Ajánlott

ENGWE P1 elektromos kerékpár – ideális városi társ

A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.

A bejegyzésekben és ajánlatokban szereplő webáruházak partnereként, a megvalósult vásárlások után a weddmegonline.hu weboldal jutalékot kap, a termékek vagy szolgáltatások megvásárlása a partnereink weboldalain történik. A weboldalunkon feltüntetett árak és elérhetőségek a feltüntetett dátum/idő szerint pontosak és változhatnak és nem minősülnek ajánlattételnek. A weboldalon szereplő tesztekben megjelenő tartalom kizárólag a szerző véleményét tükrözi, a leírt tartalomra külső félnek - például a bejegyzésben szereplő webáruházaknak, a termék gyártójának, forgalmazójának - ráhatása nincs. A bejegyzésekben található kuponkódok az automatikusan létrehozott ajánlatok kivételével - ellenőrzés után kerülnek ki az oldalra, így a megosztás pillanatában egészen biztos, hogy működnek - az utolsó módosítás ideje a dátumból látható. Arra nincs kapacitásunk, hogy figyelemmel kísérjük, hogy meddig használhatóak, így ha egy kuponkód már nem érvényes, akkor sajnos lemaradtál róla. Hogy ez ne történhessen meg, iratkozz fel a weddmegonline Telegram csatornájára, így az összes újonnan feltöltött, vagy megváltozott kuponkódról azonnal értesülhetsz! A weddmegonline.hu működéséről bővebben itt olvashatsz.
Bővebben +

banner

ENGWE P1 elektromos kerékpár teszt

Azt gondolom, hogy az ENGWE márkát nem feltétlenül kell bemutatni azoknak a felhasználóknak, aki az elmúlt pár évben elektromos kerékpárt kerestek, hiszen a brand mára a piac megkerülhetetlen szereplőjévé lépett elő, legyen szó akár belépő-, akár felső kategóriás e-bikeról. A vásárlók szeretik és keresik a gyártó termékeit – eddig komolyabb panasszal nem igazán találkoztam a minőséggel kapcsolatban. A mai tesztben az ENGWE P1 elektromos kerékpár kap főszerepet, mely egy középkategóriás városi modell hátsó csomagtartóval és féklámpaként is funkcionáló hátsó lámpával felszerelve. Ráadásul a Geekbuying bevezető kampánya alatt a kerékpáron kívül egy ajándékcsomag is az ajánlat része, de csak a készlet erejéig.

A történet három fiatal kerékpáros kalandjával kezdődik – egészen biztosak voltak abban, hogy 5 óra alatt megtehetnek egy 50 kilométeres hegyi utat. Egész nap tekertek a hegy árnyékában, de ahogy sötétedni kezdett úgy érezték, hogy fáznak és kimerültek. Az utolsó pár kilométeren már tekerni sem tudtak és szembeszélben kellett feltolniuk a kerékpárjaikat a hegyre. Carl azt mondta: “ha elektromos biciklink lenne, már rég felértünk volna a csúcsra.”

Hamarosan az egyetemük a Technológiai Innovációs és Vállalkozási Versenynek adott otthont, ahol a három fiatal az elektromos kerékpár ötletével elnyerte a szervezőbizottság tetszését. A három barát öt évvel később hivatalosan is létrehozta saját márkáját ENGWE néven és akkor még nem sejtették, hogy elektromos kerékpárjaikat nyolc évvel később világszerte árulják majd. Az ENGWE arra törekszik, hogy fejlettebb funkcionalitással és kifinomult dizájnnal rendelkező e-kerékpárokat gyártson, miközben hűek maradjanak eredeti koncepciójukhoz; a megfizethető árhoz.

Az ENGWE P1 elektromos kerékpár specifikációja akár 100 km-es elméleti hatótávot ígér rásegítéses módban (75 kg tömegű vezető, egyes fokozat, sík terep mellett), az elérhető maximális sebesség pedig 25 km/h (menüből 35 km/h-ra állítható). Az első villába épített rugós teleszkóp biztosítja az úthibák elnyelését, a 20″ méretű kerekek pedig elég nagyok ahhoz, hogy a kisebb kátyúk ne okozzanak problémát. A kerékpár agymotoros hajtást kapott – a hubmotor a hátsó kerékbe került beépítésre -, három különböző módon haladhatunk vele; tisztán elektromos hajtással (ehhez a mellékelt gázkart fel kell szerelni), motoros rásegítéssel vagy hagyományos módon, a combizmunkra hagyatkozva. Az első két mód használata során a 250 W névleges teljesítményű motor 25 km/h sebességig gyorsítja a városi kerékpárt (a szervizmenüben beállítható 35 km/h maximális sebesség is), így ha a gyári beállítást használjuk, akkor a jelenlegi jogszabályoknak megfelelünk. A bicikli összecsukható – így kis helyen tárolható -, a 36 V-os 13 Ah kapacitású akkumulátorát nagyjából 4-6 óra alatt akár a vázon kívül is feltölthetjük. A biztonságos megállásról mechanikus tárcsafékek gondoskodnak, míg a hajtásban hátul a 7 fokozatú Shimano Tourney TZ típusú váltó van a segítségünkre.

