Eleglide S1 elektromos roller – nagy tudás, alacsony áron
A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.
Eleglide S1 elektromos roller teszt
Eddig megszokhattuk, hogy az úgynevezett “pálcika” rollerek egy kaptafára készülnek; 8-8,5 colos kerekek, elsőkerék-hajtás, elektronikus fék, kis kijelző, mely sokszor még az alapvető funkciók közül sem mutat meg mindent. A mai tesztben szereplő Eleglide S1 elektromos roller felrúgja az eddigi szabályokat, hiszen 10 hüvelykes kerekeit hátul tárcsafék lassítja, a 400 W teljesítményű motor a hátsó kerékbe van építve. A kulcsos indítás és a gázkar sem a kategóriájában megszokott, utóbbi a kijelzővel van egybeépítve és ravaszos kialakítású. A roller 8 Ah kapacitású, 36 V-os akkupakkal érkezik, mellyel akár 30 kilométernyi út is bejérható egyetlen töltéssel (függ az útviszonyoktól és a vezető tömegétől). Amennyiben ez kevés lenne, akkor az S1 Plus modell a megoldás, mely csak az akkumulátor kapacitásában (12,5 Ah – kb. fél kg többletet jelent) és a rolleren elhelyezett feliratok színében tér el a teszt alanyától – minimális felárért cserében a hatótáv akár 45 kilométerre is megnőhet.
A három beállítható sebességi fokozat bármilyen útviszony mellett megfelelő választást nyújt, a tempomat pedig a kényelmet növeli, ahogy a fokozatmentesen beállítható kormánymagasság is. Az Eleglide S1 elektromos roller egy mozdulattal összecsukható, a reteszelésnek köszönhetően nincs szükség egyéb rögzítésre – a markolatok akár egy kézzel is lehajthatóak a szállításhoz. A fellépő szélessége 19 centiméter, míg hossza fél méter, így a nagyobb lábúak is kényelmesen utazhatnak, akár egymás mellé helyezett lábfejjel is. A relatív nagy átmérőjű kerekeknek köszönhetően a járdaszigetekről való lehajtás is biztonságosabb, mint egy kiskerekű roller esetében, nem beszélve az úthibák tolerálásáról.
A kényelem és a könnyű használat az Eleglide védjegye, ezért kerékpárjaikat és rollereiket a felhasználók visszajelzésének figyelembevételével készítik. Elkötelezettek amellett, hogy a napi ingázásokat környezet-barátabbá, olcsóbbá és élvezetesebbé tegyék, hogy megváltoztassák a világot. Az Eleglide alapvető célja az emberek napi szükségleteinek kielégítése, miközben megkönnyítik a környezetbarát életmód választását. Ehhez folyamatosan keresik a termékeik fejlesztésének lehetséges módjait a hatékonyság növelésének szem előtt tartásával.
Az Eleglide elkötelezett amellett, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a fenntartható közlekedést. A kiváló ár-érték aránytól a prémium minőségi szabványukig arra összpontosítanak, hogy kiváló minőségű, megfizethető élményt nyújtsanak termékeikkel, amely túlmutat azon, hogy egyszerűen eljussunk A-ból B-be. A márka a környezeti felelősségvállalásról és a fenntartható jövő iránti elkötelezettségről szól, főbb céljuk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése azáltal, hogy csökkentik az emberiség fosszilis tüzelőanyagoktól való függését - mindezt minden kompromisszumtól mentesen.
