os emelkedő leküzdéséhez tervezve
● nagy akkumulátor-kapacitás, akár 80 km hatótáv rásegítéses módban
● 150 kg maximális terhelhetőség 
● nagy szilárdságú, alumíniumötvözetből készített váz, mely könnyű és rozsdamentes
● könnyedén összecsukható és kinyitható váz
● alacsony fogyasztású, erős fényű LED fényszóró

A BEZIOR M26 elektromos kerékpár főbb jellemzői
ÁltalánosMárka: BEZIOR
Típus: elektromos kerékpár
Modell: M26
Szín: fekete/fehér
Anyag: alumínium ötvözet

Jellemzők

Terhelhetőség: 150 kg
Maximális sebesség: 25 km/h (európai modell)
Motor teljesítmény: 500 W 
Kerék átmérője: 26×4 hüvelyk
Emelkedő leküzdése: 25°
Elméleti hatótáv rásegítéses módban: 80 km
Módok: 3 féle (emberi erő, elektromos motor, rásegítés)
Rendszer: pedálszenzoros
Világítás: első LED
Fékrendszer: első és hátsó mechanikus tárcsafék
Váltó:
 – első: 3 fokozatú, folyamatos feszítésű váltókarral
 – hátsó: Shimano Tourney TZ 7 fokozatú, pozícionált, SIS rendszerű váltókarral
Akkumulátor: 48 V, 10 Ah
Töltési idő: kb. 4 óra
Lengéscsillapítás:
 – elől: rugós első villa állítható előfeszítéssel és lock-out funkcióval
 – középen: rugóstag
Kijelző: van
Tempomat: van
Energiavisszanyerő rendszer: nincs
Applikáció: nincs
Telefontartó: nincs
USB töltőaljzat: van

Méret és súly

Termék súlya: 25,50 kg 
Csomagolás súlya: 30,00 kg 
Termék mérete (HxSzxM):
 – nyitva: 177,00×82,00×104,00 cm 
 – csukva: 103,00×37,00×104,00 cm
Csomagolás mérete (HxSzxM): 147,00×24,00×73,00 cm

A doboz tartalma

1 x BEZIOR M26 elektromos kerékpár
2 x kulcs
1 x EU csatlakozós töltő
1 x szerszám készlet
1 x brit hálózati adapter
2 x sárvédő csavarokkal
2 x fényvisszaverő prizma
1 x használati utasítás
1 x termékkatalógus
Kicsomagolás, első benyomások
BEZIOR M26 elektromos kerékpár - hegyen-völgyön át

A csomag a Geekbuying lengyel raktárából érkezett rekordidőn belül – a hétfő reggel megrendelt kerékpárral szerda délelőtt csöngetett a futár. Többek között a kiemelkedő garanciális ügyintézés mellett ezért is javasoltam Gergőnek ezt a webáruházat; azok a termékek amiket európai raktárból vásárolunk meg és nem “pre-order” a státuszuk, pár munkanapon belül megérkeznek, mert valóban készleten vannak. És mivel az EU-n belüli vásárlások esetén semmi egyéb fizetnivalónk nincs a termék vételárán és az esetleges postaköltségen kívül (persze lehet biztosítást kötni a szállításra), ezért nem érhet bennünket meglepetés a csomag átvétele során. Az ekkora terjedelmű termékek szállítása az esetek többségében DPD-n vagy GLS-en keresztül történik, így a nyomkövetés is megoldott.

A nagyméretű, natúr kartondobozban leszerelt kormánnyal utazott az elektromos kerékpár, egészen gondosan becsomagolva. Aggódásra adott okot, hogy a karton oldalán egy kisebb lyuk volt látható, de szerencsére később kiderült, hogy minden megvan és két minimális festék-lepattogzáson kívül nagyobb baj nem történt. Sajnos az ekkora terjedelmű és tömegű szállítmányok esetén fokozott a veszélye annak, hogy útközben történik valami a beltartalommal, de általában – mint ahogy ebben az esetben is – azokon a helyeken ahol a váz sérülhet, szivacspárnákat találunk a karcolások/törések megelőzése érdekében, illetve az érzékenyebb helyek plusz szivacsos csomagolást is kapnak. A BEZIOR M26 elektromos kerékpár részleges összeszerelése a vásárló feladata – sajnos fotókon nem tudom megmutatni a kiinduló állapotot -, ebbe beletartozik az első kerék-, a nyereg-, a kormány- a sárvédők és a pedálok felszerelése, utóbbinál figyelve a helyes oldalra való elhelyezéssel. A képekkel illusztrált használati utasítás végig vezeti a felhasználót a folyamatokon, így minimális kézügyességgel is kivitelezhető a procedúra.

