Inmotion S1 elektromos roller – utazz kompromisszumok nélkül

A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.


Inmotion S1 elektromos roller teszt
Őszintén szólva, amikor Gergő kért egy kuponkódot az Inmotion S1 elektromos roller megvásárlásához, majd felajánlotta, hogy ha megérkezik, kölcsönadja egy teszt megírásához, nem voltam teljesen képben a típust illetően. Azt tudtam, hogy létezik – sőt, sokan ajánlják is -, azt is tudtam, hogy a Segway Ninebot Max G30-hoz hasonlít, ráadásul azzal is tisztában voltam, hogy létezik egy testvére is L9 néven, de nagyjából ebben ki is merültek az ismereteim. A termék adatlapját tanulmányozva gyorsan rájöttem, hogy nem véletlenül egy ajánlott modellről beszélünk, hiszen olyan tulajdonságokkal bír, melyhez hasonlóval ebben a kategóriában eddig csak az Eleglide Coozy esetében találoztam egy rolleren belül – ráadásul mindezt megfejelve egy dupla hátsó rugóstaggal. Az Inmotion brand rövid ismertetője után összefoglalom a főbb jellemzőket, majd utána részletesen megismerhetitek az Inmotion S1 elektromos rollert.
Az Eleglide Coozy tesztjében már leírtam, most pedig csak ismételni tudom magam; elég nehéz dolga van annak a gyártónak, aki ez elektromos rollerek piacán szinte egyeduralkodónak számító Xiaomi, Segway (esetleg Kugoo) modellek mellett labdába szeretne rúgni. Ehhez valami igazán különlegeset kell letenni az asztalra, mégpedig valami olyasmit, amit az előző márkák nem nyújtanak, főleg nem egy modellen belül. A legtöbb vásárló fő preferenciája a minél nagyobb átmérőjű levegős kerék, a lengéscsillapítás, a minél nagyobb végsebesség és hatótáv, mindez természetesen tempomattal megfejelve. Az applikáció, a hátsó hajtás, az esetleges index, olyan extrák, melyek megléte vagy hiánya befolyásolhatja a vásárlót a végső döntésében.
Az Inmotion S1 elektromos roller specifikációja 95 km-es elméleti hatótávot ígér (75 kg tömegű vezető, 15 km/h sebesség, sík terep mellett), az elérhető maximális sebesség pedig 30 km/h. Elől a villába épített – állítható előfeszítésű – rugós teleszkóp-, míg hátul két rugóstag biztosítja az úthibák elnyelését, melyhez segítséget nyújtanak a 10 colos, belső nélküli, levegős gumival szerelt kerekek is. Az 500 W névleges-, és 1000 W csúcsteljesítményű kefe nélküli elektromotor a hátsó kerékbe van építve, a megállásról pedig az első dobfék, illetve a hátsó elektronikus fék gondoskodnak. A legnagyobb különbség az S1 és L9 modellek között is itt keresendő; utóbbi elől hajt, hátul tárcsafékkel rendelkezik, míg az elektronikus fék az első kereket lassítja. A három normál mód (15/24/30 km/h) a különböző tapasztalattal rendelkező felhasználók számára a tudásukhoz illeszkedő sebességhatárokat nyújtja, e mellett pedig a 6 km/h-s gyalogos fokozat is elérhető. Az első-, kis fogyasztású, dupla LED-es világítás sötétben is megteremti a kellő biztonságot, melyet a deck oldalába épített, gyroszkóp-vezérelt irányjelző és az oldalsó világítás fokoz – természetesen hátul is megtaláljuk a világítást, illetve a féklámpát.
INMOTION SCV S1 Smart Electric Scooter (500W) – EU raktár
Az Inmotion S1 elektromos roller általános leírása
Az Inmotion S1 elektromos roller szinte mindennel fel van szerelve ami ahhoz kell, hogy kényelmesen, biztonságban róhasd a kilométereket. A 12,5 Ah kapacitású akkumulátor segítségével akár 95 kilométert is megtehetsz két töltés között és maximálisan 30 km/h végsebességet érhetsz el – menet közben a tempomatot is aktiválhatod. Kényelmedről az első teleszkóp-, a hátsó dupla rugóstag, a 10 colos, levegővel töltött-, belső nélküli gumiabroncsok- és a hátul elhelyezett, 500 W névleges teljesítményű elektromotor gondoskodnak, a biztonságodért pedig az automatikus irányjelző-, az első dob- és az elektronikus hátsó fék felelnek. Az LCD kijelzőn nyomonkövetheted a pillanatnyi sebességed, míg az applikáció segítségével teljes statisztikát kapsz a gurulásodról és akár le is lockolhatod a rolleredet.