Ajándékkal
0
ENGWE P1 Electric Bike (250W) – EU raktár
Coupon
Ennyi ideje hozzáadva: 24 óra

ENGWE P1 Electric Bike (250W) – EU raktár

$654,23 $702,23
-7%
Teszt: ENGWE P1 elektromos kerékpár – ideális városi társ Reviews …
MEGNÉZEM
Mutasd a kuponkódot!

Az e-bike felszereltsége jónak mondható, a szükséges és kötelező prizmákat megkapjuk, csengő-, első/hátsó világítás- (utóbbi féklámpával kombinálva) és dupla sárvédő is a bicikli része. A tulajdonságok felsorolása után nem is maradt más hátra, minthogy közelebbről is szemügyre vegyük az ENGWE P1 elektromos kerékpárt.

Az elektromos kerékpár általános leírása

Az ENGWE P1 elektromos kerékpár egy ideális városi közlekedési eszköz, mely elektromos rásegítéses üzemmódban – a körülmények függvényében -, akár 80-100 kilométer megtételére is képes. Ha szállítanod kell, kis tömege és mérete miatt könnyedén betehető az autód csomagtartójába, hiszen összecsukva csupán 95 centiméter hosszú, 85 centiméter magas és behajtott pedálokkal csak 45 centiméter széles, mindezt 25 kilogrammos tömeg mellett. A 7 sebességes Shimano váltó szinten minden helyzetre megoldást kínál, és ha elfogyott az energia, az akkumulátort külön is feltöltheted.

  • három különböző hajtási mód a hagyományos- és az elektromos élményért (tiszta elektromos, emberi erővel hajtott, rásegítéses)
  • 20 hüvelykes levegős gumiabroncsok, elől és hátul tárcsafékkel szerelve a biztonságos haladásért
  • 250 W teljesítményű elektromotor, akár 35 km/h maximális sebesség eléréshez tervezve
  • 13 Ah kapacitású, kivehető akkumulátor, akár 80-100 km hatótáv (15 km/h egyenes úton, 75 kg tömegű sofőr esetén)
  • 120 kg maximális terhelhetőség
  • nagy szilárdságú alumíniumötvözetből készített váz, mely könnyű és rozsdamentes
  • gyors és egyszerű összecsukási mód
  • első rugós teleszkóp a nagyobb kényelemért
  • első/hátsó világítás, hátsó csomagtartó
Az elektromos kerékpár főbb jellemzői
ÁltalánosMárka: ENGWE
Típus: elektromos kerékpár
Modell: P1
Szín: fekete/ezüst/Fehér
Anyag: alumínium ötvözet
JellemzőkTerhelhetőség: 120 kg
Maximális sebesség: 25 km/h (35 km/h-ra emelhető)
Motor teljesítmény: 250 W
Motor nyomatéka: n.a.
Kerék átmérője: 20″ x 2.3″
Emelkedő leküzdése: 10°
Elméleti hatótáv rásegítéses módban: 100 km
Módok: 3 (emberi erő, elektromos motor, rásegítés)
Vízállóság: IPX4
Rendszer: pedálszenzoros
Világítás: első és hátsó LED, féklámpa funkcióval
Fékrendszer: első és hátsó mechanikus tárcsafék (160 mm)
Váltó:
– hátsó: Shimano Tourney TZ 7 fokozatú, pozícionált, SIS rendszerű váltókarral
Akkumulátor: 36 V, 13 Ah (468 Wh)
Töltési idő: kb. 4-6 óra
Lengéscsillapítás:
– elől: rugós első villa
Kijelző: van
Tempomat: nincs
Energiavisszanyerő rendszer: nincs
Applikáció: van (iOS)
Telefontartó: van
USB töltőaljzat: nincs
Méret és súlyTermék súlya: 25,00 kg 
Termék mérete (HxSzxM):
 – nyitva: 1630,00 x 630,00 x 1220,00 mm 
 – csukva: 950,00 x 850,00 x 450,00 mm
A doboz tartalma1 x ENGWE P1 elektromos kerékpár
1 x EU csatlakozós töltő
1 x szerszámkészlet
1 x 7 literes csomagtartó táska
1 x gázkaros markolat
1 x angol nyelvű használati utasítás
Kicsomagolás, első benyomások
ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