Az Eleglide S1 elektromos rollert itt tudod megvásárolni
- 10" Pneumatic Tires & 3 Speed Modes
- 400W Motor & 36V 8Ah Lithium Battery, 288Wh Power
- Max Speed 24km/h & Up to 30km Max Range
- Rear Disc Brake
- hátsókerék-hajtás
- könnyen nyitható/csukható
- széles és hosszú deck
- 10 hüvelykes kerekek, levegős gumik
- fokozatmentesen állítható kormánymagasság
- fékezés esetén a motor lekapcsol
- tempomat
- USB aljzat telefon töltésére
- jó építési minőség
- kulcsos indítás, modern gázkar
- nincs lengéscsillapító
- nincs applikáció
- a kijelző napfényben nehezen látható
- hiányos használati utasítás
- nem tervezhető pontosan a megtehető távolság
- pumpatömlő és tárolózsák nem tartozék
Az Eleglide S1 elektromos roller általános leírása
Az Eleglide S1 elektromos rollert a városi közlekedésre találták ki. Nagyon könnyen összecsukható, nem túl nehéz, könnyen szállítható. Sík úton, akár 30 km távolságot is teljesít egy töltéssel, így igazi társad lehet a mindennapokban. A széles fellépőnek köszönhetően, többé nem okoz problémát, hogy hová tedd a lábaidat, a fokozatmentesen állítható magasságú kormányoszlop a legtöbb vezetőnek kényelmes testtartást kínál.
● három különböző sebesség mód (9/18/24 km/h)
● 10 hüvelykes, levegős gumiabroncsok, hátul tárcsafékkel szerelve a biztonságos haladásért
● 400 W teljesítményű elektromotor, akár 24 km/h maximális sebesség eléréshez és maximum 20%-os emelkedő leküzdéséhez tervezve
● az átlagosnál szélesebb deck (19×50 cm) komfortos utazást kínál
● a fék használata esetén a motor lekapcsol, még nagyobb biztonságot nyújtva
● 120 kg maximális terhelhetőség
● nagy szilárdságú, magnéziumötvözetből készített váz, mely könnyű és rozsdamentes
● 3 másodperc alatt összecsukható és kinyitható
● fokozatmentesen állítható kormánymagasság
Az elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: Eleglide Típus: elektromos roller Modell: S1 Szín: fekete Anyag: magnézium ötvözet |
Jellemzők | Terhelhetőség: 120 kg Maximális sebesség: 24 km/h Motor teljesítmény: 400 W Kerék átmérője: 10 hüvelyk Emelkedő leküzdése: 20% (~11°) Elméleti hatótáv: 30 km Sebesség módok: 3 féle (9/18/24 km/h) Világítás: első/hátsó LED Fékrendszer: hátsó tárcsafék Akkumulátor: 36 V, 8 Ah Töltési idő: 3-4 óra Lengéscsillapítás: nincs Kijelző: van (LCD) Tempomat: van USB töltés: van |
Méret és súly | Termék súlya: 15,5 kg Termék mérete (LxWxH): – nyitva: 115.00×54.00×118.00 cm – csukva: 106.00×19.00×38.00 cm |
A doboz tartalma | 1 x Eleglide S1 elektromos roller 1 x EU csatlakozós töltő 1 x imbusz készlet 2 x csavar 1 x 3M ragasztó 1 x használati utasítás |
Kicsomagolás, első benyomások
Az elektromos roller a Geekbuying lengyel raktárából érkezett, így a szokásos négy munkanapon belül megérkezett. A Geekbuyingnál nagyon jól kezelik a raktárkészletet, így amit a weboldalon meg tudsz vásárolni, az valóban el is érhető, így nem kell attól tartani, hogy a megrendelésed kifizetése után még hetekig kell várnod, hogy megmozduljon a csomagod. Ezen kívül szinte az összes termékük megtalálható valamelyik európai raktárban – még az újdonságok is -, így az esetleges szállítási- és az opcionális biztosítás díjon kívül nem lesz egyéb költséged és nagyon gyorsan hozzájutsz a termékedhez. Ezen kívül véleményem szerint a garanciális ügyintézés is ebben a webáruházban megy a legegyszerűbben – ha nem vásároltál még innen, ebben a bejegyzésben mindent pontosan megtalálsz a vásárlás menetével kapcsolatban.