● 3+1 féle sebesség mód (15/24/30 + 6 km/h)
● 10 hüvelykes, levegős, tömlő nélküli gumiabroncsok, elől dob-, hátul elektronikus fékkel szerelve a biztonságos megállásért
● 500 W teljesítményű elektromotor akár 30 km/h maximális sebesség eléréshez és maximum 30%-os emelkedő leküzdéséhez tervezve
● 12,5 Ah akkumulátor-kapacitás, akár 95 km hatótáv (15 km/h egyenes úton, 75 kg tömegű sofőr esetén)
● 140 kg maximális terhelhetőség
● nagy szilárdságú alumíniumötvözetből készített váz, mely könnyű és rozsdamentes
● intelligens vezérlés LED kijelzővel és applikációval
● gyors és egyszerű összecsukási mód
● első teleszkóp és dupla hátsó rugóstag a nagyobb kényelemért
● automatikus működésű irányjelzők és oldalsó világítás a még nagyobb biztonságért
Az Inmotion S1 elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: Inmotion Típus: elektromos roller Modell: S1 Szín: fekete Anyag: alumínium ötvözet |
Jellemzők | Terhelhetőség: 140 kg Maximális sebesség: 30 km/h Motor teljesítmény: 500 W (maximum 1000 W) Kerék átmérője: 10″ Emelkedő leküzdése: 30% Elméleti hatótáv: 95 km (~75 kg, egyenes út, 15 km/h sebesség) Sebesség módok: 3+1 (15 km/h 24 km/h 30 km/h és 6 km/h gyalogos mód) Világítás: első/hátsó LED + oldalsó dekor világítás index funkcióval Fékrendszer: első dobfék + elektronikus hátsó fék Akkumulátor: 54 V, 12,5 Ah, 675 Wh (15S5P) Töltési idő: kb. 7 óra, dupla töltővel kb. 3,5 óra Lengéscsillapítás: állítható keménységű teleszkóp elől, dupla rugóstag hátul Vízállóság: - váz: IP55 - akkumulátor: IPX7 - vezérlő: IPX6 Kijelző: LCD Applikáció: van, InMotion (iOS, Android) Tempomat: van Telefontartó: nincs |
Méret és súly | Termék súlya: 24,00 kg Csomagolás súlya: 30,00 kg Termék mérete (HxSzxM): – nyitva: 130,70×52,00×127,50 cm – csukva: 130,70×52,00×56,00 cm Csomagolás mérete (HxSzxM): 119,50×24,40×56,50 cm |
A doboz tartalma | 1 x Inmotion S1 elektromos roller 1 x EU csatlakozós töltő 3 x imbuszkulcs 7 x csavar 1 x tömlőhosszabbító 1 x angol nyelvű használati utasítás |
Kicsomagolás, első benyomások

A csomag Lengyelországból érkezett Gergőhöz a DHgate webáruházból, azon belül a Ninebot Global Store-ból, mely üzlet szerepel a megbízható boltok listáján (ahogy a weddmegonline.hu weboldalon található DHgate-es linkeken található üzletek). A megrendeléstől számított harmadik-negyedik napon átvehette a rollert a GLS futárától, majd még aznap bontatlanul elhozta nekem – cserében az Eleglide Coozy-val távozott, hogy mégse kelljen gyalogolnia másfél héten keresztül. A méretes, natúr színű kartondobozon fogófüleket nem találunk, ezért ketten cipeltük be az udvarra a 30 kilós pakkot. Gergő egyébként nem először vásárolt ebből a boltból, a Xiaomi Mi Pro 2 is innen került hozzá (a teszt írása idején éppen nem kapható), így egy percig nem aggódott a tranzakció miatt. A DHgate hasonlóan működik, mint az AliExpress, az eladók csak a vásárlók visszaigazolása után jutnak hozzá a pénzükhöz (a lenti képen látható a folyamat angol nyelven). Az árakról elmondható, hogy az AliExpress és az Alibaba árai között helyezkednek el, ergo egy olyan nagykerről beszélünk, ahol kis tételben is tudunk vásárolni.

A webáruház legutóbbi ajánlatait itt láthatjátok, a DHgate logóra kattintva pedig az összes jelenleg feltöltött deal és kuponkód egy oldalon szerepel. Fontos, hogy ebben a webáruházban elég gyakran előfordul, hogy egy link alatt többféle termékváltozat is szerepel (pl. Kaabo Mantis, Kaabo Mantis 10 Pro, stb.), esetleg maga a termék változik át teljesen másra, ezért vásárlás előtt, ha 100%-ig nem vagy biztos benne, hogy mit vásárolsz, kérdezz az eladótól a chaten.