Az EU szabványú csatlakozóval szerelt tápegység (54,6 V/2 A) egy kis kartondobozban kapott helyet, egy nagyobban pedig a kiegészítőket (kulcsok, csavarok, csavarhúzó, fényvisszaverő prizmák) találjuk. A tartozékok sorát gazdagítja egy első- és egy hátsó műanyag sárvédő is, sok esetben ezek felárasak, itt erről nincs szó.

A BEZIOR M26 elektromos kerékpár masszív darab, fehér és fekete színben vásárolható meg, a brand neve mindkét esetben narancssárga/szürke színű festékkel van feltüntetve a hátrafelé lejtő felsőcsövön. Ebben az elemben található meg a 10 Ah kapacitású akkumulátor is, melyet akár a vázon belül is tölthetünk, de szükség esetén ki is vehetjük és magunkkal is vihetjük, így a töltést a kerékpártól független helyen elvégezhetjük. Alsócsövet nem találunk a mountain bike-on, hiszen ebben az esetben le kellene mondanunk az összecsukás lehetőségéről, ami pedig hasznos tud lenni szállítás során. A legkönnyebben úgy tudjuk a megállapítani, hogy egy kiszemelt elektromos kerékpár összecsukható-e, hogy ha alsó- és felsőcsövet is látunk a vázon, akkor egészen biztos, hogy nem tudjuk összecsukni, ha csak az egyiket, akkor nagy valószínűséggel összehajtható.

A tesztben szereplő elektromos MTB összecsukva könnyen megáll, a központi állványt nem spórolták le a mérnökök; ennek az elemnek a hiánya nagy mértékben meg tudja nehezíteni az akkumulátor cseréjét és az becsukott állapotban való tárolást/utaztatást, ahogy ezt a Himo Z20 esetében láthattuk. A hegesztések szépek, nem találhatunk minőségbéli problémát. Hátulra sajnos nem került világítás – csak egy piros színű prizmát szerelhetünk a nyeregcsőre -, ezt nekünk kell majd beszerezni, ellenben előre LED-es lámpát kapunk, aminek a fényereje megfelelő.

Az első rugós villa előfeszítése állítható és lock-out funkcióval ellátott, ezen kívül középen is találunk rugóstagot. Mindkettő no-name gyártó terméke; a két egység nagykerára az Alibabán 13$ és 2$ dollár körüli, szóval azon kívül, hogy rendelkezésre áll és ellátja a funkcióját, másra nem kell számítanunk. A sárvédők érzés szerint felszerelhetőek, ekkor természetesen a “naked” feeling elveszik, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogyan szeretné használni a kerékpárját. A fékekről és a váltókról a későbbiekben bővebben is szót ejtek, most csak annyit írnék, hogy elől-hátul mechanikus tárcsaféket találunk, a 3×7-es kiosztású váltó közül a hátsó Shimano Thurney TZ típusú, az elsőn pedig nem találtam gyártót feltüntetve. Az összkép kifejezetten kellemes, nekem elsőre élőben látni a BEZIOR M26 elektromos kerékpárt, hatalmas pozitív csalódás volt.

Hadd tegyek itt egy kis kitérőt. Elég sok elektromos kerékpár és roller megfordult már nálam és sokszor hallottam, a "de ez kínai és biztos olyan is..." mondatot. Akár lehet benne igazság is, de egyrészt manapság szinte minden Kínában készül, másrészt a vásárló valószínűleg el fogja tudni dönteni, hogy mire van szüksége, számára mi a fontosabb; az, hogy a magyarországi áraknál jóval olcsóbban be tudjon szerezni egy olyan közlekedési eszközt, ami segíti a forgalom ritmusának felvételében, az emelkedők leküzdésében vagy akár a könnyebb haladásban. Azonban azt tudni kell, hogy az agymotoros technológia a legkezdetlegesebb hajtási mód az elektromos kerékpár-hajtások között és a kínai modellek 99%-ban ezt fogják tartalmazni, hiszen ez a legolcsóbb, ahogy a Deore/XTR feliratot a hátsó váltón is hiába keresnénk. Aki többre vágyik (jobb váltó, hidraulikus fékek, nyomatékszenzor), esetleg jobban bízik a magyarországi szaküzletekben vagy versenyzésre használja a biciklit, azok a vásárlók nem kínai webáruházból fogják megrendelni a kerékpárjukat.