Az Eleglide S1 gyári doboza – rajta a brand nevével és roller stilizált képével – a sérülés elkerülése végett egy plusz kartonba került, mely sárga ragasztószalaggal teljesen be volt tekerve, így szinte elképzelhetetlennek tartom, hogy szállítás közben megsérüljön a beltartalom. Kiváltképp, mert a roller egy műanyag zsákba van húzva, emellett a két oldalon egy-egy formára igazított hungarocell helykitöltőt is találunk. Az első lámpa és a gázkarral egybeépített kijelző fóliás védelmet kapott, a sérülésnek kitett helyek pedig egyenként is védve vannak zacskóval, hungarocellel. A roller összecsukva-, majdnem teljesen összeszerelve érkezik; a kormányoszlop természetesen teljesen betolt állapotban került a dobozba, a markolatok le vannak hajtva, egyedül az LCD kijelzővel egybeépített gázkart- és az akkumulátor feszültségét megjelenítő műszert kell majd rögzítenünk a használathoz, a mellékelt csavarokkal és imbuszkulcsokkal. A szerszámok mellett a doboz tartalma még egy kissé hiányos használati utasítás – erre később kitérek és a megírom a tudnivalókat -, egy dupla 3M matrica (gondolom a roller aljára, ha összecsukva letesszük a földre, mert egyébként a lehajtott kormányoszlop nem érintkezik a hátsó sárvédővel) és egy EU csatlakozós tápegység (42V/2A), mely külön egy kis kartondobozban kapott helyet. Mivel az Eleglide S1 kulcsos indítású, ezért legalább egy-, de jobb esetben kettő indítókulcsnak is lennie kell valahol, ami elsőre nem fog feltűnni, ugyanis a kulcsok a vázhoz vannak fogatva és az egész be van tekerve fehér szivaccsal, de a lenti képgalériában megnézhetitek, hogy hol kell keresni. Amit sajnálok, hogy a tárolózsák nem része a csomagnak, ezzel együtt teljesebb lett volna a kép.
Az Eleglide S1 egészen masszív darab, váza magnézium-ötvözetből készült, így ellenáll a rozsdának és a korróziónak. Elsőre feltűnik széles deck-je, lemérve 19×50 cm nagyságú – viszonyításképpen a Kugoo S1 Pro állórésze csupán 15×44 centiméter kiterjedésű. Felülete elég rücskös ahhoz, hogy ne csússzon le róla a lábunk, a rajta található Eleglide felirat jelen esetben fehér színű, míg a Plus modellnél narancssárga. A széleken található csavarok kitekerése után válik láthatóvá az akkumulátor és a vezérlő egység, így elmondható, hogy szükség esetén könnyen szerelhető a roller. Ha jobban megnézzük a képeket, akkor látható oldalankét két-két lyuk is a fellépő hátsó harmadában, amihez egyenként egy menetes furat is tartozik a vázon belül, ide valószínűleg a későbbiekben ülések lesznek vásárolhatóak – vagy nem, de a lehetőség adott.
Jó jel a minőségre nézve, hogy a hegesztések szépek, nem találunk sorjás alkatrészt, a bowdenek és a kábelek is szépen vannak elvezetve. A kormányoszlop alján található műanyagból készült harmónika viszont nem sok cél szolgál, a “lengéscsillapítást” a 10 colos, levegős gumik fogják elvégezni (10×2,25), melyek elég nagyméretűek ahhoz, hogy az úttest kisebb egyenetlenségeit elnyeljék, maximum 2,5 barra fújhatóak, mely érték 36 psi-nek felel meg. A háromküllős első felni egészen jól néz ki, az osztások között elfér egy U-lakat, bár az utcán nem ez a legbiztonságosabb megoldás a rollerünk védelmére, maximum nagyon rövid időre. Az első gumi felpumpálása igen egyszerű, míg a hátsónál nehézségekbe ütközhetünk, mert pumpatömlőt nem mellékelt a gyártó, egy hagyományos, nagyfejű pumpa nem fog odaférni a szelephez a motor miatt – megoldást jelenthet egy Xiaomi elektromos pumpa is.
Az első- és a féklámpával egybeépített hátsó világítás tartozék, utóbbi talán még szépnek is mondható, amennyiben egy kacsacsőr szép. A piros színű lámpabúra végigfut a merev hátsó sárvédőn – tehát az hátsó fékként nem használható – és összesen négy LED-et tartalmaz. A belső kettő a világításért felel, míg a két szélső a féklámpa, mely fénye világosban is messziről észrevehető. Apropó, fék. Összesen egy darab hátsó tárcsaféket szereltek a rollerre, melynek érdekessége, hogy ha használjuk, abban az esetben a motor kikapcsol, ezzel növelve a biztonságot. Elektronikus fék nem került beépítésre, de a később olvasható tapasztalatok azt mutatják, hogy az az egy ami van, az tökéletesen működik. Már csak fel kell tölteni teljesen az akkumulátort és indulhat a próbakör!