A natúr színű csomagolás szemközti oldalán az Inmotion S1 elektromos roller rajza látható, a bal felső sarokban azzal a nagyon fontos információval, hogy kicsomagolásnál ennek az oldalnak kell felül lennie. A helyes pozícióról még a doboz alján is kapunk értesítést, a doboztetőre pedig 2 QR kód került nyomtatásra – egy az appra, egy pedig a gyártó weboldalára mutat. Hátulra a stilizált kormány képét rajzolták, fölötte pedig szintén a megfelelő elrendezésről olvashatunk figyelmeztetést. A doboz két sárga pánttal van megerősítve és vastag fóliába csomagolva, így a szállítás során bekövetkező sérülés/beázás veszélye minimálisra csökken. A doboztető felnyitása után láthatóvá válik a teljes belteret kitöltő hungarocell tábla, melynek felső részét leemelve előtűnik a több darabban szállított roller. Az első villa behelyezése-, a központi kijelzővel szerelt kormány- és az akasztófül rögzítése a mi feladatunk lesz, amire nagyságrendileg fél-egy órát szánjunk gyakorlattól függően. A decket és az LCD kijelzőt fólia védi a sérülésektől, utóbbiból még a homlokcsőre is került egy kis darab, melynek feladata a kónusz- és a távtartógyűrű helybentartása is lenne – ezt esetünkben sajnos nem sikerült ellátnia, mert szállítás közben az alumínium kónuszgyűrű kicsúszott a helyéről és minimálisan ugyan, de megsérült – szerencsére multicsiszolóval házilag javítható volt. A webáruház chatjén felvettem a kapcsolatot az eladóval, videóval megtámogatva küldtek volna cseredarabot, de már nem volt kedvem kiszerelni a javított gyűrűt, így maradt az eredeti.
A részletes-, rajzzal gazdagon illusztrált angol nyelvű használati utasítás alatt az EU szabványú csatlakozóval szerelt tápegységet (63 V/1,8 A) egy papírdobozban találjuk, a szereléshez szükséges 7 darab csavar-, 3 darab imbuszkulcs-, egy tömlőhosszabbító- és az összecsukáshoz szükséges fülecske társaságában. Amennyiben gyorsabban szeretnénk feltöltve látni a roller akkumulátorát, abban az esetben egy második, típusazonos akkumulátor megvásárlásával és használatával megtehetjük, ugyanis 2 töltőcsatlakozón keresztül is táplálhatjuk a rollerünket – ebben az esetben a nagyságrendileg 7 órás töltési idő a felére csökken.
A következő lépésben össze kell szerelnünk az Inmotion S1 elektromos rollert, amit megfelelő körültekintéssel kell végeznünk, hogy ne karcolódjanak az elemek – ehhez a csomagolt imbuszkulcsokat jobb ha elfeledjük, mert gyenge minőségűek. Legjobb, ha mindent a dobozon belül csinálunk, így nagy valószínűséggel nem okozunk felületi sérülést. Első lépésben a kormányt szabadítsuk ki a helyéről és csúsztassuk bele a kormányoszlopba, figyelve a helyes orientációra (a három egymás alatti csavar felé néz a gázkar). A vezérlés kábele gyárilag csatlakoztatva van, ezzel nincsen különösebb teendőnk. Ezt követően nagyon óvatosan emeljük ki a villával egybeépített első kereket, figyelve arra, hogy a kábelek ne sérüljenek. A villa tengelyét csúsztassuk bele a homlokcsőbe, addig mozgassuk óvatosan, míg a tengely a túloldalon ki nem jön teljesen és a kónuszgyűrű is a helyére nem illeszkedik. A gyűrű és a műanyag felső borítás tengelyre való felhelyezése következik, majd a kormányoszlopot nyitott állapotban rá kell emelnünk a tengelycsonkra és rögzítenünk a dobozban található-, nagyméretű alátéttel ellátott anyával. A lépések pontosan nyomon követhetőek a lenti galériában.
