TrueCam H7 menetrögzítő kamera – biztonság QHD felbontásban
A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.
TrueCam H7 menetrögzítő kamera teszt
Amióta a LAMAX S9 Dual menetrögzítő kamera telepítve van az autómban, azóta sokkal nagyobb biztonságban érzem magam az útjaim során, mert egy vitás helyzetet akár azonnal visszanézhetek, hiszen a visszapillantó tükörbe épített fedélzeti kamera – illetve a hátsó szélvédőre rögzített másodlagos egység – mindent FHD-ban rögzít. A részletek tökéletesen látszanak, ezen kívül a telepített kamerákról is időben értesítést kapok, bár személy azon sofőrök közé tartozom, akik kínosan ügyelnek a közlekedési szabályok betartására.
A mai tesztben – szintén az elem6 cégcsoport jóvoltából – egy újabb fedélzeti kamerát ismerhettek meg a TrueCam H7 személyében, mely más szempontokat helyez előtérbe, mint azt a LAMAX modellje tette. Jelen kamera esetén a fő hangsúlyt a kis méret, az egyszerű telepítés és az akár 2560×1440@30 (QHD) felbontás kapta, a rögzített felvételek a WDR funkciónak és az éjszakai üzemmódnak köszönhetően a lehető legrészletesebbek. Az opcionális hátsó kamera segítségével a mögötted történteket is rögzítheted, míg a – szintén külön megvásárolható – polárszűrő megszünteti a tükröződéseket és a fényvisszaverődéseket. A TrueCam kamerák közül egyedül a H7 modellnél találhatjuk meg a time-lapse funkciót, mely segítségével akár a parkolás során is megfigyelhetjük, hogy mi történik az autónk körül (ez a funkció állandó tápellátást igényel), vagy akár ebben a módban is rögzíthetjük az utunkat, ami nem csak egészen jó szórakozás, de a memóriakártya kapacitását is jobban ki lehet használni.
LAMAX S9 Dual menetrögzítő kamera tesztAz autós menetrögzítő kamerák felvételei kifejezetten hasznosak tudnak lenni abban az esetben ha baleset, vagy valamilyen káresemény történik és nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy ki viseli a felelősséget. Egy ideje a 70mai visszapillantó tükörbe épített ...
Olvass továbbIsmereteim szerint Európában jelenleg nincs egységes szabályozás az autós menetrögzítő kamerák használatával kapcsolatban, van ahol használható, de van ahol büntetnek érte - Magyarország az első kategóriába tartozik. A legtöbb országra érvényes közlekedésbiztonsági előírás szerint a kamera nem korlátozhatja a vezető szabad kilátását, illetve az adatvédelmi (GDPR) törvények értelmében a megosztott felvételen nem lehet felismerhető sem a rendszám, sem a rajta szereplők arca. Az autós kamerák felvételei ugyan felhasználhatóak egy esetleges eljárás során - abban az esetben ha a felvétel az érdekeinket védi -, de a bíróságokat semmi nem kötelezi ezen felvételek elfogadására. Ezen kívül ha a készülékben található GPS modul, nem számít hiteles mérőeszköznek, így a hatóságok a vele rögzített sebességadatot sem kötelesek figyelembe venni.
A fedélzeti kamera beállításai 2,4/5 GHz-es WiFi-n keresztül kapcsolódva a Kacam nevű applikáción keresztül érhetőek el, a telepítés után szinte teljesen elfelejthetjük az eszközünket, hiszen a rögzítés azonnal elindul amikor a TrueCam H7 tápot kap, azaz ha ráadtuk a gyújtást az autóra. A telepített radarok- és a közlekedési lámpákba épített, piroson való áthaladást rögzítő kamerák adatbázisa most sem hiányzik, jelenleg 40.000 helyet tartalmaz Európa szerte. Nem is maradt más hátra, mint megnézni a fedélzeti kamerát működés közben.
A gyártó termékeit a nagyobb magyarországi elektronikai cikkeket forgalmazó webáruházakban be tudod szerezni, ez TrueCam H7 menetrögzítő kamera esetében sincs másképp.
TrueCam H7 menetrögzítő kamera
Általános leírás
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera segítségével a vezetés még biztonságosabbá válik, hiszen egy esetleges baleset során QHD minőségű felvétellel rendelkezel majd a történtekről. Ezen kívül a telepített radarokról és a közlekedési lámpákba elhelyezett-, a piroson való áthaladást rögzítő kamerákról is tájékoztatást kapsz, így lesz időd lelassítani, még mielőtt megtörténne a baj. A menetrögzítő kamerának nincs kijelzője, kis méretének köszönhetően bárhová elhelyezheted az autódban, szinte feltűnésmentesen. A TrueCam H7 vezérlése egy magyarul is tudó alkalmazáson keresztül történik – telepíted és el is feledkezhetsz róla, innen kezdve a működés automatikusan történik.