Az Eleglide S1 elektromos roller használatba vétele
A roller bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Egy átlagos autó csomagtartójában lehajtott markolattal bőven elfér, az összecsukott mérete 106x19x38 cm (HxSzxM), így nem kell különösebben aggódnunk ha utaztatni szeretnénk. A nyitás/összecsukás egy kézzel megoldható és az eddig látott legegyszerűbb megoldás; a nagyméretű reteszelő-kar lefelé történő nyomása után a kormányoszlop felállítása következik – és nincs tovább. A deck elején található, két állású retesz becsúszik a kialakított helyére, ott bekattan és stabilan tart – visszafelé értelemszerűen ugyanezt kell elvégezni csak fordított sorrendben. Pofon egyszerű a működése és még a szállításhoz sincs szükség se pöcökre, se rögzítőfülre, hogy stabilan a helyén maradjon – összecsukjuk, felemeljük és a kormányoszlopnál megragadva visszük. A magnézium-ötvözetnek köszönhetően a jármű nagyságrendileg 15-16 kg tömegű, nem a legkönnyebb, de a súlyelosztásnak köszönhetően hosszabb távon sem túl megterhelő a szállítása. Stabil oldalkitámasztót is találunk az Eleglide S1 elektromos rolleren, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve.
A kormánymarkolatokat egy-egy biztosítógyűrű tartja stabilan a helyükön és ahogy majd a videóban is látható, szintén egy kézzel nyitható/lehajtható. Felfelé csak meg kell emelni és bekattannak a helyükre, lehajtani pedig a gyűrű nyíl irányában történő meghúzása után lehet őket. Az LCD kijelzővel egybeépített gázkar rögzítése a két mellékelt csavarral és önzáró anyával történik, a meghúzásukhoz a csomagban található imbuszkulcs tökéletesen megfelelő. Végül a kormánymagasság beállítása következik a gyorskioldó nyitásával és a megfelelő magasságba történő beállításával. A kormányoszlop hosszában egy nút fut végig, mely a fokozatmentes állítást biztosítja, ráadásul gyárilag elég jól be van zsírozva, így megszorulni nem fog. A magasság 94 és 118 centiméter között bárhová állítható, így szinte mindenki számára adott az ideális utazási komfort. Utolsó műveletként a fék próbája és szükség esetén beállítása maradt, ehhez a fékkaron található állítócsavart tekerjük ki addig, amíg a fékkar meghúzásakor megfelelőnek tartjuk a fékhatást. A saját tapasztalatom az, hogy az esetek nagy többségében a beállítócsavar gyárilag teljesen be van tekerve és ezzel a beállítással nem megfelelő a fékhatás, pontosabban a fék adagolása.
A rollerünk össze van szerelve, vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Nagyobb méretű, mint az eddig tesztelt pálcikarollerek és sokkal inkább egy magasabb osztályú rollernek néz ki az Eleglide S1, mint ami valójában és amit az ára sugall. Ezen kívül a10 colos gumik és az LCD kijelzővel összeépített gázkar sem túl gyakori ebben a kategóriában. Készült pár összehasonlító fénykép a Niubilty N1 és a Kugoo S1 Pro rollerekkel, amiket ebben a galériában tudtok megnézni. Az első LED alacsony fogyasztású, de nagy fényerejű, fényével elég messze világítja be az utat a roller előtt, a hátsó világítás fénye is jól látható. A hátsó sárvédő tetejébe mart nút és a benne található ívek funkcióját nem sikerült eddig megfejtenem, nem vagyok biztos abban, hogy ezek csak dizájn elemek. A nedvesség ellen gumisapkával védett töltőcsatlakozó a deck elején, a bal sarokban kapott helyet, könnyen megtalálható és elérhető.