A nehezével megvagyunk, a rollert kielemelhetjük a dobozából és az oldalkitámasztót kihajtva folytathatjuk a feladatok sorát a kormány rögzítésével. Itt összesen 7 darab imbuszcsavart kell betekernünk úgy, hogy menet közben meg kell küzdeni a furatokkal, hogy bele tudjuk hajtani a csavarokat, mert nem egyszerű a mutatvány. Fontos, hogy a kormányszárat az összecsukáshoz szükséges fülecske is rögzíti a kormányoszlophoz; 20 perc szenvedés után arra jutottam, hogy érdemes a felső és középső reteszrögzítő csavarokat is bekapatni a menetbe, a sort az oldalsó csavarokkal folytatni, azokat átlósan fokozatosan meg-meghúzva eljutni a végső állapotig. Végezetül a kormányoszlop középre állítása következik, a beállítás után az oszlop alsó részén található csavarokat meghúzva juthatunk el a stabil állapotig.
Az Inmotion S1 elektromos roller masszív darab, váza alumínium-ötvözetből készült, így ellenáll a rozsdának és a korróziónak. Elsőre feltűnik a szürke színű gumiborítást kapott-, kényelmesen széles deck – az állófelület 18×50 cm nagyságú -, melynek közepén egy narancsárga INMOTION feliratot láthatunk s mely tökéletes tapadást biztosítanak a cipőnk talpának. A vázon található hegesztések tetszetősek, a bowden és a kábelek is szépen vannak elvezetve, utóbbiakat érdemes lehet egy tépőzáras szalaggal összefogatni. A lengéscsillapításért az első villába épített- állítható előfeszítésű – rugós teleszkóp-, illetve a hátsó dupla rugóstagok felelnek. Ezen felül a 10 colos-, 10×2.50 – 6.5 méretű-, belső nélküli-, levegős gumival szerelt kerekek segítenek az úthibák elnyelésében, ezzel rásegítve a komfortra. A gumi hivatalosan maximum 44 psi-re fújható, mely érték nagyjából 3,0 bar-nak felel meg, de sok esetben a felhasználók a megadott értékekhez képest túlfújják a gumikat, ezzel csökkentve a tapadási súrlódást. A tarozék pumpatömlő segítségével még egyszerűbbé válik a megfelelő guminyomás beállítása, nélküle hátul hehézkesebb lenne a mutatvány.
A dupla első- és a féklámpával egybeépített hátsó világítás természetesen tartozék, utóbbi fékezéskor nem villog, hanem erősebben világít, fénye napfényben is észrevehető – a megállásért az első dobfék és a hátsó elektronikus fék felelnek. A műanyagból készült hátsó sárvédőn a rendszámtábla helye is ki lett alakítva ezen kívül hátul mindkét oldalon 1-1 narancssárga fényvisszaverő prizmát találunk – ezek az első sárvédőn is megtalálhatóak. Mielőtt elindulnánk az első utunkra, az akkumulátort fel kell tölteni teljesen és indulhat a próbakör! Ehhez a mellékelt töltő kerek csatlakozóját csatlakoztassuk a deck oldalán található egyik aljzathoz, a másikat a hálózathoz és várjuk meg amíg a töltőn található LED színe pirosról zöldre változik (teljesen lemerült állapotban a művelet nagyságrendileg hét órát vesz igénybe). Ha rendelkezünk egy második töltővel, annak a csatlakozási pontja is itt található, ekkor a töltési idő feleződik.
Az Inmotion S1 elektromos roller használatba vétele

A roller bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Az Inmotion S1 elektromos roller egy átlagos autó csomagtartójában keresztben még éppen elfér, lehajtott kormánnyal az összecsukott mérete felfelé kerekítve 131x52x56 cm (HxSzxM). A 24 kilogrammos tömeg ebben a kategóriában már nagyon soknak számít, ugyan kézben is szállítható, de lépcsőzni vele nem leányálom. A nyitás/összecsukás nagyjából 5-10 másodpercet vesz igénybe; a hátsó sárvédőn található fémből készült pöcökből ki kell akasztanunk a szintén fém rögzítőfület, a kormányoszlopot előre kell döntenünk, majd a rögzítőkar felfele tolásával rögzítenünk azt. A rögzítő-mechanizmus karjának tetején található kis pöcök reteszeli a kart, így összecsukáskor először ezt kell benyomnunk, majd a fogantyút lehajtva a kormányoszlop hátrafelé ledönthető és a fül beakasztható. Az oldalkitámasztó stabil, a helye és hossza is jól lett méretezve, így nem kell aggódnunk amiatt, hogy a művelet közben a roller elborulna oldalra.
Utolsó műveletként a fék próbája és beállítása következik s mivel jelen esetben dobfékről beszélünk, a bowden feszességét az első keréknél tudjuk beállítani.
