Eleglide Coozy elektromos roller – all in one

A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.


Eleglide Coozy elektromos roller teszt
Tartalomjegyzék
Elég nehéz dolga van annak a gyártónak, aki ez elektromos rollerek piacán szinte egyeduralkodónak számító Xiaomi, Segway (esetleg Kugoo) modellek mellett labdába szeretne rúgni. Ehhez valami igazán különlegeset kell letenni az asztalra, mégpedig valami olyasmit, amit az előző márkák nem nyújtanak, főleg nem egy modellen belül. A legtöbb vásárló fő preferenciája a minél nagyobb átmérőjű levegős kerék, a lengéscsillapítás – a rugóstagot sokan akár utólag is beépítik a már meglévő rollerükbe -, a minél nagyobb végsebesség és hatótáv, természetesen tempomattal kiegészítve. Az olyan úri huncutságok, mint az applikáció, a hátsó hajtás, urambocsá’ az index, már csak hab a tortán, hiszen olyan specifikációval rendelkező rollert nem igazán találhatunk a piacon, ami az előző feltételeknek megfelelne. Vagyis eddig nem találtunk, hiszen megjelent az Eleglide Coozy elektromos roller, mely elméleti 50-55 km-es hatótávot ígér, a hivatalosan megadott maximális sebessége 25 km/h és az összes előbb felsorolt jellemzővel rendelkezik – igen, még index-szel is. Természetesen alkatrészellátottság tekintetében egy új piaci szereplő nem tudja felvenni a versenyt a régi motorosokkal – a Xiaomi rollerekhez új és bontott alkatrészek is könnyűszerrel beszerezhetők -, ez idővel változhat, de a vásárlás kapcsán érdemes ezt a tényt is figyelembe venni.
Nagyjából egy évvel ezelőtt Geekbuyingnál úgy gondolták, hogy kellene egy saját brand az elektromos roller/e-bike piacra, mégpedig olyan, ami a vásárlói visszajelzések alapján az igényeket a lehető legjobban kielégíti, ezért létrehozták az Eleglide márkát (ezen okból kifolyólag a jelen tesztben csak a Geekbuying ajánlatát találjátok meg, de a kereső használatával az ár-összehasonlítás is elérhető). Első termékeik ebben a roller-kategóriában az S1 és S1 Plus voltak, mely modellek nagy sikernek örvendtek – a kisebb akkuval szerelt S1 tesztjét ide kattintva olvashatjátok el. A nagyobb- és erősebb modellek, a D1 és a D1 Master szintén figyelemreméltó jellemzőkkel rendelkeztek – mára sajnos kifutottak, de a lenti képeken megnézhetitek őket.

Eleglide S1 Folding Electric Scooter (400W) – EU raktár

Eleglide S1 Plus Folding Electric Scooter (400W) – EU raktár

Eleglide D1 Off-road Folding Electric Scooter (500W) – EU raktár

Eleglide D1 Master Off-road Folding Electric Scooter (2x500W) – EU raktár
Az Eleglide Coozy elektromos roller egyáltalán nem hasonlít a kisebb elődökre; a „pálcika” kialakítás ugyan megmaradt, de most egy sokkal robusztusabb, kidolgozottabb terméket kapunk a pénzünkért, számos újítással együtt. A bevezetőben felsoroltakon kívül a 19 centiméter széles deckben süllyesztve elhelyezett oldalkitámasztót érdemes még megemlíteni – ha esetleg lemerül az akkumulátor és hajtva kellene haladnunk, a lábunk nem fog beleakadni a kiálló alkatrészekbe. A ca. 18 és fél kilogrammos tömeg mellett az elérhető gyalogos mód akár feleslegesnek is érezhető, de az eszköz ezzel a jellemzővel is rendelkezik. Az összecsukás gyerekjáték és erőkifejtést sem igényel, a kormányrúdnál megemelve a roller könnyen szállítható. A tulajdonságok felsorolása után nem is maradt más hátra, minthogy közelebbről is szemügyre vegyük az Eleglide Coozy elektromos rollert.