Acsomag a Geekbuying lengyel raktárából érkezett, a feladástól számítva a szokásos 1 héten belül nyeregbe is pattanhattam. Többek között a kiemelkedő garanciális ügyintézés mellett ezért is javaslom ezt a webáruházat elektromos roller és -kerékpár beszerzésére, hiszen azok a termékek amiket európai raktárból rendelünk meg és a státuszuk nem “pre-order”, pár munkanapon belül megérkeznek, mert valóban készleten vannak. És mivel az EU-n belüli vásárlások esetén semmi egyéb fizetnivalónk nincs a termék vételárán és az esetleges postaköltségen kívül (természetesen lehet biztosítást kötni a szállításra), ezért nem igazán érhet bennünket meglepetés a rendelésünkkel kapcsolatban. A nagyobb/súlyosabb termékek szállítása az esetek többségében DPD vagy GLS szolgáltat igénybevételével történik, így a nyomkövetés megoldott.

A nagyméretű, natúr színű, a brand névével és logójával ellátott kartondobozban leszerelt kormánnyal, kiszerelt első kerékkel utazott az elektromos kerékpár, gondosan becsomagolva; a gyári kapcsok mellett pántos megerősítést is kapott. A doboz mozgatása a rajta található fogófülek segítségével egy átlagos felnőtt férfi számára egyedül is kivitelezhető. Az ekkora terjedelmű és tömegű szállítmányok esetén fokozott a veszélye annak, hogy útközben történik valami a beltartalommal, de általában – mint ahogy ebben az esetben is – azokon a helyeken ahol a váz sérülhet, valamilyen kitöltő anyagot találunk a karcolások/törések megelőzése érdekében, illetve az érzékenyebb helyek plusz szivacsos csomagolást is kapnak. Az ENGWE P1 elektromos kerékpár teljes összeszerelése a vásárló feladata, ebbe beletartozik az első kerék-, a nyereg-, a kormány- a pedálok, az első sárvédő- és az első lámpa felszerelése – a szükséges lépések részletes ismertetése a következő bekezdésben olvasható. A képekkel illusztrált-, angol nyelvű használati utasítás végigvezeti a felhasználót a folyamatokon, így kellő idő ráfordításával, minimális kézügyesség mellett is kivitelezhető a procedúra. Az EU szabványú csatlakozóval szerelt tápegység (42 V/2 A) egy kis kartondobozban kapott helyet, egy nagyobb dobozban pedig a kiegészítőket (kulcsok, szerszámok, pedálok, gázkar-kit, stb.) és a használati utasítást találjuk. Az akkumulátor külön csomagolva utazott, ahogy az ajándék 7 liter űrtartalmú táska és a nyereg is.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

A következő lépésben össze kell szerelnünk az ENGWE P1 elektromos kerékpárt, amihez először óvatosan ki kell szabadítanunk a karton fogságából úgy, hogy se a doboz, se a kerékpár ne sérüljön. Ez egyedül is sikerülhet, de érdemes segítséget kérni, hogy ne okozzunk véletlenül kárt se az új szerzeményünkben se a csomagolásban, mert probléma esetén szükségünk lesz rá a visszaküldéshez. A sorrend részben szabadon változtatható, én az alábbi menetrendet követtem:

  • a kerékpárt a kiemelése után helyezzük egyenes talajra és szabadítsuk meg a csomagolóelemektől (gyorskötöző, buborékos fólia, zacskók, stb), és tegyük félre azokat az elemeket, amik nem a váz részei (első kerék, nyereg, prizmák)
  • a kormányszárat hajtsuk fel és a retesszel rögzítsük, a mellékelt imbuszkulccsal vegyük le a tetején található rögzítő elemet, a kormányt helyezzük a megfelelő pozícióba, majd a bilincset visszahelyezve húzzuk meg mind a két csavart
  • szereljük fel az első lámpát és az első sárvédőt a fényképeknek megfelelően, de még ne rögzítsük teljesen
  • távolítsuk el a villák közül a szállításhoz használt távtartót, majd helyezzük a kerék tengelyét a villák közé és rögzítsük mindkét oldalon a csavaranyák meghúzásával – ügyelve a megfelelő sorrendre (távtartó, villa, elfordulásgátló, alátét, anya) -, majd a sárvédőt is rögzítsük véglegesen
  • szereljük fel az oldalkitámasztót
  • helyezzük fel a pedálokat, figyelve a megfelelő oldalra és a meghúzás irányára (a bal oldali pedál balmenetes és “L” betű -, míg a jobb oldali pedál jobbmenetes és “R” betű jelöli a tengelyen)
  • szereljük fel a nyerget a nyeregszárra, majd a kerékpárt a kerekeire állítva engedjük bele a nyeregcsőbe – a nyereg magassága a gyorszárnak köszönhetően könnyedén változtatható
  • utolsó lépésként találjunk megfelelő helyet a telefontartónak és rögzítsük azt a kormány jobb oldalán

A lenti galériában a lépések fotóval is megtekinthetőek, így talán az általam mért egy – másfél órás művelet lerövidíthető.

