Kugoo KIRIN Mini 2 – elektromos roller a legkisebbeknek
A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.
Kugoo KIRIN Mini 2 – csak taposs a gázra!
A mostani tesztünkben szereplő elektromos roller kifejezetten gyerekek (bár felnőttek is használhatják 65 kilós testsúly alatt) számára készült; a beépített 150 W teljesítményű motor a maga maximális 15 km/h végsebességével nem hagy kétséget afelől, hogy a gyár a lehető legbiztonságosabb módon próbálja megismertetni a rollerezést a legkisebbekkel is. Az már más kérdés – és nem is ennek a tesztnek a feladata állást foglalni ebben a témában -, hogy a szülők engedik-e teljesen egyedül közlekedni a kicsiket (remélhetőleg nem), vagy úgy tekintenek a Kugoo KIRIN Mini 2-re, mint egy olyan eszközre, ami még változatosabbá tudja tenni a hétvégi családi programot. Például minden harmadik kerékpártúrát a Margitszigeten ki tud váltani egy kis rollerezés, vagy a kresz park meglátogatása során a gyerekek a KIRIN Mini 2-vel közlekedhetnek és elsajátíthatják az alapvető közlekedési szabályokat – szigorúan a megfelelő védőfelszerelésben.
A Qilin vagy japánul Kirin, magyar átiratban Csi-lin, a kínai- és más kelet-ázsiai kultúrában ismert mitikus lény, melyet gyakran unikornisként ismernek és neveznek. A Qilin sokféleképpen írható le és ábrázolható, általában kínai sárkányszerű tulajdonságokkal rendelkezik, testrészei különböző állatok részeihez hasonlatosak.*
forrás: Wikipedia
A roller árazása nagyon kedvező – ennél olcsóbban nem is nagyon találhatunk másik modellt -, ráadásul európai raktárból érkezik, a megrendeléstől számítva akár 5 munkanapon belül. A teszt írása idején futó akcióban még egy pár visszapillantó tükröt és egy sálat is kapunk ajándékba, nagyságrendileg 20-25$ értékben, így ez az ajánlat igen kedvezőnek mondható. De nézzük is meg közelebbről, hogy a Kugoo KIRIN Mini 2 hogyan viselkedik a gyakorlatban.
KUGOO KIRIN Mini 2 Folding Electric Scooter for Child (150W) – EU raktár
A Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos roller általános leírása
A Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos roller a család legfiatalabb tagjainak is elhozza a rollerezés szabadságát, megismerteti őket az alapvető közlekedési szabályokkal, emellett a könnyebb felnőttek is bátran használhatják, hiszen egészen 65 kilóig terhelhető.
● három különböző sebesség mód (5 km/h, 10 km/h és 15 km/h)
● elől 8, hátul 6,5 hüvelykes gumiabroncsok a biztonságos haladásért és a nagyobb kényelemért
● 150 W teljesítményű elektromotor, akár 10-15 km hatótáv
● 4 Ah kapacitású akkumulátor
● 65 kg maximális terhelhetőség
● könnyen összecsukható és kinyitható
● megfelel az RoHS és CE szabványoknak
Az elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: Kugoo Típus: elektromos roller Modell: KIRIN Mini 2 Szín: fekete/fehér |
Jellemzők | Terhelhetőség: 65 kg Maximális sebesség: 15 km/h Motor teljesítmény: 150 W Kerék átmérője: elől 8 hüvelyk, hátul 6,5 hüvelyk Gumik anyaga: gumi/kevert műanyag Emelkedő leküzdése: 5° Elméleti hatótáv: 10-15 km Sebesség módok: 3 féle (5 km/h, 10 km/h és 15 km/h) Világítás: nincs Fékrendszer: elektronikus fék + hátsó lábfék, dupla féklámpa Akkumulátor: 21,6 V, 4 Ah Töltési idő: 4-5 óra Lengéscsillapítás: nincs Kijelző: nincs |
Méret és súly | Termék súlya: 8.20 kg Csomagolás súlya: 10.20 kg Termék mérete (LxWxH): – nyitva: 854.00×420.00×980.00 mm – csukva: 854.00×420.00×340.00 mm |
A doboz tartalma | 1 x Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos roller 1 x EU csatlakozós töltő 1 x hordozótáska 1 x csengő 1 x használati utasítás |
Kicsomagolás, első benyomások
A roller a Geekbuying lengyel raktárából érkezett, a megrendeléstől számított bőven egy héten belül csengetett vele a DPD-s futár. Mostanában egy nagyon érdekes tendencia van kialakulóban, ez már zsinórban a harmadik csomag ami felbontva érkezett, ráadásul vissza sem volt ragasztva a csomaglezáró szalag, így a futárral közösen néztük át a viccesen pici – és igen könnyű – kartondoboz tartalmát, de szerencsére nem hiányzott semmi, sőt, a leírástól eltérően még egy csengő is belekerült a csomagba. A dobozban lehajtott kormányoszloppal és kitekert markolatokkal utazott az elektromos roller, szokás szerint gondosan kitámasztva, hogy a nagyobb rázkódások során se sérüljön. Mellette találhatjuk az EU csatlakozós tápegységet (25,2V/1A), ami méretre kisebb, mint pár TV Box hálózati adaptere, a használati utasítást és a hordozáshoz szükséges táskát, rajta személyesen Kirin stilizált képével.