Eleglide Coozy Electric Scooter (350W) – EU raktár
Az Eleglide Coozy elektromos roller általános leírása
Az Eleglide Coozy elektromos roller szinte mindennel fel van szerelve ami ahhoz kell, hogy kényelmesen, biztonságban róhasd a kilométereket. A 12,5 Ah kapacitású akkumulátor segítségével akár 55 kilométert is megtehetsz két töltés között és maximálisan 25 km/h végsebességet érhetsz el – menet közben a tempomatot is aktiválhatod. Kényelmedről az első teleszkóp-, a 10 colos, levegővel töltött gumiabroncsok- és a hátul elhelyezett, 350 W névleges teljesítményű elektromotor gondoskodnak, a biztonságodért pedig az index-, az elektronikus első- és a mechanikus hátsó tárcsafék felelnek. Az LCD kijelzőn minden fontos adat látható még napfényben is, míg az applikáció segítségével le is lockolhatod a rolleredet.
● négy különböző sebesség mód (6/10/15/25 km/h)
● 10 hüvelykes levegős gumiabroncsok, elől elektronikus E-ABS-, hátul tárcsafékkel szerelve a biztonságos megállásért
● 350 W teljesítményű elektromotor akár 25 km/h maximális sebesség eléréshez és maximum 15%-os emelkedő leküzdéséhez tervezve
● 12,5 Ah akkumulátor-kapacitás, akár 55 km hatótáv (15 km/h egyenes úton, 75 kg tömegű sofőr esetén)
● 120 kg maximális terhelhetőség
● nagy szilárdságú alumíniumötvözetből készített váz, mely könnyű és rozsdamentes
● intelligens vezérlés LED kijelzővel és applikációval
● gyors és egyszerű összecsukási mód
● első teleszkópok a nagyobb kényelemért
● első indexek a még nagyobb biztonságért
Az Eleglide Coozy elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: Eleglide Típus: elektromos roller Modell: Coozy Szín: fekete Anyag: alumínium ötvözet |
Jellemzők | Terhelhetőség: 120 kg Maximális sebesség: 25 km/h Motor teljesítmény: 350 W (maximum 540 W) Kerék átmérője: 10″ Emelkedő leküzdése: 15% Elméleti hatótáv: 50-55 km (~75 kg, egyenes út, 15 km/h sebesség) Sebesség módok: 3+1 féle (10 km/h 15 km/h 25 km/h és 6 km/h gyalogos mód) Világítás: első/hátsó LED + index Fékrendszer: hátsó mechanikus tárcsafék + elektronikus első fék (E-ABS) Akkumulátor: 36 V, 12,5 Ah Töltési idő: kb. 7 óra Lengéscsillapítás: elől, mechanikus Vízállóság: IPX5 Kijelző: LCD Applikáció: van, Green Drive (iOS, Android) Tempomat: van Telefontartó: nincs |
Méret és súly | Termék súlya: 18,70 kg Csomagolás súlya: 22,70 kg Termék mérete (HxSzxM): – nyitva: 113,00×53,60×121,00 cm – csukva: 113,00×51,60×60,70 cm Csomagolás mérete (HxSzxM): 117,00×23,00×61,00 cm |
A doboz tartalma | 1 x Eleglide Coozy elektromos roller 1 x EU csatlakozós töltő 1 x imbuszkulcs 8 x csavar 1 x használati utasítás |
Kicsomagolás, első benyomások

A csomag a Geekbuying lengyel raktárából érkezett, a feladástól számított harmadik napon átvehettem a rollert a DPD futárától, ahogy ezt már korábban is tapasztalhattam. A közepes méretű, natúr színű kartondobozon fogófüleket nem találunk, ezért érdemes segítséget kérni a mozgatásához, de végső esetben egyedül is meg lehet birkózni a feladattal.