A szerelés nem okozott nehézséget, utána már csak az apróbb beállítások vannak hátra. Amennyiben szükséges, a féknyergen található két imbuszfejű csavar meglazításával állítsuk be a nyereg pozícióját, hogy a tárcsa ne érintkezzen forgás közben a betétekkel, majd rögzítsük a csavarokat. Az idő előtti kopás elkerülése végett a láncot is érdemes kerékpárlánc olajjal vagy zsírral kezelni. A dobozban található elektronikus gázkar felszereléséről nem lesz szó a tesztben, mert annak használata esetén bukjuk a szabályos közlekedést és a menüből nem kapcsolható ki a funkció, így annak használata során a rendőr akár meg is büntethet bennünket.

Az ENGWE P1 elektromos kerékpár használatba vétele
Engwe P1 összecsukás

Az e-bike bekerült a csomagtartóba és irány a Veresegyház Ivacs várósrészen található Pamut tó a fotók elkészítéséhez. Az ENGWE P1 elektromos kerékpár egy átlagos autó csomagtartójában elfér, összecsukva csupán 95 centiméter hosszú, 85 centiméter magas és behajtott pedálokkal csak 45 centiméter széles, mindezt 25 kilogrammos tömeg mellett – egyemberes mutatvány. A Peugeot 307 SW-be úgy tudtam beállítani a biciklit, hogy a hátsó üléssort még csak előre sem kellett tolnom.

A kerékpár nyitása és összecsukása egyébként nem egy nehéz művelet, a biztosítófül oldása után a reteszt meghúzva a zsanérok mentén hajtható össze/nyitható ki a bicikli. Nyitott állapotban láthatóvá válnak a csatlakozók és az akkumulátor is, melyet egy kis műanyag fül segítségével könnyedén ki tudunk csúsztatni a vázból, miután a háromállású zárat a megfelelő állásba fordítottuk és ezzel kioldottuk az akkupakk biztosításáért felelős kis pöcköt. Jó hír, hogy a motortól a vezérlőig futó kábel meg van szakítva egy gyorscsatlakozóval, ami egy esetleges defekt vagy gumicsere alkalmával jelent hatalmas könnyebbséget, hiszen ehhez a művelethez a kereket ki kell venni a vázból és így sokkal egyszerűbb lesz a dolgunk (sok kerékpár szerviz többek között ezért sem vállalja el a defektes elektromos kerékpárok javítását). A kivehető akkupakk a felsőcsőben kapott helyet, mégpedig a vázba csúsztatva. Szükség esetén ki is vehetjük és magunkkal is vihetjük, így a töltést a kerékpártól független helyen elvégezhetjük.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

Alsócsövet nem találunk az elektromos biciklin, hiszen ebben az esetben le kellene mondanunk az összecsukás lehetőségéről. A legkönnyebben úgy tudjuk a megállapítani, hogy egy kiszemelt elektromos kerékpár összecsukható-e, hogy ha alsó- és felsőcsövet is látunk a vázon, akkor egészen biztos, hogy nem tudjuk összecsukni, ha csak az egyiket, akkor nagy valószínűséggel összehajtható. Az e-bike összecsukva könnyedén megáll, hiszen a központi állványt nem spórolták le a mérnökök; ennek az elemnek a hiánya nagy mértékben meg tudja nehezíteni az akkumulátor cseréjét és az becsukott állapotban való tárolást/utaztatást. Ezen kívül stabil oldalkitámasztót is találunk az ENGWE P1elektromos kerékpáron, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve.