A roller össze van szerelve, szokás szerint vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Első ránézésre egy igen masszív darabot látunk és ez annak tudatában sem változik, hogy a sárvédők műanyagból készültek. Anyaguk jóval keményebb, mint az Eleglide Coozy esetében volt, viszont a hátsó sárvédőre ragasztott „No stepping” matrica nem hagy kétséget afelől, hogy ezt az elemet nem szabad terhelnünk, mert valószínűleg nem bírna el bennünket.
A kormányoszlop erős, masszív, nincs holtjátéka, legmagasabb pontja 125 centiméterre található a talajtól, ami kifejezetten magas értéknek számít, alacsonyabb felhasználóknak kényelmetlen lehet. Színe fekete, egy figyelmeztető matricán kívül mást nem találunk rajta. A kormány szélessége 53 centiméter, a 18 centiméter széles deck alját pedig nagyjából 10 centi választja el a talajtól – a fekvőrendőrök felett gond nélkül át lehet hajtani. A deck mindkét oldalán egy-egy ledcsík fut körben, mely bekapcsolás után kék fényben világít, ha megdöntjük a rollert, akkor irányjelzőként működve, pirosan villog – mindkét funkció deaktiválható az applikációból, ha valakit zavarna.
Az állórész oldalának elején látható dupla töltőcsatlakozó fedele csukott állapotban elég nehezen marad a helyén, erre leginkább nedves, esős környezetben kell odafigyelnünk. Ugyan az Inmotion S1 elektromos roller váza IP55-ös-, míg az akkumulátora IPX7-es védettséggel rendelkezik, lehetőség szerint nagyobb esőben ne közlekedjünk vele, hacsak nem szigeteljük le decket. A 12,5 Ah kapacitású akkumulátorhoz 10 darab imbuszcsavar kitekerése után férhetünk hozzá, úgy tűnik, hogy az állórész borítását nem kell leszednünk, amennyiben valamit javítani kellene, ami jó hír. A rollert oldalára borítva láthatóvá válik a piros színű hátsó dupla rugóstag, melynek köszönhetően a hátsó futómű szinte teljesen elválik a decktől és utazás közben olyan érzésünk van, mintha egy repülőszőnyegen utaznánk.
A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a bal oldali, puha gumival borított markolat előtt találjuk az első dobféket működtető fékkart, fölötte pedig a manuális csengőt. A központi helyet az LCD kijelző foglalja el (rajta egy instrukciókat tartalmazó fóliával), mely számos, de nem elégséges visszajelzést ad egy időben a roller vezetőjének. A központi egység egy kopogós, nem ideillő minőségű műanyagból készült dobozban helyezkedik el és egyetlen gomb található rajta. A kijelzőt körülölelő kék fénycsík nem kapcsolható ki, a megjelenített adatok jól látszódnak, még erős napfényben is.
A fő helyen a pillanatnyi sebességünk látszik tizedes pontossággal, ide mást nem is választhatunk – a megtett távolságot csak az applikációban követhetjük nyomon. Az érték fölött a 20%-os osztású akkumulátor-töltöttség vonalai látszódnak, mindezek alatt pedig az éppen aktuális sebességfokozat és a bekapcsolt világítás állapotjelzője látható. Bal szélen a zöld színű „ECO” felirat mellett a fehér „D” vagy „S” betűt találjuk az aktuálisan beállított fokozatnak megfelelően. Végezetül az aktív Bluetooth kapcsolatról egy hatalmas Bluetooth jelen keresztül kapunk információt a sebességértékektől balra, illetve az aktív irányjelzésről is tudomást szerezhetünk egy-egy balra és jobbra mutató zöld nyíl segítségével.
A kijelző jobb oldalára szerelt, gumírozott többfunkciós bekapcsológomb funkciói a következőek:
- bekapcsológomb 1x hosszú nyomás kikapcsolt állapotban: bekapcsolás
- bekapcsológomb 1x hosszú nyomás bekapcsolt állapotban: kikapcsolás
- bekapcsológomb 1x rövid nyomás bekapcsolt állapotban: világítás ki/be
- bekapcsológomb 2x megnyomása bekapcsolt állapotban: váltás a sebességmódok között
A töltöttségjelző öt osztása pontosan követi a valóságos feszültségértéket, főleg a legfrisebb firmware-re való frissítés után – a kijelzett érték akkor vált, amikor az épp aktuális egységet elérte a feszültség (pl. 80%-os töltöttség esetén tűnik el az utolsó vonal). Az egész folyamat nagyon jól követhető, hamar kitapasztalható, nem meglepetésszerűen fogunk energia nélkül maradni. Az utolsó jelzés villogása esetén még 5%-nyi akkukapacitásunk maradt, ilyenkor ne rollerezzünk tovább, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb), ezzel is óvva az akkumulátorunkat és meghosszabbítva élettartamát. Ugyan túltöltés-, túlmerítés-, melegedés (és még számtalan károsodás) elleni védelem van beépítve a rendszerbe, de ha ilyen alacsony értékre merítettük a cellákat, a legrövidebb időn belül keressük meg a töltőt és kezdjük el tölteni az akkumulátort – erre egyébként a kijelzőn keresztül is kapunk figyelmeztetést (04-es hibakód).