A dupla csomagolás oldalán az Eleglide felirat olvasható, alatt a gyártó weboldalának címével, oldalról pedig a legszükségesebb információkhoz jutunk hozzá, úgymint a modell neve, tömege és mérete. A doboz tetején figyelmeztetés olvasható arról, hogy utunk során tartsuk be a közlekedési szabályokat, ne szállítsunk utast, védjük magunkat sisakkal és egyéb biztonsági felszereléssel. A ragasztószalag eltávolítása és a fülek felhajtása után kerül elő a belső karton; a két részt nem feltétlenül szükséges szétválasztanunk egymástól, a roller könnyedén kivehető. A lehajtott kormányoszlopon nylon ráhuzatot találunk a karcolások megelőzése érdekében, illetve több darab keményhab helykitöltő is védelmet biztosít a szállítás közben történő sérülések elkerülése végett. A központi kijelzővel ellátott kormány a kormányoszlopra nincs rászerelve, a művelet a vásárló feladata lesz. A kijelzőt egy vastag – instrukciókkal ellátott – fólia véd a karcoktól, ezt természetesen a használat előtt el kell majd távolítani.
Az EU szabványú csatlakozóval szerelt tápegységet (42 V/2 A) egy átlátszó tasakban találjuk meg a 8 darab csavar és 1 darab imbuszkulcs mellett, a többnyelvű használati utasítás az Eleglide Coozy elektromos roller alatt lapul.
Az Eleglide Coozy elektromos roller masszív darab, váza alumínium-ötvözetből készült, így ellenáll a rozsdának és a korróziónak. Elsőre feltűnik a szürke színű gumiborítást kapott-, kényelmesen széles deck – az állófelület 19×45 cm nagyságú -, a felületén található különböző méretű rombuszok tökéletes tapadást biztosítanak a cipőnk talpának. A vázon hegesztéseket nem találunk, a bowdenek és a kábelek szépen vannak elvezetve. A lengéscsillapításért az első villába épített rugós teleszkóp felel – a rugóút hossza nem állítható -, a 10 colos, első gumi (60/70-6,5) pedig elég nagyméretű ahhoz, hogy az úttest kisebb egyenetlenségeit elnyelje, ezzel kvázi rásegítve a komfortra. A gumi maximum 55 psi-re fújható, mely érték nagyjából 3,5 bar-nak felel meg. A küllős első felni egészen jól néz ki, az osztások között elfér egy U-lakat, mely megfelelő védelmet nyújt rövid ideig tartó lezárások esetén. Érdekes módon hátulra egy eltérő mintázatú és méretű (10×2,125) gumiabroncs került, melynek felpumpálásához pumpatömlőre lesz szükségünk – megoldást jelenthet egy Xiaomi elektromos pumpa is.
Az első- és a féklámpával egybeépített hátsó világítás természetesen tartozék, utóbbi fékezéskor villog, fénye napfényben is észrevehető, előbbi alatt egy fehér prizma is segíti a láthatóságot. Apropó, fék. Hátul egy 140 mm külső átmérőjű mechanikus tárcsafék felel a megállásért, míg előre elektronikus féket kapunk. A gyenge minőségű-, vékony műanyagból készült hátsó sárvédő mindkét oldalára 1-1 narancssárga fényvisszaverő prizma került, illetve a rendszámtábla helye is ki lett alakítva.
Mielőtt elindulnánk az első utunkra, fel kell tölteni teljesen az akkumulátort és indulhat a próbakör! Ehhez a mellékelt töltő kerek csatlakozóját csatlakoztassuk az állórész felfele való meghosszabbításánál található aljzathoz, a másikat a hálózathoz és várjuk meg amíg a töltőn található LED színe pirosról zöldre változik (teljesen lemerült állapotban a művelet nagyságrendileg öt-hat órát vesz igénybe).
Az Eleglide Coozy elektromos roller használatba vétele

Jelen esetben a roller még a dobozában pihenve bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Az Eleglide Coozy elektromos roller egy átlagos autó csomagtartójában bőven elfér, lehajtott kormánnyal az összecsukott mérete felfelé kerekítve 113x52x61 cm (HxSzxM), így nem kell különösebben aggódnunk ha utaztatni szeretnénk. A közel 19 kilogramm nem a legkevesebb, de talán még pont bevállalható, kézben is szállítható. A nyitás/összecsukás nagyjából 10 másodpercet vesz igénybe; a hátsó sárvédőn található műanyag pöcökből ki kell akasztanunk a kormányszáron elhelyezkedő eltekerhető fülecskét, majd a kormányoszlopot előre kell döntenünk és a fém karral rögzítenünk. Az összecsukó mechanizmus oldalán található kis pöcök reteszeli a kart, így összecsukáskor először ezt kell benyomnunk, majd a kart lehajtva a kormányoszlop hátrafelé ledönthető és a fülecske beakasztható. Sajnos utóbbinak szintén elég gyenge a minősége, félő, hogy egy baleset alkalmával ez az alkatrész fog legelőször eltörni. A süllyesztett oldalkitámasztó stabil, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy a művelet közben a roller elborulna oldalra.