A váz mindkét oldalán fekete betűkkel a brand neve olvasható, míg a homlokcsövön feltűnik a gyártó logója is. A 25 kilogrammal terhelhető mattfeketére fújt hátsó csomagtartóra tudjuk a mellékelt táskát tépőzárak segítségével rögzíteni, de termeszesen használhatjuk táska nélkül is, gumipókkal. A hátsó világítás/féklámpa alakja oldalról lekerekített téglalap, a fényerő nappal is megfelelő, jól láthatóak vagyunk a forgalomban. A kerékpárhoz kapott kulcsot a váz alján kialakított nyílásba helyezve tudjuk feszültség alá helyezni az ENGWE P1 elektromos kerékpárt, tehát a kulcs szükséges a működéséhez is; ezen kívül segítségével az akkumulátort tartó reteszt oldhatjuk, amikor a pakkot el szeretnénk távolítani. Nagyon jó hír, hogy nem csak LED-es első lámpa tartozik a felszereléshez, hanem egy hátsó is, mely féklámpa funkciót is ellát. A hegesztések szépek, nem találhatunk minőségbéli problémát, elmondható, hogy rendben van a bicaj. A 20 colos, hatos kiosztású küllővel szerelt felnikre általános használatra alkalmas gumiköpenyek kerültek, melyek pontos mérete 20×2,30 (58-406) és a gyár által előírt keréknyomásuk 2,1-2,7 bar közötti. Amennyiben a minta nem tetszene, a külső könnyedén cserélhető, mert ez egy létező, beszerezhető méret, ahogy defekt esetén belsőt is könnyedén lehet találni.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

A kerékpár Shimano Tourney TZ típusú, hét sebességes hátsó váltóval, ATA típusú menetes racsnival szerelve (14-28T) érkezik, melyhez SIS rendszerű, pozícionált, hét fokozatban állítható váltókart kapunk, az első lánctányáron 48 fog található. A 160 mm átmérőjű, 6 csavaros, no-name mechanikus rendszerű fék esetében a féktárcsák és a féknyergek is egyszerűen cserélhetőek komolyabbra ha erre lenne szükség, de beállítás után a gyári változat is kielégítő fékhatást biztosít a használat során. A nyeregmagasságot tág határok között állíthatjuk be a gyorszár segítségével 74-90 centiméter között és maga a varrott-, memóriahabos nyereg is egészen kényelmes, még hosszabb távon is. Szerencsére a 65 centiméter széles kormány magassága is fokozatmentesen állítható a talajtól mérve 108 és 118 centiméter tartományban, így szinte mindenki a saját méretére tudja szabni a kerékpárt (a gyári ajánlás szerint 150-190 centiméteres magasságig ajánlott az e-bike).

A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, gumival borított markolat előtt találjuk az első tárcsaféket működtető fékkart és a mechanikus csengőt. A sort a háttérvilágítással rendelkező nagyméretű – YL81C típusú – kijelző folytatja, mely napfényben is látható (amennyiben a világítás nincs felkapcsolva, mert ekkor a háttérvilágítás fényereje csökken) s melyről az összes fontos infó leolvasható. Középen láthatjuk a pillanatnyi sebességünket, alatta a beállított rásegítés (PAS) mértéke 1 és 5 között olvasható le (a magasabb érték jelenti az erősebb rásegítést). Egy szinttel lejjebb megjeleníthetjük az összes/pillanatnyi megtett távot, vagy a maximális/átlagos sebességet, míg a bal felső sarokban az ötös felosztású töltöttségjelző kapott helyet. Végezetül a bekapcsolt világításról a jobb oldalon tájékoztat bennünket egy kis ikon. A display tetején a bekapcsológombot, az alján pedig a rásegítés erősségét állító +/- nyomógombokat találjuk – ebben a sorrendben, ami véleményem szerint a megszokással ellentétes kiosztás, ráadásul a gombok messze is vannak a markolattól, így nem igazán kényelmes a rásegítés váltása. A kormány jobb oldalán a hátsó váltó működtetéséhez szükséges SIS rendszerű váltókart találjuk, illetve a hátsó féket működtető fékkart.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

A kijelzőn található nyomógombokkal az alábbi funkciók vezérelhetőek:

  • a bekapcsológomb megnyomása kikapcsolt állapotban: bekapcsolás
  • +/- gombok: PAS erősségének beállítása
  • + gomb hosszas nyomása: világítás bekapcsolása
  • – gomb hosszas nyomása: tolást segítő mód aktiválása
  • a bekapcsológomb megnyomása: váltás a összes/pillanatnyi megtett táv és a maximális/átlagos sebesség kijelzése között
  • + és – gombok egyszerre megnyomása: belépés a menübe
  • – és a bekapcsológomb egyszerre megnyomása: pillanatnyi megtett távolság nullázása
  • + és a bekapcsológomb egyszerre megnyomása: factory reset
  • teljes gázadás + fékkar behúzása + a bekapcsológomb megnyomása legalább 10 másodpercig: felhelyezett és bekötött gázkar aktiválása
  • a bekapcsológomb hosszas nyomása bekapcsolt állapotban: kikapcsolás

Az alábbi táblázatban gyűjtöttem össze az ENGWE P1 elektromos kerékpár kijelzőjének menüpontjait, a menün belül a bekapcsológombbal tudunk lépkedni, az értékek a +/- gombok segítségével állíthatóak, míg a menüből kilépni és az adatokat mentéséhez a kijelző tetején található gombot kell hosszan nyomni.