A Kugoo KIRIN Mini 2 a dobozából kivéve szinte átalakul. Egyszerűen megnő, majdnem eléri az S1 Pro méretét; a kormányoszlop magassága például nagyobb, mint a Pro-é teljesen betolva, a fellépő hasznos hossza (ahova állhatunk) is csak 3 centivel rövidebb, mint a komolyabb modellé. A stabil tapadást biztosító gumírozott borítást kapott szürke színű decken a modell neve mellett feltűnik Kirin szimbóluma, illetve a kormányoszlop tövében találhatunk egy kiemelkedést, egy figyelmeztető sárga matrica alatt megbúvó nyomógombot és pár LED-et. A kiemelkedés a gázpedál, mert ezen a rolleren nincs gázkar, a kormányrúdon csak az elektronikus fék kapott helyet, minden más az állórészen található. Ez a kialakítás nem biztos, hogy túl szerencsés, hiszen egyrészt nem látszik az aktuális töltöttség állapota, másrészt akaratlanul kikapcsolhatjuk-, vagy sebességfokozatot állíthatunk a rolleren. Az összkép egyébként nem rossz, a fekete és a piros szín jól mutatnak együtt. A hegesztések minőséginek tűnnek, maga a váz rendben van, a roller nem kelt olcsójános érzetet.
Az első és a hátsó kerék átmérője és a rajtuk található “gumik” anyaga, szélessége, magassága is eltérő. Elől a 8 hüvelykes műanyag felnin minta nélküli, nagyon vékony gumit találunk, ami előrevetíti, hogy gondok lehetnek a lazább talajon való haladáskor, ami később be is bizonyosodott. Hátul kisebb, de szélesebb – a motorral egybeépített – kerék kapott helyett, amin talán nem is gumi, hanem műanyag/gumi keveréke található, műanyag túlsúllyal – mindenesetre kő kemény anyaga van, ez sajnos nem lett a legprofesszionálisabb. A hátsó kerék felfogatása a deck meghosszabbításában található – ennek a végére álmodták meg a mérnökök a két oldalon elhelyezkedő LED-es féklámpát -, nincs külön hátsó lengővilla, így az egész roller rövidebb tud maradni. A fellépő oldalsó részén található töltőcsatlakozó gumisapkával védett az esetlegesen felfröccsenő víz ellen, de nem javasolt ez a fajta felhasználás – mármint esőben, vízben rollerezni. A kormányoszlop alján látható nagy piros kar felel az összecsukásért, ilyen megoldást még nem láttunk a Kugootól. A markolatok gumírozottak, jó fogást biztosítanak.
A Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos roller használatba vétele
Kicsomagolás után a roller bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Egy átlagos autó csomagtartójában bőven elfér még egy S1 Pro mellett is, a markolatokat sem kell a későbbiekben kitekerni a szállításhoz, valóban kis helyet foglal a Kugoo KIRIN Mini 2. Összecsukott állapotban a kormányoszlop tetején található pöcök beakad a hátsó sárvédőn található horonyba, így könnyen szállítható. És valóban könnyen, hiszen a roller alig több, mint 8 kg, szerintem egy alsó iskolatáskája egy keményebb napon ennél nehezebb. Viszont nem egy alkalommal akadt ki szállítás közben a kampó, úgy tűnik vagy pár milliméterrel elméretezték a helyét, vagy a hátsó sárvédő nem túl stabil és képes mozogni, erre oda kell figyelni, nehogy sérülés legyen belőle. Szerencsére stabil oldalkitámasztót is találunk a Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos rolleren, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve.