A kormányszár felszerelése a kormányoszlopra a mellékelt 4 darab csavarral történik; mindkét oldalra kettőt-kettőt kell betekernünk a tartozékként kapott imbuszkulccsal – a művelet egyszerű, a furatok pontosak. Utolsó műveletként a fék próbája és beállítása következik s mivel jelen esetben a fékkaron nem találunk állítócsavart, a bowden feszességét a féknyeregnél tudjuk beállítani. Ahogy az olcsóbb rollereknél már megszokhattuk, a fékbetétek közül csak a külső mozdul el a fékkar meghúzásakor, ez a rosszabb, de költséghatékony megoldás.
A roller össze van szerelve, szokás szerint vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Első ránézésre egy igen masszív darabot látunk és azt gondoljuk, hogy nagyon nehéz lesz cipelnünk. Valószínűleg ez így is volna, ha a sárvédők- és a burkolat anyaga masszívabb lenne – előbbiek akár fémből, mint a Navee N65 esetében -, de így elvesztenék súlyelőnyt – véleményem szerint ezt tarthatták fontos szempontnak a fejlesztők (meg persze így jóval olcsóbb az előállítás). Egyébként a hátsó sárvédőre ragasztott „NO STEP” matricát elolvasva képbe kerülhetünk a felhasznált műanyag minőségével, amit személy szerint rettentően sajnálok, hiszen a többi elembe nem nagyon lehet belekötni.
Az állórész nagyjából felének megfelelő hosszúságú első vázrész közepén látható töltőcsatlakozó fedele belesimul a gumiborításba, ugyan észrevehető, de nem szúrja ki a szemet. Ráadásul a magas elhelyezés miatt attól sem kell félnünk, hogy egy pocsolyán való áthajtás során víz jutna bele. Ugyan az Eleglide Coozy elektromos roller IPX5-ös védettséggel rendelkezik – a vízsugarak ellen minden irányból védett -, de lehetőség szerint nagyobb esőben ne közlekedjünk vele, hacsak nem szigeteljük le decket. A 12,5 Ah kapacitású akkumulátorhoz 8 darab imbuszcsavar kitekerése után férhetünk hozzá, úgy tűnik, hogy az állórész borítását nem kell leszednünk, amennyiben valamit javítani kellene. Az akkumulátorház egyébként ütés-, szúrás- és vízálló az akkumulátor jobb védelme érdekében.
A kormányoszlop erős, masszív, nincs holtjátéka, legmagasabb pontja 121 centiméterre található a talajtól, a gyártó ajánlása értelmében 120-200 centi magas vezetőnek megfelelő. Színe fekete, mindkét oldalán fehér Eleglide feliratot olvashatunk, ahogy a váz elején is, de itt már gumiplakett formájában. A kormány szélessége 53,6 centiméter, a deck alját pedig 8,8 centire választja el a földtől – a fekvőrendőrök felett gond nélkül át lehet hajtani.
A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, puha gumival borított markolat előtt találjuk a hátsó tárcsaféket működtető fékkart, előtte pedig a hagyományos csengőt. A markolat tövében az index háromállású kapcsolója kapott helyet, míg mindkét fogantyú külső oldalán az imbuszkulccsal eltávolítható indexlámpa helyezkedik el. A központi helyet a háromszög alakú LCD kijelző foglalja el (rajta egy instrukciókat tartalmazó fóliával), mely számos visszajelzést ad egy időben a roller vezetőjének. Fentről lefelé haladva a két szélen az index visszajelzésére szolgáló nyilak látszódnak, majd a világítás, a Bluetooth és a toló mód sétáló ember ikonja. Ezt követően a roller hibás működését jelentő háromszög, a közepén egy felkiáltójellel, majd a túlmelegedést jelző hőmérő zárja a sort.