MenüpontMit állítÉrtékek
P1feszültség értéke (V)36-48
P2kerék átmérő (inch)8-32 (20)
P3maximális sebesség (km/h)10-40 (25)
P4sebesség mértékegységkm/mph
P5sebesség szenzor mágnesek száma1-63 (1)
P6maximális áramfelvétel (A)1-25 (15)
P7rásegítés szenzor mágnesek száma5-10, 12
P8jelszavas védelemki/be

Essen pár szó az akkumulátorról is. A Lítium-ion cellákból álló 36 V-os pakk kapacitása 13 Ah – azaz a tárolt energia mennyisége 468 Wh, a 18650-es cellák gyártója nincs feltüntetve. A robosztus alumínium ház egyik végén találhatójuk a csatlakozósort és a reteszgombot, melyet az alul található kulcsnyílásba helyezett kulccsal nyithatunk és zárhatunk, ha a vázon kívül szeretnénk a töltés elvégezni. Az akkumulátor könnyedén eltávolítható, ehhez csak össze kell csukni az ENGWE P1 elektromos kerékpárt, a zárat ki kell nyitni és a műanyag fülbe beleakasztva az ujjunkat, ki kell húzni a pakkot. A gumidugóval ellátott töltőcsatlakozó a váz oldalára, a zsanérok elé került, ezért könnyedén hozzá lehet férni, a gyári töltővel a teljes töltés nagyságrendileg 4-6 óra alatt megtörténik.

Menettulajdonságok, használhatóság
Engwe P1

Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, esetleg védőfelszerelés! – és megtenni az első métereket. A kulcs behelyezése és elfordítása-, a kijelző bekapcsolása- és a rásegítés mértékének kiválasztása után indulhatunk. Érdemes az ismerkedés során 1-es fokozatba kapcsolva elkezdeni tekerni a pedált és kitapasztalni a rásegítés erejét. A motor egészen finoman kapcsol be, nem igazán tapasztalható a pedálszenzoros megoldásoknál teljesen normális működés, mégpedig, hogy a rásegítés kezdetekor ránt egyet a kerékpáron a motor.

Az elektromos kerékpároknál az erőátvitel (rásegítés) az alábbi módokon oldható meg: 

  • mágnes, vagy pedál szenzor segítségével: a kerékpár hajtómű tengelyére szerelt  mágneses tárcsa mozgása közben keletkező mágneses tér megváltozását érzékeli egy érzékelő (szenzor) segítségével, ami működésbe hozza az elektromotort
  • nyomaték érzékelésen alapuló rásegítés (jellemző a középmotoros kialakításokra): a nyomatékszenzor azonnal érzékeli a tekerés közben kifejtett forgatónyomatékot és a nyomaték nagyságának megfelelően segít rá a hajtásra – a motor tekeréskor azonnal-, vagy minimális késéssel bekapcsol

A rásegítés mértéke a beállított értéktől függ, az első fokozat 5 km/h-ra gyorsít, a következő fokozatokban elérhető maximális sebességek 9/14/19/25(35) km/h (20/35/55/75/99 %). A kijelzőn folyamatosan látjuk a valós pillanatnyi sebességünket nincs szignifikáns eltérés összehasonlítva a GPS által mutatott értékkel. Az áttételek- és a kerékátmérő ismeretében kiszámítható a sík úton elérhető legnagyobb elméleti sebesség, ami jelen esetben emberi erővel hajtva kb. 30 km/h. Ahogy tapasztaltam, sík úton, kényelmes tekeréssel nagyjából 15 km/h sebességet lehet elérni, ezért a hármas-négyes fokozat az, amit városi használat esetén érdemes megcélozni.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

Elindultunk, az ENGWE P1 elektromos kerékpár stabil, masszív, nagy nem kell azon aggódni, hogy egy kátyú kibillent bennünket az egyensúlyunkból, lejtőn lefelé 47 km/h óra sebességnél sem éreztem veszélyben magam és a mechanikus fékek ellenére is meg tudtam állni ott, ahol szerettem volna. A gumik jól teljesítenek, a rugós első villa pedig képes tovább fokozni a komfortot, bár túl sokat nem kell tőle várnunk, a fékek megfelelően teszik a dolgukat, még ha egy kicsit nyikorognak is fékezéskor. A váltó tekintetében a Shimano sorban a Tourney az abszolút belépő szint, ezért nagyobb terhelés alatt esetleg nyekergést-, nehezebb váltást tapasztalhatunk, de sík úton, könnyű terepen, ezen a téren sem lehet okunk panaszra – ahogy nekem sem volt.