A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, gumival borított markolat előtt találjuk a hátsó tárcsaféket működtető fékkart, mellette pedig az első lámpa kapcsolóját és a kürtöt. A jobb szélre, a gyújtáskapcsoló fölé került egy pillanatnyi feszültséget mutató, zöld burkolattal ellátott műszer, de két okból is teljesen feleslegesen; napfényben láthatatlan a kijelzett érték, ezen kívül a sorban következő LCD is mutatja az aktuális feszültséget, ráadásul a két érték pár tizeddel eltér egymástól. A nagyméretű kijelző fényereje nappali világosságban éppen, hogy elegendő a leolvasáshoz, a bekapcsolás után le tudjuk róla olvasni az aktuális sebességfokozatot, a pillanatnyi sebességet, az összesen megtett távot (5 digit, tizedes nélkül) és a töltöttséget is. A töltöttségjelző öt egységre osztott, kékes-zöld színű szegmensekből áll és sajnos nem pontosan kalibrált, de erről majd a menettulajdonságoknál olvashattok. Ha egy USB eszköz van csatlakoztatva a kijelző hátuljához (mobiltelefon töltése), akkor megjelenik az USB felirat is, a tempomat aktiválásakor pedig egy tempomat ikon, ez utóbbi funkció gyári állapotban nincs bekapcsolva.
Ezen kívül a START NON ZERO, vagy a START ZERO kifejezések olvashatóak a pillanatnyi sebesség mellett; a következő bekezdésben részletesen megmutatom, hogy mi mit jelent és mit hogyan lehet beállítani a kijelző menüjében. A bekapcsoló- és a MODE gombok mellett a gázkarral zárul a sor, melyen bevágás található a mutató- és a középső ujj számára, használata kényelmes, nincs messze a markolattól, még kilenc éves kisfiam is gond nélkül eléri és finoman tudja adagolni a gázt.
Akkor most essen pár szó a talán egy MR-100 típusszámú, de funkcióiban minimálisan korlátozott kijelzőről, annak beállításáról és a gombok szerepéről. A power gomb a ki/be kapcsolásért- és a sebességmódok közötti váltásért felel, míg a MODE gombot nyomogatva sorban a jelenlegi menet során megtett távot egy tizedes pontossággal (TRIP)-, a pillanatnyi töltöttséget Voltban-, a bekapcsolás óta eltelt időt (59:59-nél nulláz)- és a hibakódot tudjuk megnézni. A gombot hosszan nyomva egy lámpa ikon jelenik meg, egy pár, hasonló kijelzővel szerelt rolleren a világítást lehet vele felkapcsolni, jelen esetben semmi funkciója nincs.
Viszont ami fontos, az most következik, mégpedig a tempomat bekapcsolása és a start zero/start non zero módok közötti váltás, amikről a használati utasításban egy szó sem esik. Egyrészt érthető, mert talán az EU-s törvények nem nagyon engedik – jó példa erre a Xiaomi rollerek firmware-frissítése után eltűnő tempomat funkciója -, másrészt viszont a user manual-ban is hivatkoznak rá, hogy 5 másodperc folyamatos sebességgel történő haladás után aktiválódik a cruise control, amit gyári állapotban nem fog megtalálni a felhasználó. Talán jobb lett volna leírni a menü működését és megemlíteni, hogy a gyári állapot megváltoztatása csak saját felelősségre történhet. Ugyanígy talán elég lett volna felhívni a figyelmet arra is, hogy a roller a gyári beállítások szerint csak akkor reagál a gázkarra, ha már legalább 3 km/h sebességgel haladunk (START NON ZERO), de van arra is mód, hogy azonnal elinduljunk ha meghúzzuk a kart (START ZERO).