Bal szélen a zöld színű „ECO” felirat alatt a kék „D” vagy „S” betűt találjuk az aktuálisan beállított fokozatnak megfelelően. Középen nagy karakterekkel a pillanatnyi sebességünket-, alatta pedig az összesen megtett távolságot olvashatjuk le egész kilométerben, a pontos érték egy tizedes helyig az applikációban látható. De még a programot használva sem sikerült a roller kijelzőjén az aktuálisan megtett út hosszát megjelenítenem, így elképzelhető, hogy itt csak az összes megtett táv látható. Végül jobb szélen az akkumulátor töltöttsége olvasható le.
A kijelző alsó részére szerelt, gumírozott többfunkciós bekapcsológomb funkciói a következőek:
- bekapcsológomb 1x hosszú nyomás kikapcsolt állapotban: bekapcsolás
- bekapcsológomb 1x hosszú nyomás bekapcsolt állapotban: kikapcsolás
- bekapcsológomb 2x rövid nyomás bekapcsolt állapotban: világítás ki/be
- bekapcsológomb megnyomása bekapcsolt állapotban: váltás a sebességmódok között
- bekapcsológomb megnyomása bekapcsolt állapotban 1,5 másodpercig: tolási mód aktiválása
A kijelző fényereje nappali világosságban is elegendő a leolvasáshoz, jól látható minden fontos adat. A töltöttségjelző öt osztása közül mindegyik nagyjából 20%-os energiaszintet jelent, ráadásul az egyes cellák még villogni is tudnak a töltöttség függvényében. Az utolsó jelzés esetén még 1,5-2 km-nyi a megtehető útszakasz hossza, a százalékban megjelenített érték az applikációban követhető. Az egész folyamat nagyon jól követhető, hamar kitapasztalható, nem meglepetésszerűen fogunk energia nélkül maradni. Ugyan túltöltés-, túlmerítés-, melegedés (és még számtalan károsodás) elleni védelem van beépítve a rendszerbe, de ha azt látjuk, hogy az akkumulátor töltöttsége 15% alá esik, ne rollerezzünk tovább ha nem muszáj, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb), ezzel is óvva az akkumulátorunkat és meghosszabbítva élettartamát.
Befejezésül, a jobb oldalon az tengelyirányban forgatható-, az összecsukáshoz szükséges fülecske következik, míg a sort a hagyományos gázkar zárja, melynek szürke színű részén apró púpok lettek kialakítva, az ujjunk lecsúszását megakadályozandó.
Menettulajdonságok, használhatóság

Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, védőfelszerelés – és megtenni az első métereket. Bekapcsolás és a sebesség-mód kiválasztása után a gázkart lenyomva már indulhatunk is, hacsak az applikációban nem állítottuk be a “non-zero start” módot. Ebben az esetben a roller csak akkor indul el, ha ellöktük a lábunkkal és mozgásban van (minimum 4 km/h), így elkerülhetőek a véletlen balesetek. Indulás után nagyjából 5-6 másodperccel már a maximális sebességgel roboghatunk. A tempomatot szintén az appban engedélyezhetjük, ebben az esetben 5 másodpercnyi azonos sebességgel történő haladás után, egy hangjelzés kiséretében bekapcsol és tartja a tempót fékezésig, vagy a gázkar lefelé nyomásáig – a kijelzőn a bekapcsolt állapotáról nem kapunk visszajelzést. A fellépő elég széles ahhoz, hogy a két lábunkat egymás mellé rakjuk ha éppen így szeretnénk állni, de egymás mögött – a hátsó természetesen keresztben – is elférnek és a gumírozásnak köszönhetően nem fog a talpunk lecsúszni.