Stabil oldalkitámasztót is találunk az elektromos kerékpáron, így még kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve. A vázméret “M”-es (20″), a gyártó ajánlása szerint 150-190 centiméter közötti magasságú bringásoknak ajánlott, a 174 centimhez jól be tudtam állítani az ülés- és a kormány magasságát, a memóriahabos nyereg pedig elég komfortot adott ahhoz, hogy a tekerések után fájdalmak nélkül szállhassak le a kerékpár üléséről. Az összeszerelést nem érheti rossz szó, a kerékpár menet közben csendes, még a csomagtartó sem nyekereg menet közben.

Hatótáv, akkumulátor
Engwe P1 kijelző

Végül derítsük ki, hogy mennyit tud az ENGWE P1 elektromos kerékpár egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat – valószínűleg 15 km/h sebességgel, 70 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen, 1-es fokozatban haladva – maximum 100 kilométer rásegítéses módban és 47 kilométer csak az elektromos motor erejét használva (utóbbit elvből nem fogom tesztelni, mert véleményem szerint ez a közlekedési mód nem tartozik bele egy elektromos kerékpár üzemszerű felhasználásába). Ez nem hangzik rosszul, nézzük meg, hogy a valós körülmények között milyen távot lehet bejárni a 83 kilómmal.

Ahogy a lenti galériában is látható, hogy két részletben, összesen kb. 51 kilométer megtétele után döntöttem úgy, hogy nem kínzom tovább az akkumulátort és nem kockáztatom, hogy ne érjek haza elektromos rásegítéssel. A kerékpár nem jelzi ki az aktuális feszültségértéket, így csak arra tudunk támaszkodni, amit a kijelző jobb felső sarkában látunk, ami esetemben az 1-es osztás volt. Ilyenkor már nem érdemes folyamatosan terhelni az akkupakkot – hiába van túltöltés-, túlmerítés-, melegedés (és még számtalan károsodás) elleni védelem beépítve a rendszerbe – mert nagyon hamar eljön az a pont, amikor a BMS lekapcsol és tekerhetünk izomerővel. A biztonság kedvéért, ha azt látjuk, hogy az akkumulátor töltöttsége tartósan 1-es szinten van, ne biciklizzünk tovább, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb). Ilyenkor használhatjuk a tolást megkönnyítő módot, amikor az ENGWE P1 elektromos kerékpár 6 km/h sebességgel halad mellettünk árkon-bokron, nekünk csak a balanszot kell tartani és magunkat cipelni mellette.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

A két teszt eredménye alapján elmondható, hogy a városi körülmények között a kerékpár hozhatja a gyári adatokat, de csak abban az esetben, ha nem kell emelkedőn tekerni és a nem túl súlyos vezető megelégszik a 15 km/h sebességgel és a kettes/hármas fokozattal. Első alkalommal végig 15-20 km/h között hajtottam a bringát, ami hármas/négyes fokozatot jelentett. Több nagyobb emelkedőn is felmentem, amit az ENGWE P1 kifejezetten jól teljesített, combizommal rásegítve és a megfelelő fokozatra váltva gond nélkül megvolt még a Csibaj utca tetején táblával jelölt dupla 40%-os emelkedő is. Öt nappal később már óvatosabb voltam, hármas fokozatnál nem kapcsoltam feljebb és az emelkedőket is kerültem. A hegyi utak teljesen kimaradtak, viszont murvás úton és füvön is jártam, ami nem okozott problémát sem a gumiknak, sem a kerékpárnak. A két út végén a kerékpár kijelzője 54,3 km-t mutatott, a GPS pedig 51,2-t, ami nagyjából 6%-os eltérést jelent a valós távolsághoz képest. A lemerült akkumulátort hat és fél óra alatt töltöttem újra, ami elfogadható értéknek számít.

Összességében elmondható, hogy az ENGWE P1 elektromos kerékpár egészen jól sikerült, ideális választás városon belüli közlekedésre. Rásegítéses módban megfelelő hatótávval rendelkezik, így egy töltéssel akár a heti munkába járásra is elegendő lehet az akkumulátor kapacitása, sokat spórolva a BKV bérleten, vagy az  üzemanyagon és a parkolási díjon és mivel nem túl nehéz, szállítani sem bonyolult és fáradtságos dolog.

Az applikáció használata
ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

Ugyan applikáció iOS-re rendelkezésre áll, viszont túl sok mindent nem tudunk kezdeni vele, mert a telefon nem csatlakozik a kerékpárhoz és a használati utasításban utalást sem találunk erre. Letöltés, telepítés és regisztráció után az appot elindítva megtekinthetjük a térképet és a start gombra nyomva indíthatjuk az útvonal rögzítését. Közben láthatjuk pillanatnyi sebességünket, a megtett távot és az eltelt időt. Ebben a formában ez így teljesen haszontalan számomra, ezért csak a teszt idejére telepítettem, később el is távolítottam a programot.