Ami még hátra van, az a markolatok felszerelése és a roller nyitása. Érdekes módon a markolatok balmenetesek, talán, hogy ne tekeredjenek ki “gázadás” közben (és természetesen illik hozzá brummogni is) – egy kis idő kellett mire rájöttem, hogy miért nem sikerül betekernem őket a helyükre. A hátsó sárvédő lenyomásával oldható a kormányoszlop rögzítése – ha már nem oldott ki magától – és nyitható/rögzíthető a roller. Ehhez körülbelül 45 foknyit el kell tekerni a kormányt, majd a nagy piros kar alját be kell illeszteni a számára kijelölt nútba, majd visszafordítani a kormányt egyenesbe. Ez egészen biztos nem megy könnyen egy kisgyereknek, a kar vége nehezen akad be a helyére. Összecsukni egyszerűbb; a piros kart kell csak megnyomni elforgatott kormány mellett és a kormány lehajtható.
A rollerünk össze van szerelve, vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Sokkal jobban néz ki, mint összecsukva, egészen pofás. A kormányoszlop magassága nem állítható, de mivel a célközönség a gyerekek, így ez nem igazán jelent gondot. A fellépés egyszerű, a deck nincs magasan, ebből az is következik, hogy az útpadkáról való lehajtáskor felakad, de remélhetőleg a kisgyerekek nem fognak ilyen helyeken közlekedni.
A kormányon található eszközökről túl sokat nem lehet mondani, van egy utólag felszerelhető csengőnk és egy elektronikus fékünk. Ha meg szeretnénk állni, vagy lassítani szeretnénk, akkor ezt kell lefelé nyomni, illetve le kell lépni a gázpedálról. Ahogy már említettem, az üzemeltetéshez szükséges multi-gomb a fellépőn kapott helyet, ennek a működése a következő:
- hosszú nyomás kikapcsolt állapotban: bekapcsolás
- 1-1 nyomás bekapcsolt állapotban: a sebesség-mód kiválasztása (5 km/h – 10 km/h – 15 km/h)
- hosszú nyomás bekapcsolt állapotban: kikapcsolás
Ugyanitt található a 4+1 állású töltöttségjelző/mód jelző, aminek a leolvasása körülményes, egyrészt mert rajta állunk, másrészt, mert erős napfényben biztosan nem látszik. Valószínű tervezésnél az lehetett a gondolatmenet, hogy a gyerekeket nem érdeklik ezek a dolgok, addig mennek amíg van kakaó. Plusz Apu vagy Anyu beállítja az üzemmódot, aztán az úgy is marad a menet végéig. Persze ez így nem túl életszerű, de lehet Kínában mások a gyerekek, mint nálunk.
Menettulajdonságok, használhatóság
Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, védőfelszerelés! – és megtenni az első métereket. A bekapcsolás után a kiválasztott sebesség-módról az első – három színben világító – LED ad visszajelzést. Kék, lila és piros állapotot tud felvenni az aktuális maximális sebesség függvényében, utóbbi jelenti a 15 km/h-t, a másik kettő valószínűleg ritkán lesz használva, a tapasztalat azt mutatja, hogy az alsó fokozatok nagyon kicsiknek valók. A gázpedál lenyomásával Kugoo KIRIN Mini 2 elindul, nincs az a nagy nyomaték, mint az erősebb rollereken, így attól nem kell tartani, hogy hatalmasat ránt. Ugye én nem felelek meg sem a gyerek besorolásnak, nehezebb is vagyok, mint 65 kiló, így a tesztet a nyáron múlt 8 éves kisfiam végezte a helyi tópart ösvényein és kijelölt gyalogútjain a maga negyven-pár kilójával. A mért eredmények is ezen a vegyes úton születtek; sík-, aszfaltozott felületen valószínűleg a hatótáv is magasabb 20-30%-al.
Elindultunk – Ádám fiam a teszt alanyával, én az S1 Pro-val – a Mini 2 stabil, viszont a tömör kerekeknek köszönhetően egyenetlen útfelületen nagyon ráz és a laza talajon elakad. Az erdei út agyagos, homokos talajával nem is tudott megbirkózni, így ki is kellett jönnünk ez erdőből, a Kugoo KIRIN Mini 2 nem való ilyen terepre, erre hamar rájöttünk. Vezetni könnyű, a gázpedálos kialakítás könnyen megszokható (bár eleinte furcsa), a fék jól működik, talán túl jól is, úgy tűnik ez Kugoo specialitás. Kisfiam szerint lehetne gyorsabb is, a 8-9 éves gyerekek már bőven ennél gyorsabban tekernek a bringájukkal, de élvezetes vele a közlekedés.