Eco módban 10 km/h, Comfort (D) módban 15 km/h, míg Sport (S) módban 25 km/h az elérhető legmagasabb sebesség (ugyan sehol nem reklámozzák, de az applikációban lehetőségünk van ennél magasabb értéket is beállítani). Ha a tolás/gyalogos módot választjuk ki, akkor az Eleglide Coozy elektromos roller 6 km/h-s sebességgel halad mellettünk automatikusan bekapcsolt világítással, de ezt nem magától teszi, működtetnünk kell a gázkart is, hogy haladjunk. A tempomat ilyenkor is rendelkezésre áll, szóval nem okoz nehézséget az aktiválása. Kikapcsolás utáni újbóli bekapcsoláskor a sebességmód előzőleg elmentett állapota megmarad, kivéve ha előtte az utóbbi mód volt aktív. A világítással már nem ez a helyzet, bekapcsoláskor alapértelmezetten ki van kapcsolva.
Elindultunk, az Eleglide Coozy stabil, masszív, nem igazán kell azon aggódni, hogy normál sebesség mellett egy kátyú kibillent bennünket az egyensúlyunkból. A levegővel töltött gumik jól tapadnak, a nagy átmérőjű kerekeknek köszönhetően a közel 9 centiméteres hasmagasság miatt csak a magasabb padkák jelenthetnek gondot, a fekvőrendőrökön, emelkedő padkákon (autókiálló) minden további nélkül átmegy a roller. A fék a finombeállítása után megfelelően teszi a dolgát, a fékkart tövig behúzva állóra lehet fékezni a kereket, finoman adagolva pedig meg tudunk állni ott, ahol szeretnénk. Első fékkar nincs, a gázkar elengedésekor lassulunk, illetve ha a tempomatot használjuk, akkor a gázkar újbóli megmozdításával oldhatjuk azt (természetesen a fékkar meghúzásával is elérhetjük ugyanezt).
Ami a KugooKirin G3 után először eszembe jutott menet közben, az az unalom volt. Az Eleglide Coozy elektromos rollerrel való közlekedésben semmi izgalmas és kiszámíthatatlan nincs; bekapcsoljuk, elindulunk és megyünk ki a világból. Közben nyugodtan nézelődhetünk, kerülgethetjük a gyalogosokat, figyelhetjük a forgalmat, a roller csak halad minden gond nélkül. Szóval ez nem hiba, sőt, így kellene működnie minden ilyen eszköznek – elvisz A-ból B-be, pont amire kitalálták. Gondoltam ezt addig, amíg fel nem fedeztem, hogy a végsebesség beállítása menüpont az appban nem csak dísznek van – erről bővebben a hatótávnál olvashattok.
Az indexet kitéve ugyan látható az irányváltási szándékunk, de ez senkinek ne adjon hamis biztonságérzetet, sajnos az autósok a legkevésbé figyelnek ránk. Az első világítás teljes sötétségben is elegendő ahhoz, hogy megtaláljuk az utat, de éjszaka vezetve érdemesebb kisebb sebességfokozatot választani a kisebb kátyúk könnyebb észrevétele okán.
Hatótáv, akkumulátor

Más nem maradt hátra, mint kideríteni, hogy mekkora távot tudunk megtenni a rollerrel egy teljes töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat 15 km/h sebességgel, 75 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen, 26°C-ban akár 50-55 kilométer. Ez nagyon jól hangzik, nézzük meg, hogy valós körülmények között milyen távot lehet bejárni. Nagyjából 83-85 kilót nyomhatok a kiegészítőkkel együtt, a tesztutakat este 6 óra utánra terveztem, amikor a kánikula már elmúlt.
A teszt során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal, mint ahogy a tesztek során mindig. Sajnos az idő múlásával a GPS modul fárad és néha kihagy, ezért a mobilomon párhuzamosan elindítottam a Gaia GPS nevű applikációt és a Relive alkalmazást is, melyet mostanában a túráim során rendszeresen használok. A lenti képernyőképeken vegyesen láthatjátok az applikációban kapott eredményeket, amikhez képes a roller kijelzőjén megjelenített távolságadat csak minimálisan – 2-3%-kal – mutat többet.
Az első hat képen az első út statisztikái láthatóak, míg az ez után következők a második és a harmadik gurulás adatait mutatják. Megtekinthetőek a domborzati viszonyok, az átlag- és a maximális sebesség, a megtett út hossza és az ehhez szükséges idő.