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

ENGWE P1 elektromos kerékpár - ideális városi társ

Egy kedvező ár/érték arányú, minőségi városi kerékpárt próbálhattunk ki az ENGWE P1 elektromos kerékpár személyében, a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után, a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni, illetve minden észrevételt szívesen fogadok a leírtakkal kapcsolatban; akár a teszt alatti komment szekcióban, vagy a Facebook bejegyzés alatt.

Összefoglaló
8.7A mi értékelésünk
Tökéletes városi kerékpár

Az ENGWE P1 elektromos kerékpár egy igazi városi bicikli lett. Ideális társ a mindennapi közlekedésben, hiszen kis tömegű és helyigényű közlekedési eszköz. Az akkumulátor könnyedén eltávolítható és külön is feltölthető, ráadásul a gyári hátsó lámpa féklámpa funkcióval is bír. A 20 colos kerekek már elég nagyok ahhoz, hogy a méretesebb kátyúk se billentsenek ki bennünket az egyensúlyunkból ha véletlenül áthajtunk rajtuk. A kerékpár összecsukása egyszerű, egyedül is könnyen betehető az autónk csomagtartójába, ha magunkkal szeretnénk vinni egy városlátogatásra. Sajnos az elmúlt évben az elektromos kerékpárok árai jelentősen megnőttek, így a tesztben szereplő elektromos kerékpár ára elfogadhatónak tekinthető. Tetszett, városi elektromos kerékpárnak ajánlott vétel.

Ár/érték arány
9
Szolgáltatások
8.5
Építési minőség, dizájn
8.5
Hatótáv
8.5
Felhasználói élmény
9
POZITÍVUMOK
  • kis tömeg
  • könnyű összecsukhatóság, kis méret
  • kivehető akkumulátor
  • hátsó világítás féklámpával
  • kényelmes ülés
  • jó összeszerelés
  • széthúzható csatlakozó a motornál
  • gyári csomagtartó ajándék táskával
NEGATÍVUMOK
  • haszontalan applikáció
  • bekapcsolt világítás mellett alig látható kijelző
  • rosszul elhelyezett gombok a kijelzőn
  • nincs tempomat
Az ENGWE P1 elektromos kerékpárt itt tudod megvásárolni
Ajándékkal
0
ENGWE P1 Electric Bike (250W) – EU raktár
Coupon
Ennyi ideje hozzáadva: 24 óra

ENGWE P1 Electric Bike (250W) – EU raktár

$654,23 $702,23
-7%
Teszt: ENGWE P1 elektromos kerékpár – ideális városi társ Reviews …
MEGNÉZEM
Mutasd a kuponkódot!
Még több elektromos kerékpár ajánlat
Mutasd a következőt
Ajánlatok a weddmegonline.hu YouTube csatornájáról:
_bzfn1MmFO4
ANGWATT T1 elektromos roller teszt
40:55
2i8gbrDi4Ts
Eleglide M2 elektromos mountain bike teszt
34:24
vvqjo2RERUE
Duotts C29 elektromos mountain bike teszt
27:58
2UgxChrh0kg
Inmotion S1 elektromos roller teszt
30:34
jKt4ulGJPoY
KugooKirin G3 elektromos roller teszt
31:45
wN6tfWftuU0
Navee N65 terep és emelkedő
10:05
u7LWEbg5c6U
BlitzWolf BW-CMM2 eszpresszó kávéfőző teszt
04:35
0
ANGWATT T1 Off-Road Electric Scooter (2x3000W) – EU raktár
Coupon
Ennyi ideje hozzáadva: 1 hét

ANGWATT T1 Off-Road Electric Scooter (2x3000W) – EU raktár

$1299,58 $1407,97
-8%
Teszt: ANGWATT T1 elektromos roller – az adrenalinbomba Reviews Szász Sándor ...
MEGNÉZEM
Mutasd a kuponkódot!
Szász Sándor (Alex)
Mutasd a teljes profilt Szász Sándor (Alex)

A weddmegonline.hu és a nekedveszem.hu megálmodója és alapítója. Végzettségét tekintve közgazdász, az elmúlt húsz évet a médiaiparban töltötte. 2019. januárja óta kizárólag a weblapjaival foglalkozik.

Írd meg Te is a véleményed!

      Szólj hozzá

      weddmegonline
      Új Felhasználó Regisztráció
      Köszöntünk a weddmegonline.hu oldalon, örülünk, hogy benéztél hozzánk. Ha kuponkódot keresel, vagy elakadtál, chaten, vagy privát üzenetben nagyon szívesen segítünk.