Menettulajdonságok, használhatóság

Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, védőfelszerelés – és megtenni az első métereket. Bekapcsolás és a sebesség-mód kiválasztása után a gázkart lenyomva semmi nem történik, mert az Inmotion S1 elektromos roller “non-zero start” módban működik és ezt megváltoztatnunk sem lehet. A roller csak akkor indul el, ha ellöktük a lábunkkal és mozgásban van (minimum 3 km/h), így elkerülhetőek a véletlen balesetek. Indulás után nagyjából 4-5 másodperccel már a maximális – 30 km/h-s – sebességgel roboghatunk, miután engedélyeztük az appban a Sport módot, máskülönben 25 km/h az elérhető maximum. A tempomatot szintén az appban engedélyezhetjük, ebben az esetben 5 másodpercnyi azonos sebességgel történő haladás után, egy hangjelzés kiséretében bekapcsol és tartja a tempót fékezésig, vagy a gázkar lefelé nyomásáig – a kijelzőn a bekapcsolt állapotáról nem kapunk visszajelzést. A fellépő elég széles ahhoz, hogy a két lábunkat egymás mellé rakjuk ha éppen így szeretnénk állni, de egymás mögött – a hátsó természetesen keresztben – is elférnek és a gumírozásnak köszönhetően nem fog a talpunk lecsúszni.
ECO módban 15 km/h, Standard (D) módban 24 km/h, míg Sport (S) módban 30 km/h az elérhető legmagasabb sebesség. Ha a tolás/gyalogos módot választjuk ki, akkor a roller 6 km/h-ás sebességgel halad mellettünk automatikusan bekapcsolt világítással, de ezt a funkciót csak egy alkalommal tudtam életre kelteni, de ekkor nem próbáltam ki, ezért bővebben nem tudok beszámolni a működéséről. Kikapcsolás utáni újbóli bekapcsoláskor a sebességmód előzőleg elmentett állapota megmarad, így elég egy alkalommal beállítani az általunk preferált sebességhatárt. Számomra a legüdvözlendőbb jellemző a roller kapcsán a lejtőn való biztonságos közlekedéshez kidolgozott lejtő-asszisztens. Két állása van – az idő rövidsége miatt nem igazán derült ki számomra, hogy pontosan mik a különbségek köztük – és az a funkciója, hogy a lejtőn nem engedi a beállított érték fölé gyorsulni a rollert. A beállított értéket akár tempomattal, akár sebességmóddal állítottuk be, a lejtőn lefelé haladva ennél gyorsabban nem fogunk tudni lejönni, mert az elektronikus fék működésbe lép. Fékhiba vagy egyéb probléma esetén nagyon hasznos ez a funkció.
Elindultunk, az Inmotion S1 stabil, masszív, nem igazán kell azon aggódni, hogy normál sebesség mellett egy kátyú kibillent bennünket az egyensúlyunkból. A levegővel töltött gumik jól tapadnak, a nagy átmérőjű kerekeknek köszönhetően a 10 centiméteres hasmagasság miatt csak a magasabb padkák jelenthetnek gondot, a fekvőrendőrökön, autókiállókon minden további nélkül át tudunk hajtani. A fék a finombeállítása után megfelelően teszi a dolgát, a fékkart tövig behúzva állóra lehet fékezni a kereket, finoman adagolva pedig meg tudunk állni ott, ahol szeretnénk. Külön hátsó fék nincs, a gázkar elengedésekor lassulunk, illetve ha a tempomatot használjuk, akkor a gázkar újbóli megmozdításával oldhatjuk azt (természetesen a fékkar meghúzásával is elérhetjük ugyanezt).