A megtett tesztutakat az alábbi körülmények között teljesítettem:
- első alkalommal harmadik sebességfokozatban (Sport mód), teljes gázzal, aszfaltos úton, 80%-ban sík terepen
- második esetben Comfort fokozatban, maximális gázzal (15 km/h), aszfaltos úton, 90%-ban sík terepen
- végezetül a végsebességet a menüből 30 km/h-ra állítva hosszú és meredek emelkedőkön, erdőben, maximális sebességgel
A hátsó kerékbe épített motor maximális teljesítménye 540 W, mely kisebb (és mint kiderült, nagyobb) emelkedőkön segíthet ki bennünket, meredekebb helyekre, nagyobb tempóval történő feljutáshoz ennél nagyobb teljesítmény szükséges. Így ezeket a helyszíneket egészen addig nem erőltettem, amíg meg nem találtam az appban azt a menüpontot, amivel be tudtam állítani 30 km/h-ra a maximális sebességet (a lehetséges maximum 50 km/h de azt nem próbáltam és nem is ajánlom senkinek). Az első és második kör alatt pár alkalommal felfelé is kellett haladnom s mivel egy hegy tetején lakom, ezért oda fel is kellett érnem – az már más kérdés, hogy második alkalommal ez már nem sikerült, az utolsó 1 km-en tolnom kellett a rollert, mert 10% alá merült az akkumulátor és letiltott a BMS. Kisebb homokos felületen áthaladva is stabil marad a talaj a lábunk alatt, a lengéscsillapító pedig a nagyobb úthibákat (kisebb gödrök) is képes valamelyest korrigálni, a térköveken való haladás esetén pedig annyit csillapít, hogy nem érezzük a rollerezést kellemetlennek.
Viszont az erdőben elemében van, ahol nem valószínű, hogy az átlagfelhasználó közlekedne, de a teszt kedvéért be kellett oda is mennem, így vissza is térhetünk a harmadik úthoz egy kicsit bővebben. Ahogy a fenti galériában látható, 171-260 méteres tengerszint feletti magasság között közlekedtem, a két nagyobb emelkedőn viszonylag nagy meredekséget kellett leküzdenem, a lenti videóban ezt is meg tudjátok nézni. Szinte biztos voltam benne, hogy nem jutok fel rájuk, ennek ellenére felértem, még ha a végén lépésben is haladtam. És ez most itt nem azt jelenti, hogy ez rendeltetésszerű használatnak felel meg és ilyen meredek emelkedőkön kell közlekedni napi szinten a forgalomban, hanem csak annyit, hogy a roller képes rá. Ezen kívül ilyenkor a motor olyan tartományban dolgozik, ahol a hatásfoka alacsony, ezért könnyen károsodhat, így nem is igazán ajánlott ez a fajta felhasználási mód. Viszont a videó alapján mindenki nagyjából el tudja döntheti, hogy a környezetében lévő emelkedőkkel meg tud-e küzdeni az Eleglide Coozy.
Ezek után az erdő már csak hab volt a tortán, bizony isten élveztem, pedig itt is azt gondoltam, hogy elakadok és szétráznak a fenyőfák földből kiálló gyökerei. De nem, meglepetésemre minden simán ment, 17% maradt az akkuban amikor befejeztem a tesztet és összesen 18,2 km-t tettem meg. A menet után a végsebességet visszaállítottam 25 km/h-ra – legyen inkább hosszútávon unalmas, de sokáig szolgáljon. Az Eleglide Coozy elektromos roller nem igazán ilyen extrém helyekre való, a városban pedig bőven elég a harmadik fokozat végsebessége.
Összességében a hatótávolságot nem érzem kiemelkedőnek, bár rossznak egyáltalán nem mondható, inkább csak átlagosnak. A gyár által megadott értékek akár el is érhetőek, hiszen majdnem 40 kilométert tudtam megtenni a 83-85 kilós menetkész tömegemmel. Ráadásul az első út során 20%-nál kapcsoltam ki a rollert, így talán a 22-23 kilométer hatótáv is reális lehet esetemben. Egyébként a szerkezet maximálisan 120 kilóval terhelhető, de ha ki szeretnénk maxolni a lehetőségeket, arra fel kell készülni, hogy jóval kisebb lesz a megtehető távolság.