Szóval következzen a menü és annak működése, a menüpontok funkciói, bemutatva a gyári állapotot. Mivel applikáció nincs és így telefonon keresztül a firmware sem módosítható, így marad ez a megoldás. Fontos, hogy számos érték megváltoztatása akár tönkre is teheti a rollert – amire nem terjed ki a garancia – így nem javaslom az állítgatásokat, ez csak egy kis segítség ha esetleg nem írtátok fel a gyári állapotot. A menübe belépni és rögzíteni a beállított értéket a két gomb egyszerre történő megnyomásával tudtok. A bekapcsológombbal lehet a menüpontok között léptetni, majd az aktuális menüpontban az értéket felfelé változtatni, míg lefelé a MODE gomb nyomogatásával érhető el ugyanez.
A gyári értékek megváltoztatása csak saját felelősségre!
Menüpont | Funkció | Gyári érték |
---|---|---|
02 | km/mérföld közötti váltás | 00000 (mérföld: 00001) |
04 | kikapcsolás ideje tétlenség esetén (perc) | 00005 |
06 | kerék átmérője (inch) | 0010.0 |
07 | mágnesek száma | 00030 |
09 | start non zero | 00000 (start zero: 00001) |
12 | gyorsulás intenzitása | 00005 (maximum) |
15 | végsebesség | 00100 (maximum) |
16 | tempomat | 00000 (tempomat be: 00001) |
99 | reset? | 00099 |
d0 | összes megtett távolság (km) | 00000 |
A 24 km/h maximális sebesség értéke menüből nem állítható, gyárilag programozott. Feloldása talán hardveres beavatkozással lehetséges a vezérlőben (ellenállás csere, fólia átvágása, stb.), de azt végképp nem ajánlom senkinek, hogy bármivel próbálkozzon ha nem biztos abban amit csinál, mert nagyon könnyen tönkreteheti a kontrollert.
Menettulajdonságok, használhatóság
Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, védőfelszerelés! – és megtenni az első métereket. A kulcs elfordítása után a kis zöld műszeren leolvasható az aktuális feszültségérték, de ilyenkor még semmi nem történik, az LCD-t is külön be kell kapcsolni a bekapcsológomb három másodpercig tartó megnyomásával. Bekapcsolás és a sebességfokozat kiválasztása után a gázkart lenyomva gyári állapotban nem tudunk elindulni, hiszen ahogy korábban említettem, a roller csak akkor indul el start non zero módban, ha ellöktük a lábunkkal és legalább 3 km/h sebességgel haladunk. A kijelzőn végig látható a kiválasztott fokozat és a pillanatnyi sebesség, utóbbi hatalmas sárga számokkal megjelenítve. Eco módban 9 km/h-, standard fokozatot választva 18 km/h lehet a maximális sebességünk, míg a sport módot kiválasztásával egészen 24 km/h-val haladhatunk. Természetesen lejtőn ennél gyorsabban is, ilyenkor felgyorsulhatunk akár 35 km/h sebesség fölé; a roller ilyenkor is stabil marad, viszont itt már fokozatosan figyelni kell az úthibákat, mert egy kátyúba való belehajtás esetén nagyobb az esély borulásra és sérülésre.
Folyamatos sebességgel történő haladás mellett – amennyiben aktiválva van – öt másodperc után bekapcsol a tempomat és kimehetünk a világból. A sebességtartó automatika aktiválására bármilyen sebesség mellett lehetőségünk van; ha teljes gázt adunk, akkor a fokozatnak megfelelő maximális sebességre áll be, ha egy bizonyos sebességen tartjuk a rollert pár másodpercig, akkor oda. Sajnos hangjelzés nincs, a megjelenő ikon pedig erős napfényben alig látható, de működni működik és ez a lényeg. A fellépő elég széles ahhoz, hogy a két lábat egymás mellé rakjuk ha éppen így szeretnénk állni, de egymás mögött is majdnem teljesen elférnek – a fenti galériák egyikében több fénykép is látható 43-as méretű cipővel.
Elindultunk, az Eleglide S1 stabil, masszív, nem igazán kell azon aggódni, hogy normál sebesség mellett egy kátyú kibillent bennünket az egyensúlyunkból. A levegővel töltött gumik jól tapadnak, a nagy átmérőjű kerekeknek köszönhetően a 11 centiméteres hasmagasság miatt csak a magasabb padkák jelenthetnek gondot, a fekvőrendőrökön, emelkedő padkákon (autókiálló) minden további nélkül átmegy a roller. A teszt során murván, erdőben – agyagos úton, homokon is közlekedtem, ezek közül egyedül a mély homok az a felület ahol az átlagosnál lassabban és nagyobb körültekintéssel kell haladni, de ugye ez nem egy terepre készült eszköz. A gyorsulás intenzitása a menüből állítható, a gyári beállítás használatával meglepően gyorsan elérhető a maximális sebesség.