A BEZIOR M26 elektromos mountain bike használatba vétele
BEZIOR M26 elektromos kerékpár - hegyen-völgyön át

Most azt kellene írnom, hogy a bicikli bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez, de ez nem állná meg a helyét, mert a BEZIOR M26 elektromos kerékpár egy átlagos autó csomagtartójában nem fér el. Mérésem szerint a bicikli nagyjából 104x103x70 centiméter kiterjedésű, ami elég terebélyes méret ahhoz, hogy csak úgy bedobjuk az autóba, ráadásul a háromajtós Peugeot 307-be még ha akartam volna, se tudtam volna belehajtogatni, így inkább letekertem a tóhoz (az SW-be befér, a lenti galériában megnézhető, hogy mennyi hely marad lehajtott hátsó üléssor esetén). Most jegyezném meg, hogy összecsukva történő szállításnál érdemes az első villához valamilyen védelmet tenni a festék sérülését megelőzendő (újságpapír, rongy, öntapadós védőfolt), mert gyárilag nincs semmilyen védelem. Talán a legjobb megoldás a szállításra egy autóra szerelhető kerékpártartó – abból is a nagy teherbírású, vonóhorogra szerelhető példányokat érdemes nézni, a tetőre feltenni egyedül szinte  lehetetlen -, a Muziker webáruház kerékpárszállító ajánlatait itt tudjátok böngészni.

A kerékpár nyitása és összecsukása egyébként nem egy nehéz művelet, a biztosítófül nyitása után a reteszt hátrafelé húzva a központi zsanérok mentén hajtható össze a mountain bike. Nyitott állapotban láthatóvá válnak a csatlakozók és az akkumulátor is, melyet egy kis műanyag fül segítségével könnyedén ki tudunk csúsztatni a vázból, miután a háromállású zárat a megfelelő állásba fordítottuk és ezzel kioldottuk az akkupakk biztosításáért felelős kis pöcköt. Sajnálatos módon a motortól a vezérlőig futó kábel nincs megszakítva gyorscsatlakozóval, ami egy esetleges defekt vagy gumicsere alkalmával jelent nehézséget, hiszen ehhez a művelethez a kereket ki kell venni a vázból és ehhez nem biztos, hogy elég hosszú a vezeték (sok kerékpár szerviz többek között ezért sem vállalja el a defektes elektromos kerékpárok javítását). Aggódni azért nem kell, mert egy kis többletmunkával megoldható a feladat; mégpedig a bal oldali csatlakozó négy csavarjának eltávolítása után feltűnik a vezérlő, melyről a motor felé futó vezetékeket azonosítás után le tudjuk húzni (a motorhoz tartozó 3 fázis és a Hall-szenzor csatlakozója) és így már a kerék szabadon kivehető. A későbbi plusz munka elkerülése végett érdemes a kábelek végére drótot/damilt kötni, hogy javítás után könnyen vissza tudjuk őket húzni a helyükre. Egyébként a kábelek egészen normálisan vannak elvezetve a vázon kívül, az erre a célra kialakított fülekbe gyorskötegelő segítségével vannak rögzítve. Persze, erre a megoldásra azt is lehet mondani, hogy “úristen, mi ez a rettenet?”, de az olcsóbb kerékpárok esetében általában azt a módot alkalmazzák és jelen esetben is elfogadható a végeredmény.

Stabil oldalkitámasztót is találunk a BEZIOR M26 elektromos kerékpáron, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve.

A bicikli össze van szerelve, vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. A felsőcső kormány felőli végén a gyártó nevét olvashatjuk a logója előtt, míg a nyereg oldalán a SPORT POWER felirat látható. Az első LED alacsony fogyasztású, nagy fényerejű, fényével megfelelően világítja be az utat a BEZIOR M26 előtt, de természetesen az esti erdei tekerésekhez egy nagyobb teljesítményű, kormányra szerelhető darabot kell beszereznünk; például ezt, esetleg ezt a példányt (egy hátsó világításra úgyis áldoznunk kell, mert ugye hátra csak egy vörös prizma jutott). A 26 colos, hagyományos küllővel szerelt alufelnikre terepmintás, Chaoyang gyártmányú gumiköpenyek kerültek, melyek pontos mérete 26×1,95/47-559 és a gyár által előírt keréknyomásuk 2,7-4,4 bar közötti. Amennyiben a minta nem tetszene, könnyedén cserélhető, mert ez egy létező, beszerezhető méret, ahogy defekt esetén belsőt is könnyedén lehet találni.