Az applikáció használata

Végezetül vessünk egy közelebbi pillantást az applikációra, mely a Green Drive nevet viseli és mind az App Store-ból, mind az Google Play Áruházból letölthető, valamint a használati utasításban található QR kód segítségével is elérhető. A telepítés egyszerű, a lent olvasható figyelmeztetések elfogadása és a szükséges engedélyek megadása után gyorsan települ. A Bluetooth bekapcsolása után a kezdőképernyőn a + jelre rábökve, majd a roller melletti „Add” gombra kattintva megjelenik az Eleglide Coozy felirat, ekkor a „Connect” feliratra bökve a roller villámgyorsan kapcsolódik a telefonhoz. A következő indításnál az eddigi + jel helyett egy roller-ikon fogad bennünket, ide kattintva lesznek elérhetőek a beállítások.
Az applikáció megjelenése átgondolt, a központi helyet a pillanatnyi sebesség és a távolságadatok foglalják el, alattuk az akkumulátor töltöttsége és a motor hőfoka olvasható. Ki- és bekapcsolhatjuk a világítást, a tempomatot, lezárhatjuk és megkereshetjük a rollert, frissíthetjük a firmware-t, ezen kívül megadhatjuk az elindulás módját (zero start, non zero start) és beállíthatjuk a maximális sebességet. Mindezt kifejezetten gyorsan, gondolkodás nélkül. Az app hat nyelvet támogat, az angolon kívül a német lehet még érdekes számunkra, mert magyar sajnos sem került bele (persze ha beszélünk svédül vagy arabul, norvégul vagy kínaiul, akkor nyert ügyünk van).
Egy nagyon szerethető termékről olvashattatok a mai tesztben az Eleglide Coozy elektromos roller személyében, amely szinte minden szükséges összetevővel rendelkezik az élményteli utazáshoz, ráadásul a bevezető ára igencsak kedvező – a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt, vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni, illetve minden észrevételt szívesen fogadok a leírtakkal kapcsolatban; akár a teszt alatti komment szekcióban, vagy a Facebook bejegyzés alatt.
Összefoglaló
Az Eleglide Coozy elektromos rollerben minden benne van ami ahhoz szükséges , hogy gond nélkül, élvezetesen közlekedhess. Az első teleszkóp, a 12,5 Ah kapacitású akkumulátor, a 10 colos kerekek, a tempomat, mind-mind hozzájárul a komfortos utazáshoz. Az 50-55 km-es elméleti hatótáv a megadott paraméterek alapján akár alulról súrolható, ha pedig lemerül az akksi, akkor 5-6 óra múlva indulhat az újabb kör. A markolatokba integrált index pedig megkönnyíti, hogy a közlekedés többi résztvevője is már messziről észre vegye kanyarodási szándékodat és elvegye a gázról a lábát. Ebben az árkategóriában olyan nevek szerepelnek, mint a Navee N65, a Ninebot Max G30, az Inmotion S1/L9 esetleg a KugooKirin M3 vagy a Laotie ES8, így az Eleglide Coozy elektromos rollernek nem lesz könnyű dolga, hogy meggyőzze a vásárlókat, bár a bevezető ár eléggé kedvezőre sikerült. De ha valaki olyan rollert keres amiben gyárilag minden benne van, akkor jelenleg nem nagyon van más alternatíva a piacon. És ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy a Geekbuying a garanciális ügyintézés terén kimagaslóan teljesít, akkor ez még egy ok arra, hogy ezt a modellt válasszuk.
- all-in-one kialakítás
- nagy kapacitású akkumulátor
- első lengéscsillapító
- 10 colos, levegős gumik
- tempomat
- applikációban módosítható végsebesség
- könnyű összecsukhatóság
- napfényben is jól látható LCD kijelző
- első index
- IPX5 vízállóság
- csak átlagos hatótávolság
- néhol gyenge anyaghasználat
Az Eleglide Coozy elektromos rollert itt tudod megvásárolni
Eleglide Coozy Electric Scooter (350W) – EU raktár
Még több elektromos roller ajánlat
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!