A deck oldalába épített irányjelzőket egy kifejezetten érzékeny gyroszkóp vezérli, amennyiben bármilyen irányban eltérünk a talajtól számított 90°-tól, működésbe lépnek a piros villogó ledek. Nagyon jól látható az irányváltási szándékunk, de ez senkinek ne adjon hamis biztonságérzetet, sajnos az autósok – tisztelet a kivételnek – a legkevésbé figyelnek ránk, bár ez esetben látniuk kell, hogy valami történik, mert a fényerő nappali világosság esetén is megfelelő. Az index a legkisebb oldalra történő elmozdulás esetén is bekapcsol, így sok esetben adhat fals visszajelzést, érdemes a gyroszkópot bekalibrálni, én ezt nem tettem meg. A dupla első világítás teljes sötétségben is elegendő ahhoz, hogy megtaláljuk az utat, de éjszaka vezetve érdemesebb kisebb sebességfokozatot választani a kisebb kátyúk könnyebb észrevétele okán.
Hatótáv, akkumulátor

Más nem maradt hátra, mint kideríteni, hogy mekkora távot tudunk megtenni a rollerrel egy teljes töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat 15 km/h sebességgel, 75 kilós vezetővel, egyenes úton, szélmentes helyen, 26°C-ban akár 95 kilométer. Ez nagyon jól hangzik, nézzük meg, hogy valós körülmények között milyen távot lehet bejárni. Nagyjából 83-85 kilót nyomhatok a kiegészítőkkel együtt, a tesztutakat este 6 óra utánra terveztem, amikor a kánikula már elmúlt.
A teszt során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal, mint ahogy a tesztek során mindig. Sajnos az idő múlásával a GPS modul fárad és néha kihagy, ezért a mobilomon párhuzamosan elindítottam a Gaia GPS nevű applikációt és a Relive alkalmazást is, melyet mostanában a túráim során rendszeresen használok. A lenti képernyőképeken vegyesen láthatjátok az applikációban kapott eredményeket, így össze lehet hasonlítani a GPS alapú mérést a roller saját eredeményével.
Az első öt képen az első út statisztikai adatai láthatóak, míg az ez után következők a második gurulás adatait mutatják. Megtekinthetőek a domborzati viszonyok, az átlag- és a maximális sebesség, a megtett út hossza és az ehhez szükséges idő. A roller nagyon dinamikusan gyorsul, a maximális sebesség nagyjából az akku 75%-os töltöttségéig érhető el, míg 50% alatt körülbelül 27 km/h-ra korlátozódik. A következő lépcső 20%-nál, majd 10%-nál jelentkezik, ezekben az esetekben a nyomaték csökken le előbb kisebb, utóbb kifejezetten nagy mértékben. Így általánosságban elmondható, hogy 20%-os töltöttség esetén érdemes hazafelé venni az irányt.
A megtett tesztutakat az alábbi körülmények között teljesítettem:
- első alkalommal harmadik sebességfokozatban (Sport mód, 30 km/h), teljes gázzal, aszfaltos úton, 80%-ban sík terepen
- második esetben Standard fokozatban, maximális gázzal (24 km/h), aszfaltos úton, 80%-ban sík terepen
A hátsó kerékbe épített motor maximális teljesítménye 1000 W, mely már a kiadósabb emelkedőkön is kisegíthet bennünket, de meredekebb helyekre nagy sebességgel való feljutáshoz ennél nagyobb teljesítményű motor(ok) szükséges(ek). Ezeket a helyeket nem erőltettem, de pár alkalommal felfelé is kellett haladnom s mivel egy hegy tetején lakom, ezért oda fel is kellett érnem. Kisebb homokos felületen áthaladva is stabil marad a talaj a lábunk alatt, a lengéscsillapító pedig a nagyobb úthibákat is képes korrigálni, a térköveken való haladás esetén pedig annyit csillapít, hogy szinte nem is érezzük a felületet.
A hatótávolság kifejezetten jónak mondható és a két sebességmód között nincs is túl nagy különbség. A gyár által megadott értékek akár el is érhetőek, hiszen majdnem 48 kilométert tudtam megtenni Standard fokozatban a 83-85 kilós menetkész tömegemmel úgy, hogy még a BMS letiltása előtt abbhagytam a rollerezést. Egyébként a szerkezet maximálisan 140 kilóval terhelhető, de ha ki szeretnénk maxolni a lehetőségeket, arra fel kell készülni, hogy jóval kisebb lesz a megtehető távolság.