A kerékpár Shimano Tourney TZ típusú, hat sebességes hátsó váltóval, de hét sebességes menetes racsnival szerelve (14-28T) érkezik, melyhez SIS rendszerű, pozícionált, hét fokozatban állítható váltókart kapunk. A legtöbb Kínából érkező elektromos rolleren ez a felállás, ami azt jelenti, hogy egy fokozat egészen biztos, hogy kimarad a sorból. Erre megoldást jelenthet egy 6/7-es Tourney (vagy magasabb minőségű) váltó beszerzése vagy a fogaskeréksor lecserélése. Előtte érdemes egy szakszervizben megtudni, hogy melyik megoldás valósítható meg könnyebben, illetve, a 42-34-24-es kiosztású, folyamatos feszítésű váltókarral szabályozható első lánctányérhoz mi passzol jobban. A 160 mm átmérőjű, 6 csavaros, no-name mechanikus rendszerű fék esetében a féktárcsák és a féknyergek is egyszerűen cserélhetőek komolyabbra ha erre lenne szükség, de beállítás után a gyári változat is kielégítő fékhatást biztosít a használat során. 

A BEZIOR M26 elektromos kerékpár 177 cm hosszú, a fejcső 96 centiméteres magasságban végződik  (a kormánymagasság nem állítható), a hajlított kialakítású kormány pedig 65 cm széles. A nyeregmagasságot tág határok között állíthatjuk be a gyorszár segítségével, viszont maga a nyereg számomra nem volt túl kényelmes, nagyjából 20 km után jól esett volna leszállni.

A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, gumival borított markolat előtt találjuk a hátsó tárcsaféket működtető fékkart, mellette pedig a vezérlőgombokat, melyek segítségével tudjuk ki/be kapcsolni a BEZIOR M26 elektromos kerékpárt, illetve a rásegítés mértékét állítani. Jobbra lent a nagy hangerővel bíró duda nyomógombját láthatjuk, majd az első váltót működtető váltókar következik.

A  központi helyet a háttérvilágítással rendelkező, S830 típusú, nagyméretű kijelző foglalja el, mely napfényben is kitűnően látható s melyről az összes fontos infó leolvasható. A felső szekcióban láthatjuk a pillanatnyi/átlag/maximális sebességünket, alatta az akkumulátor töltöttségét %-ban, illetve hat részre osztott töltöttségjelzőn is, majd ezt követi a beállított rásegítés (PAS) mértéke 1 és 5 között (a nagyobb érték jelenti az erősebb rásegítést). A megjelenített szám bal oldalán kapott helyet a bekapcsolt első világítás-, a tempomat- és a tolást segítő mód állapotjelzője, míg a jobb oldalon a fék működéséről- és a hibákról kaphatunk visszajelzést. Az alsó sorban megjelenített értékek között az M gombbal tudunk váltogatni, itt látható a megtett táv (jelenlegi és összes), a tekerés ideje, az akkumulátor feszültsége és a rásegítés erőssége Amperben. A kijelző hátoldalán található USB porton keresztül lehetőség van a telefonunk töltésére, bár sajnos a telefontartó nem tartozék, azt magunknak kell beszerezni.

A kijelzőn található nyomógombokkal az alábbi funkciók vezérelhetőek:

    • M gomb megnyomása kikapcsolt állapotban: bekapcsolás
    • fel vagy le nyíl: PAS erősségének beállítása
    • felfele nyíl hosszas nyomása: világítás bekapcsolása
    • lefele nyíl hosszas nyomása: tolást segítő mód aktiválása
    • M gomb + felfele nyíl: váltás a pillanatnyi/átlag/maximális sebességértékek között
    • fel és le nyíl egyszerre megnyomása: belépés a menübe
    • gázkar működtetése + lefele nyíl lenyomása: tempomat aktiválása
    • M gomb hosszas nyomása bekapcsolt állapotban: kikapcsolás