A fék beállítás után teszi a dolgát, a fékkart tövig behúzva állóra lehet fékezni a kereket, finoman adagolva pedig meg tudunk állni ott, ahol szeretnénk. Külön első fék nincs, a gázkar elengedésekor lassulunk, illetve ha a tempomatot használjuk, akkor a gázkar újbóli megmozdításával oldhatjuk azt (természetesen a fékkar meghúzásával is elérhetjük ugyanezt). Az elektronikus fék hiányát nem éreztem, minden szituációban biztonságosan meg tudtam állni.
Hatótáv, akkumulátor
Más nem maradt hátra, mint kideríteni, hogy mennyit megy a roller egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adatokat általában 15 km/h sebességgel, 70 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen mérve adják meg, jelen esetben annyit tudunk, hogy maximum 30 kilométer. A tapasztalat azt mutatja, hogy átlagos felhasználás esetén a valós hatótáv a gyári érték 50-70%-a, ami legyen mondjuk 20 km, ha ennyit el lehet menni egy töltéssel, akkor az már nem rossz. Ez nem hangzik rosszul, nézzük meg, hogy a 82 kilómmal milyen távot lehet bejárni.
A méréseket az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjével végeztem, az adatokat és a grafikonokat az Amazfit (Zepp) alkalmazással szinkronizáltam, ahogy a tesztek során mindig. A mérések során az óra párszor elvesztette a GPS jelet, így a roller kijelzőjén megjelenített értéknél kevesebbet mutatott nagyjából 20%-kal, a lenti adatok ennek figyelembevételével kezelendőek. Az akkumulátor védelme érdekében általában a töltöttségjelző legalacsonyabb osztásának villogása esetén még pár száz métert haladok és fejezem be a mérést, az Eleglide S1 esetén ezt nem tudtam megtenni, később mutatom, hogy miért. A lenti grafikonok és térképek segítségével könnyedén átláthatóak a terepviszonyok, minden mért táv után megtaláljátok a legfontosabb információkat. Akkor most következzenek az eredmények sorban, magyarázatokkal együtt:
- kisebb meredekségű emelkedők és lejtők között, teljes gázzal, sport fokozatban, homokon, murván is
- 10-15%-os emelkedők, lejtők között, teljes gázzal, sport fokozatban
- többnyire sík terepen, nem túl meredek, de hosszabb emelkedőkkel tarkítva, standard módban
A fentiekből látható, hogy a legszélsőségesebb körülmények között igyekeztem bevetni a rollert, olyan helyeken, ahol az átlagfelhasználó valószínűleg nem fog közlekedni vele. A (bel)városi használatra leginkább hasonlító körülmények az utolsó út során voltak, így ezeket az adatokat érdemes nézni egy átlagos felhasználónak, aki napi munkába járásra használná az Eleglide S1 elektromos rollert. A maximális sebesség 18 km/h volt, ez bőven elegendő ha emberek között kell közlekedni, ráadásul a roller által mért hatótáv nagyjából 26+ km volt, ami körülbelül 30%-kal magasabb, mint amit sport módban elértem (ott az LCD-n 20 km hatótáv volt olvasható). A hazáig vezető emelkedőkkel is egészen jól elbírt, igazság szerint csak az utolsó métereken kellett tolnom, ahol már a Kugoo S1 Pro-t hajtani kell. Jelen esetben a lábbal hajtás nem túl szerencsés, mert a roller 15,5 kilós és kitámasztó pont ott van ahol hajtasz. Egyszer próbáltam, akkor egy 5-6 centi hosszú-, elég mély vágást sikerült szereznem a bokámra, így ahol nem megy fel magától, inkább feltolom.