Ami probléma adódott az út során, hogy az egyik oldali féklámpát nemes egyszerűséggel lerúgta amikor az emelkedőn lábbal is rásegített a haladásra, ezen kívül párszor akaratlanul módot váltott, hiszen rajta állt a vezérlőgombon. – Apa, még oda kell írnod, hogy ilyenkor, amikor lábbal hajtom az emelkedőn, akkor ugrál – kapom az instrukciót. Mivel a motor teljesítménye nem igazán elég nagyobb emelkedők leküzdésére, ezért ilyenkor lábbal is rá kell segíteni a haladásra, ekkor az első kerék elemelkedhet a talajtól.
Sajnos világítás nem került a Mini 2-re, ezért a látni és látszani elv miatt érdemes beszerezni előre és hátra is egy-egy világítást, de valószínűsíthetően sötétben nem fog a rollerrel senki közlekedni. A féklámpa fénye messziről is jól látható, a csengő is hangos, ez a két biztonsági berendezés jól működik.
Hatótáv, akkumulátor
Más nem maradt hátra, mint kideríteni, hogy mennyit megy a roller egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat 15 km/h sebességgel, egyenes úton, szélmentes helyen 10-15 kilométer, annyi el is érhető, főleg kisebb súllyal. A teszt során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal, mint ahogy a tesztek során mindig. Az útvonal tele volt emelkedővel, laza talajjal, füves résszel, így akár a felső érték is meglehet ideális körülmények között. Az órát akkor állítottam le, amikor a töltöttségjelző utolsó LED- is villogni kezdett, ez nagyjából 10-15% maradék energiát jelent. A teljes töltés nagyjából 4-5 órát vesz igénybe, én az alsó értéket mértem, így egy nap akár két teljes kör rollerezés is belefér.
A Kugoo KIRIN Mini 2 a maga hibáival együtt is szerethető roller, melyet kifejezetten gyerek számára gyártottak. Amennyiben elakadnátok, a teszthez kapcsolódó fórumban tudtok kérdezni tőlünk a működéssel kapcsolatban. Az oldalunkon szereplő össze elektromos roller (és -kerékpár) ajánlatunkat itt találhatjátok meg.
Összefoglaló
A Kugoo a KIRIN Mini 2-vel egy teljesen új piaci rést célzott meg és még az is lehet, hogy bejön nekik, főleg, hogy 200$ körüli áron nem igazán lehet ismert márkától elektromos rollert találni. Ennek ellenére nem lesz könnyű a dolguk házon belül sem, hiszen nem sokkal drágábban az S1 is megvehető, viszont az igaz, hogy az a modell nem gyereknek való (tekintsünk el attól, hogy való-e egyáltalán kisgyereknek elektromos roller), ráadásul nehezebb is a Mini 2-nél. A modell megjelenését egyedivé teszi a két eltérő méretű kerék és a gázpedál, amit még egyetlen elektromos rollernél sem láthattunk. A minőség kicsit elmarad a megszokott Kugoo minőségtől, hiányzik a kijelző, a világítás és a kerekek is eléggé ráznak ha nem teljesen sík az út. Ellenben igazán kedvező áron be tudjátok szerezni, ráadásul most ajándékkal, EU raktárból, így ha meg már gondolkoztatok elektromos roller beszerzésén a gyereketek számára is, akkor érdemes számításba venni a Kugoo KIRIN Mini 2-t is.
- elfogadható minőség
- kis tömeg
- összecsukva kis helyigény
- árban a kínálat legalján helyezkedik el
- kis hatótáv
- nincs kijelző
- nincs világítás
- a gumik nagyon ráznak ha nem sima a felület
- rosszul elhelyezett bekapcsoló gomb és töltöttségjelző
- elhagyható elemek
- kinyitáskor nehéz rögzíteni
- összecsukás után szétnyílhat
A Kugoo KIRIN Mini 2 elektromos rollert itt tudod megvásárolni
KUGOO KIRIN Mini 2 Folding Electric Scooter for Child (150W) – EU raktár
Még több elektromos roller ajánlat
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!