Az alábbi táblázatban gyűjtöttem össze a BEZIOR M26 elektromos kerékpár kijelzőjének menüpontjait, melyből a gyártó jópárat szoftveresen letiltott, így azok állítására nincs lehetőség. A menün belül az M gombbal tudunk lépkedni, az értékek a le/fel nyilak segítségével állíthatóak, míg a menüből kilépni és az adatokat menteni a két nyíl együttes megnyomásával tudjuk (vagy várunk pár másodpercet). Látható, hogy sajnálatos módon hasznos funkciók vannak letiltva, gondolok itt leginkább a P9-es és P10-es pontokra, hiszen jó volna, ha a felhasználó saját maga tudná eldönteni, hogy melyik rásegítéses módot szeretné használni, illetve szüksége van-e zero/non zero indításra. Az első esetben a gázkar álló helyzetben való működtetése esetén is elindul a kerékpár, míg a másik módban csak 5 km/h-ás sebesség elérése után aktív a kar.

MenüpontMit állítÉrtékekÁllíthatóság
P1kijelző fényereje1-2-3állítható
P2sebesség mértékegységkm/mphállítható
P3feszültség értéke (V)24-36-48-60állítható
P4kijelző kikapcsolási ideje (s)0-60állítható
P5rásegítés szintek3-5-9nem állítható
P6kerék átmérő (inch)20-28 (26)nem állítható
P7sebességmérő szenzor0-255 (1)nem állítható
P8maximális sebesség (km/h)0-100állítható
P9indulás módja (zero/non zero)0,1nem állítható
P10rásegítés módja (PAS/no PAS/együtt)0-1-2nem állítható
P11rásegítés érzékenyége0-24nem állítható
P12motor indítási erőssége0-5nem állítható
P13mágnesek száma (db)5-8-12nem állítható
P14áramerősség limit (A)0-20 (11)nem állítható
P15alacsony feszültség kikapcsolási értéke (V)40nem állítható
P16megtett távolság nullázásaállítható

Végül a kormány jobb oldalán a hátsó váltó működtetéséhez szükséges SIS rendszerű váltókart találjuk, mely előtt a gázkar kapott helyet. Mindkettő könnyen működtethető, könnyen elérhetőek a markolatot fogva is.

Essen pár szó az akkumulátorról is. A Lítium-ion cellákból álló 48 V-os pakk kapacitása 10 Ah, 2.000 mAh-ás, 18650-es cellákból (GZNS18650MP) van összerakva, mely egyik neves gyártóhoz sem köthető, szóval lehet, hogy ez csak egy burkolatra nyomott adat. A robosztus alumínium ház egyik végén találhatójuk a csatlakozósort és a reteszgombot, melyet az alul található kulcsnyílásba helyezett kulccsal nyithatunk és zárhatunk, ha a vázon kívül szeretnénk a töltés elvégezni. Az akkumulátor könnyedén eltávolítható, ehhez csak össze kell csukni a BEZIOR M26 elektromos kerékpárt, a zárat ki kell nyitni és a műanyag fülbe beleakasztva az ujjunkat, ki kell húzni a pakkot. A gumidugóval ellátott töltőcsatlakozó a váz oldalára, a zsanérok elé került, ezért könnyedén hozzá lehet férni, ami átgondolt elhelyezésre utal, mert ezt a dugót is ki kell nyitnunk az akku kivétele előtt. Egyébként ennek egyfajta tartófunkciója is van; a MTB nyitásakor nem csúszik ki azonnal az akkumulátor, hiszen a váz kialakítása miatt a gravitációnak engedve nagy sebességgel igyekezne a föld felé. A Samebike feliratú töltővel a teljes töltés nagyságrendileg 4 óra alatt megtörténik – itt a megerősítés a kapcsolatra -, töltés közben a felirat pirosan-, míg feltöltött állapotban zöld színben világít, ilyenkor a kijelzőn 54,1 voltot láthatunk.

Menettulajdonságok, használhatóság
BEZIOR M26 elektromos kerékpár - hegyen-völgyön át

Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, esetleg védőfelszerelés! – és megtenni az első métereket. A kulcs behelyezése és elfordítása-, a kijelző bekapcsolása- és a rásegítés mértékének kiválasztása után indulhatunk. Érdemes az ismerkedés során 1-es fokozatba kapcsolva elkezdeni tekerni a pedált és kitapasztalni a rásegítés erejét, ilyenkor még a gázkar használata nélkül. A motor ebben a fokozatban még finoman kapcsol be, magasabb beállításon viszont már érezhetően megrántja a mountain bike-ot amikor aktiválódik. Ez a pedálszenzoros megoldásoknál teljesen normális működés, lehet, hogy elsőre szokatlan lesz, de egy idő után már észre sem vehető.