Ez az volt egyik ok, a másik pedig – amire már utaltam és ami miatt a fenti galéria képei között sok esetben nem ott végződik az út, mint ahol elkezdődött (ergo tolnom kellett a rollert) – az, hogy a saját példányom esetében kiszámíthatatlan a lemerülés ideje. Ugyanis az első 15 kilométer alatt csak 1-2 egység fogy a töltésjelzőből, majd – főleg terhelés alatt – hirtelen leesik a feszültség és a túlmerítés elleni védelem hatására kikapcsol a roller. A hiba valószínűleg egyedi, felvettem a kapcsolatot a gyártóval, elküldtem minden mérési adatot, jelenleg vizsgálják, hogy mi lehet az ok, mert nem ez lenne a normális viselkedés. Normál esetben ha azt látjuk, hogy az akkumulátor töltöttsége 15% alá esik, ne rollerezzünk tovább, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb), mert károsíthatjuk az akkumulátort, bár jó hír az, hogy a tesztelt modell esetében a vezérlő nem engedni 30,4 V alá az akkufeszültséget. A roller 3-4 óra alatt feltölthető, ekkor a töltőn található LED zölden világít és a feszültségmérő 41,6/41,8 Voltot mutat.
A konklúzió az, hogy az Eleglide S1 (Plus) napi használatra kitűnő választás, figyelembe véve az árát, minőségét és a teljesítményét. A jelenleg ismert KRESZ-módosítás tervezete alapján már segédmotoros kerékpárnak számítana a 400 W-os névleges teljesítménye miatt, de egyrészt ki tudja, hogy az új szabályzás mikor lép életbe, másrészt bízom abban, hogy nem ez lesz a végleges változat. Véleményem szerint az S1 modellcsaládból – a Kugoo rollerekhez hasonlóan – nagyon sok fogy majd, a jelenlegi árán pedig kifejezetten jó vételnek számít. Amennyiben a tárolás megoldható, érdemes még most beszerezni és 50-70%-os töltöttséggel telelteni, mert így egészen biztos nem fog károsodni az akkumulátor.
A mostani alkalommal egy kedvező ár/érték arányú, minőségi elektromos roller került tesztelésre, ami nem volt más, mint az Eleglide S1 – a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt, vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni. Az oldalunkon szereplő össze elektromos roller (és -kerékpár) ajánlatunkat itt találhatjátok meg.
Összefoglaló
Az Eleglide S1 elektromos rollert itt tudod megvásárolni
Egyszerűen jó lett. Az Eleglide S1 (Plus) elektromos roller egyesíti azokat a tulajdonságokat, melyeket eddig hiányoltunk a pálcika rollerek esetén. 10 colos kerekek, fokozatmentesen állítható kormánymagasság, hátsókerék-hajtás, sosem látott nagyságú deck. A kulcsos indítás és az LCD kijelzőbe épített gázkar magasabb kategóriát sugall, mint ahová a roller valójában tartozik, a 400 W névleges teljesítményű motor pedig a legtöbb esetben az átlagos használati igényeket bőven ki tudja elégíteni. A papíron 30 kilométeres hatótáv a Plus modell esetében 50%-kal magasabb, mindezt valóban elfogadható áron. Úgy gondolom, hogy az Eleglide S1 elektromos roller megvásárlása esetén minden vásárló úgy fogja érezni, hogy jó vételt csinált, még a pár kisebb hiba ellenére is. Nagyon tetszett, kifejezetten ajánlott roller.
- hátsókerék-hajtás
- könnyen nyitható/csukható
- széles és hosszú deck
- 10 hüvelykes kerekek, levegős gumik
- fokozatmentesen állítható kormánymagasság
- fékezés esetén a motor lekapcsol
- tempomat
- USB aljzat telefon töltésére
- jó építési minőség
- kulcsos indítás, modern gázkar
- nincs lengéscsillapító
- nincs applikáció
- a kijelző napfényben nehezen látható
- hiányos használati utasítás
- nem tervezhető pontosan a megtehető távolság
- pumpatömlő és tárolózsák nem tartozék
Még több elektromos roller ajánlat
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!