Az applikáció használata

Végezetül vessünk egy közelebbi pillantást az applikációra, mely az InMotion nevet viseli és mind az App Store-ból, mind az Google Play Áruházból letölthető, valamint a használati utasításban található QR kód segítségével is elérhető. A telepítés egyszerű, a figyelmeztetések elfogadása és a szükséges engedélyek megadása után gyorsan települ. A regisztráció után van lehetőségünk Bluetooth kapcsolaton keresztül hozzáadni a rollert az apphoz és aktiválni azt. Az első indulás előtt érdemes is elvégezni ezt a műveletsort, mert egyébként a roller folyamatosan csipogni fog. Egyes funkciók – például a lezárás – csak abban az esetben működnek, ha tulajdonosként regisztráltuk a rollert, én ezt értelemszerűen nem tettem meg.
Az applikáció megjelenése átgondolt, működése gyors. A központi helyet a pillanatnyi sebesség és a még megtehető távolság értéke foglalják el, utóbbi 95 km-től indul és menet közben az akkumulátor töltöttségének megfelelően változik. Kicsit lejjebb ki- és bekapcsolhatjuk a világítást vagy akár a rollert, ezen kivül lockolhatjuk az eszközünket, amennyiben tulajdonosként regisztráltuk az Inmotion S1 elektromos rollert. A kijelzőn az ujjunkat balra csúsztatva részletes statisztikát kapunk a megtett távolságról, az átlag- és a mximális sebességünkről, az akkumulátor állapotáról és az vezérlő hőmérsékletéről. Egy ablakkal arrébb rögzíthetjük az útvonalunkat, térképen látjuk, hogy merre jártunk, majd a menet végén el is menthetjük a tevékenységünket, ezzel még érméket is gyűjthetünk, amiket valamire biztosan jók lesznek egyszer. Az app nyolc nyelvet támogat, magyarul nem tud, de angol természetesen van benne.
Hasznos funkció a diagnosztika, ahol a teszt lefuttatása után képbe kerülhetünk a rollerünk főbb elemeinek állapotával, mint az alaplap, a motor és az akkumulátor. Természetesen ki- és bekapcsolhatjuk a világítást, válthatunk a sebességmódok között, aktiválhatjuk a tempomatot, az oldalsó világítást és az irányjelzőt is. A fentieken kívül van még közösségi megosztási lehetőség a „Moments” és a „Discover” képernyőkön, de valószínűleg ezek a lehetőségek nem sűrűn lesznek megnyitva és használva.
Egy minőségi, szinte minden igényt kielégítő termékről olvashattatok a mai tesztben az Inmotion S1 elektromos roller személyében, amely szinte minden szükséges összetevővel rendelkezik az élményteli utazáshoz – a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne a vásárlás előtt, vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket regisztráció után a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni, illetve minden észrevételt szívesen fogadok a leírtakkal kapcsolatban; akár a teszt alatti komment szekcióban, vagy a Facebook bejegyzés alatt.
Összefoglaló
Az Inmotion S1 elektromos rollerben minden benne van ami ahhoz szükséges, hogy gond nélkül, élvezetesen közlekedhess. Az első teleszkóp és a hátsó dupla rugóstag, a 12,5 Ah kapacitású akkumulátor, a 10 colos kerekek, a tempomat, mind-mind hozzájárul a komfortos utazáshoz. A 95 km-es elméleti hatótáv akár alulról súrolható, ha pedig lemerül az akksi, akkor már 3 és fél óra múlva indulhat az újabb kör, amennyiben rendelkezünk egy második töltővel is. Az állórészbe integrált - gyroszkóp által vezérelt - irányjelzők és az oldalfény pedig megkönnyítik, hogy a közlekedés többi résztvevője már messziről észre vegyen és kikerüljön. Összességében egy nagyon jól sikerült, minőségi, szinte minden szükséges elemmel ellátott roller lett az Inmotion S1, véleményem szerint sok vásárló fogja ezt a típust választani az ismertebb márkákkal szemben is. Nagyon tetszett, ajánlott roller.
- all-in-one kialakítás
- nagy kapacitású akkumulátor
- nagy hatótávolság
- első/hátsó lengéscsillapító
- 10 colos, tömlő nélküli gumik
- tempomat
- lejtő-asszisztens
- applikáció részletes adatokkal
- innovatív index
- IPX5 vízállóság
- könnyű összecsukhatóság
- napfényben is jól látható LCD kijelző
- dupla töltési lehetőség
- magas kormányoszlop
- nehéz
- érzékeny irányjelző
- az applikáció néha kifagy
- az akku töltöttségének függvényében csökken a végsebesség
- nincs megtett távolság kijelzés, csak az appban
- a töltőcsatlakozó gumifedele nehezen rögzíthető
Az Inmotion S1 elektromos rollert itt tudod megvásárolni
INMOTION SCV S1 Smart Electric Scooter (500W) – EU raktár
Még több elektromos roller ajánlat
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!