Az elektromos kerékpároknál az erőátvitel (rásegítés) az alábbi módokon oldható meg: 

  • mágnes, vagy pedál szenzor segítségével: a kerékpár hajtómű tengelyére szerelt  mágneses tárcsa mozgása közben keletkező mágneses tér megváltozását érzékeli egy érzékelő (szenzor) segítségével, ami működésbe hozza az elektromotort
  • nyomaték érzékelésen alapuló rásegítés (jellemző a középmotoros kialakításokra): a nyomatékszenzor azonnal érzékeli a tekerés közben kifejtett forgatónyomatékot és a nyomaték nagyságának megfelelően segít rá a hajtásra - a motor tekeréskor azonnal-, vagy minimális késéssel bekapcsol

A rásegítés mértéke függ a beállított értéktől, az aktuális sebességünktől és a tekerés intenzitásától is. 1-es fokozatban 15 km/h sebesség eléréséig segít a motor a haladásban, majd arányosan elosztva egészen 25 km/h rásegítést érhetünk el ha az ötös szám szerepel a kijelzőn – ez megfelel az EU szabályozásnak. Azt, hogy mikor nem csak mi tekerünk, az érzésen és a motorhangon kívül a kijelző alsó során CUR állásba váltva látható, ha itt nem nulla szerepel, akkor a motor is dolgozik, maximum 11-es (Amper) értéket láthatunk.

Bármelyik módban húzhatjuk a gázkart akár már induláskor is (emlékezzünk vissza; zero mód), véleményem szerint nagy segítséget jelent ez a fajta használat, ha gyorsan át szeretnénk jutni az út túloldalára vagy ha a kis sebesség miatt (például forduláskor) elvesztenénk az egyensúlyunkat. A magyar jogszabályok értelmében, ha folyamatosan a gázkar használatával haladnánk, azzal megsértenénk a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó szabályait. De nem is kell erőltetni ezt a fajta használatot, hiszen a 21 áttétellel (valójában hátul csak 6 fokozatot kapcsolhatunk) mindenhol fel tudunk tekerni. A kontroller a gáz adagolásakor figyelembe veszi a beállított rásegítés fokozatának megfelelő maximális sebességet is, tehát 3-as állásban nagyjából 20 km/h-val haladhatunk, ha az elektromotor segítségét vesszük igénybe. Persze megtehetjük, hogy motorral felgyorsítunk és onnan mi tekerünk, ekkor természetesen nem lassulunk vissza; az áttételek- és a kerékátmérő ismeretében kiszámítható a sík úton elérhető legnagyobb elméleti sebesség.

Elindultunk, a BEZIOR M26 elektromoskerékpár stabil, masszív, nagy nem kell azon aggódni, hogy egy kátyú kibillent bennünket az egyensúlyunkból. A gumik jól tapadnak, egyetlen felület sem jelentett különösebb problémát, a teleszkópos első villa és az állítható központi rugósag tag miatt nem is ráz a bicikli. 

A fékek teszik a dolgukat, a fékkart tövig behúzva állóra lehet fékezni a kerekeket (a bal oldalon a hátsó-, a jobb oldalon az első féket kezelhetjük) – ugyan extrém helyzetben nem kellett használnom őket, de általános körülmények között jó a hatásfokuk. Ahogy korábban már írtam, akinek több kell, úgyis lecseréli a szettet komolyabb darabra, ahogy a váltórendszert is. A Shimano sorban a Tourney az abszolút belépő szint, így előfordulhat, hogy egyszerre két fokozatot ugrunk – bár ez inkább az összeállításnak köszönhető – és nagyobb terhelés alatt is számíthatunk nyekergésre, nehezebb váltásra. De sík úton, könnyű terepen, ezen a téren sem lehet okunk panaszra. A lánc alaposan meg van zsírozva/olajozva, minden alkalommal csupa olajsár lett a nadrágom szára, erre érdemes odafigyelni.

Hatótáv, akkumulátor
Bezior m26 elektromos mountain bike hatótáv

Végül derítsük ki, hogy mennyit tud  BEZIOR M26 elektromos kerékpár  egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat  – valószínűleg 15 km/h sebességgel, 70 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen, 1-es fokozatban haladva – 80 kilométer rásegítéses módban. Ez nem hangzik rosszul, nézzük meg, hogy a valós körülmények között milyen távot lehet bejárni. 

A teszt során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal, mint ahogy a tesztek során mindig. Sajnos az idő múlásával a GPS modul fárad és néha kihagy, ezért a mobilomon párhuzamosan elindítottam a Gaia GPS nevű applikációt is, melyet mostanában a túráim során rendszeresen használok. Mivel kölcsönkerékpárról van szó, ezért egy út alatt próbáltam a lehető legkülönfélébb terepen hajtani – normál esetben 2-3 teljes akkumulátorciklus a teszt időtartama. Egyrészt, mert nem szerettem volna visszaélni Gergő bizalmával és több száz kilométert tekerni, másrészt az ember mégiscsak óvatosabban bánik egy nem saját eszközzel és minél hamarabb vissza szeretné adni azt a gazdájának, mégpedig pont olyan állapotban, ahogy kapta. 

Az első két két képen a Zeppből kinyert adatok láthatóak, míg a következő három a Gaia GPS-ből mentett screenshot-okat mutatja, végül egy kép az OsmAnd-ból is helyet kapott a galériában. Az utam a Margitára vezetett, el szerettem volna jutni Babatpusztáig az erdei jelzett ösvényeken, de Gergő kérése az volt, hogy ne legyen nagyon sáros a bicaj amikor visszaadom (természetesen lemostam, mielőtt visszakerült), így az előző napi eső hatása miatt nem jobbra indultam, hanem egyenesen előre. Sajnos ott sem volt sokkal jobb a helyzet, ráadásul a quadosok ténykedésének megelőzése végett 20 méterenként egy-egy kidöntött fa feküdt keresztben a kevésbé népszerű útszakaszokon. Akkor azért pár keresetlen szó is kicsúszott a számon, amikor egy mellmagasságban elfektetett tölgyön kellett átemelnem a BEZIOR M26 elektromos mountain bike-ot.

Ahogy a fenti képeken is látható, 42 kilométer és több, mint 3 óra tekerés után mondtam azt, hogy most már elég, ekkor még körülbelül 20% töltöttség volt az akkumulátorban (42 V), de az emelkedőkön való tekeréseknél simán leesett 2%-ig is (egy köztes adat: 25 km megtétele után 53%-ot mutatott a kijelző). Ez természetesen nem a valós érték, úgy kell elképzelni, mint egy autó pillanatnyi fogyasztását gyorsítás alatt, de ilyenkor már nem érdemes folyamatosan terhelni, hiába van túltöltés-, túlmerítés-, melegedés (és még számtalan károsodás) elleni védelem beépítve a rendszerbe. A biztonság kedvéért, ha azt látjuk, hogy az akkumulátor töltöttsége tartósan 10% alá esik, ne biciklizzünk tovább, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb). Ilyenkor használhatjuk a tolást megkönnyítő módot, amikor a BEZIOR M26 elektromos kerékpár 6 km/h sebességgel halad mellettünk árkon-bokron, nekünk csak a balanszot kell tartani és magunkat cipelni mellette. 

A töltöttségjelző hat osztása közül az első és az utolsó fél szélességű, egy rubrika 10-20%-nak felel meg. Attól nem kel megijedni, hogy már az első pár méteren a töltöttség leesik 85% körülire, ha a terhelés elmúlik, vissza fog kúszni 100%-ra. Ez nem azért van, mert a BEZIOR M26 elektromos kerékpár rendelkezne energiavisszanyerő rendszerrel – mert nem rendelkezik -, hanem mert az akku úgymond saját magától “regenerálódik”, ha kivettünk belőle egy egységet, utána hamarosan újra a valós értéket mutatja. 

A teljes út nagyságrendileg így oszlott meg a terep és a rásegítés erőssége szerint:

    • az első negyed erdőben, laza talajon, 2-es rásegítési fokozatban
    • a következő rész 20 km-ig 2-es fokozatban, utána onnan végig az egész távon 3-asban, főleg aszfaltos úton, sík terepen
    • a harmadik etapban hosszabb, meredek elemelkedőkkel tarkított terepen, erdőben, homokon is
    • végül vegyesen – kötött és laza talajú sík erdőben, majd folyamatos emelkedésű utolsó 2 km zárta a sort

A fentiekből látható, hogy a legszélsőségesebb körülmények között igyekeztem bevetni a BEZIOR M26 elektromos mountain bike-ot, főleg olyan helyeken, ahová való – vízbe nem vittem, bár a magas építés miatt egy pocsolyán való áthaladás nem fogja károsítani sem a vezérlőt, sem az akkumulátort. A tempomatot és a gázkar működtetését csak a kipróbálás ideje alatt használtam, így elmondható, hogy a fenti adatokat 100%-ban rásegítéses üzemmódban prezentáltam. A 83 kilómnak még a nagyobb, elnyújtott emelkedők sem okoztak problémát, így véleményem szerint Gergő édesanyja nagy megelégedettséggel fogja használni új elektromos kerékpárját a Balaton környékén található telküket övező dombok között s talán még a gyári értékekhez közeli hatótávot is meg tud majd tenni egy töltéssel.

Egy kedvező ár/érték arányú, minőségi elektromos mountain bike-ot próbálhattunk ki, a BEZIOR M26 elektromos kerékpár személyében, a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt, vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni, illetve minden észrevételt szívesen fogadok a leírtakkal kapcsolatban; akár a teszt alatti komment szekcióban, vagy a Facebook bejegyzés alatt.

Összefoglaló
9A mi értékelésünk
Samebike LO26 elektromos mountain bike új köntösben

Az elmúlt pár évben a Samebike LO26 egészen jó eladási statisztikával bíró elektromos kerékpár volt. Egy ideje sajnos már nem kapható, viszont itt van helyette a BEZIOR M26, mely egy átbrandelt Samebike. A két kerékpár szinte azonos, leginkább színében térnek csak el egymástól. Az 500 W teljesítményű, kefe nélküli motor teljesítménye - kiegészítve a 3x7-es kiosztású váltóval - bőven elég ahhoz, hogy az emelkedők többségére lihegés nélkül felvigye az utasát. A 10 Ah kapacitású akkupakk pedig akár 80 kilométer megtételére elegendő energiát képes biztosítani rásegítéses módban. A megállásról dupla mechanikus tárcsafék gondoskodik, és a rugózással sem lesz gond az első teleszkópos villának és a középső rugóstagnak köszönhetően. A beépített alkatrészek a legolcsóbbak közül kerültek ki, hogy az ár a legalacsonyabb maradhasson, viszont a normál kerékpáralkatrészekkel kompatibilisek, így aki többre vágyik, cserélheti ezeket. A BEZIOR M26 elektromos kerékpár egy átlagfelhasználó számára jól használható közlekedési eszköz, ajánlott vétel.

Ár/érték arány
9
Szolgáltatások
8.5
Építési minőség, dizájn
9.5
Hatótáv
9
Felhasználói élmény
9
POZITÍVUMOK
  • jó minőség, kellemes dizájn
  • kedvező ár
  • megfelelő hatótávolság
  • könnyű összecsukhatóság
  • tempomat
  • kivehető akkumulátor
  • napfényben is jól látható nagyméretű kijelző
  • rugós első villa állítható előfeszítéssel és lock-out funkcióval
  • telefon töltése USB csatlakozón keresztül
  • 150 kg-os terhelhetőség
NEGATÍVUMOK
  • nehéz
  • sok funkció nem állítható a menüben
  • nincs csatlakozó beépítve a motornál
  • nincs hátsó világítás
  • no-name fogaskoszorú és lánckerék
  • 6 sebességes hátsó váltó, 7 sebességes menetes racsnival
  • leginkább kombi autóba helyezhető be összecsukva
  • nem tartozék a telefontartó
  • a pedálok nem hajthatóak fel
A BEZIOR M26 elektromos kerékpárt itt tudod megvásárolni
Még több elektromos kerékpár ajánlat

Friss ajánlatok minden nap

Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!

BEZIOR M26 elektromos kerékpár - hegyen-völgyön át
Szász Sándor (Alex)
Mutasd a teljes profilt

Szász Sándor (Alex)

A weddmegonline.hu és a nekedveszem.hu megálmodója és alapítója. Végzettségét tekintve közgazdász, az elmúlt húsz évet a médiaiparban töltötte. 2019. januárja óta kizárólag a weblapjaival foglalkozik.

Írd meg Te is a véleményed!

      Szólj hozzá

      weddmegonline
      Új Felhasználó Regisztráció
      Köszöntünk a weddmegonline.hu oldalon, örülünk, hogy benéztél hozzánk. Ha kuponkódot keresel, vagy elakadtál, chaten, vagy privát üzenetben nagyon szívesen segítünk.
      Reset Password