- egyszeri telepítés: tedd fel egyszer, aztán el is felejtheted
- könnyű kezelés applikáción keresztül
- opcionális hátsó kamera és mágneses CPL (polár) szűrő a még nagyobb biztonságért és a jobb minőségű videókért
- vedd észre időben a radarokat: a folyamatosan bővülő radar-adatbázis segítségével időben leveheted a lábad a gázpedálról
- QHD felbontás a még több részletért
- láss az éjszakában: kiváló minőségű felvételek a városon kívüli sötét útszakaszokon is az éjszakai üzemmódnak köszönhetően
- nagyobb kontraszt a WDR funkció segítségével
- vízjelek a videó-felvételen: GPS koordináta, idő, sebesség – mind a felvétel része lehet ha úgy szeretnéd
- hurokfelvétel: soha nem fogy el a tárhelyed, szükség esetén a legrégebbi – nem zárolt – felvételeid törlődnek, hogy helyet adjanak az újabbaknak
- felvétel zárolás: a fontos felvételeket zárolhatod, így egészen biztos nem tűnnek el ha egyszer szükséged lesz rájuk
- 3 intervallumban állítható time-lapse felvétel, hogy parkolás alatti is biztonságban tudd az autód (csak állandó tápellátás esetén működik)
- G-szenzor: ütközés esetén az aktuális felvétel azonnal zárolva lesz a véletlen törlés elkerülése érdekében
- szuperkondenzátor a hosszabb élettartamért és a maximális biztonságért
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera főbb jellemzői
Általános | Márka: TrueCam Típus: menetrögzítő kamera Modell: H7 Szín: fekete |
Jellemzők | Kijelző: nincs Memóriakártya: akár 128 GB micro SDHC Csatlakoztathatóság: Wi-Fi (2,4/5 GHz), mini USB Applikáció: van (Kacam) Hangvezérlés: nincs Akkumulátor: szuperkondenzátor |
Multimédia | Videó felbontás: – első kamera: 2560×1440@30 – hátsó kamera (opcionális): 1920×1080@30 Látószög: – első kamera: 140° – hátsó kamera (opcionális): 130° Videó formátum: MP4 Tömörítés: H.264/H.265 Fénykép formátum: JPG Fénykép felbontás: 4 MP Hang: beépített mikrofon Funkciók: GPS-modul sebességmérő kamera detektorral, hangvezérlés, WDR, G-szenzor, hurokfelvétel, fájlvédelem, automatikus indítás, állítható vízjelek a videóban (idő és dátum, sebesség, GPS koordináták) |
Méret és súly | Termék súlya: kb. 125 g Termék mérete (LxWxH): 98x30x45 mm |
A doboz tartalma | 1 x TrueCam H7 menetrögzítő kamera 3M tartóval 1 x autós töltő 2 db USB porttal 1 x micro USB tápkábel 1 x adatkábel videó átvitelhez 5 x 3M kábelrögzítő 1 x kábelbehúzó 2 x elektrosztatikus matrica 1 x tárolózsák 1 x tartalék tartó 1 x többnyelvű használati utasítás 1 x biztonsági utasítások 2 x TrueCam matrica 1 x mágneses TrueCam matrica |
Kicsomagolás, első benyomások
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera barna színű, közel szabályos négyzet alakú papírdobozát kézbe véve az első gondolatom az volt, hogy biztosan újrahasznosított anyagból készült- és igazam is lett, az egyik oldalon ott díszeleg a „100% RECYCLED BOX” felirat, ami igencsak dicséretes tény, hogy a gyártó gondolt a környezetének megóvására is. A csomagolás letisztult, a feliratok – beleértve a TrueCam eredetileg három színből álló logóját is – fekete színűek. A doboztetőre a menetrögzítő kamera szemközti oldalának stilizált képét és nevét nyomták, míg a hátoldalon a TrueCam H7 hátsó feléről készült kép mellett a specifikációt olvashatjuk el.
A doboztető leemelése után először a használati utasítás pillanthatjuk meg, mely alatt a gondosan becsomagolt kamerát és a tartozékok fekete színű kartondobozát találjuk, utóbbin a szükséges alkalmazás QR kódja is beolvasható, illetve a WiFi bekapcsolásának módját is elolvashatjuk. Mindezek alatt a TrueCam felirattal és a gyártó logójával nyomott, szürke színű, fűzős tárolózsák helyezkedik el. A tartozékok között találunk egy kábelbehúzót, öt db kábelrögzítőt, táp- és adatkábelt, autós töltőt (5V/3,1A) 2 db USB porttal. Az S9 Duallal ellentétben a tápkábel nincs egybeépítve az autós töltővel, így igény szerint utóbbi kiváltható egy többportos egységgel. A pack része két elektrosztatikus matrica is, mely a kamera eltávolítását könnyíti meg a szélvédőről, egy tartalék tartó, ha nem csak egy autóban szeretnénk használni a menetrögzítő kamerát, illetve pár darab matrica, melyek közül van mágneses is – elég sok mindenre gondoltak a gyártó.
A TrueCam H7 kameráját fólia védi, a szállítás során egészen biztos, hogy nem fog sérülni a lencse. Viszont a fólia eltávolítása után nálam elég mocskos maradt a felület, az első használat előtt szarvasbőrrel vagy objektív tisztító tollal érdemes óvatosan letakarítani, hogy semmi ne rontsa le a felvétel minőségét.
A henger alakú, fekete színű, műanyagból készült kamerát kézbe véve elsőre feltűnik valóban kis mérete, egyáltalán nem túlzó a gyártó „Annyira feltűnésmentes, hogy Ön is megfeledkezik róla” szlogenje, nem véletlenül a Hidden sorozat tagja. Az egység szélessége 10 centiméter alatti, a henger alapjának – azaz a TrueCam H7 oldalainak – átmérője csupán 30 milliméter, míg a tartókonzollal mért magasság is csak 4 és fél centiméter. A kamera kialakítására nem lehet semmilyen panaszunk; nem nyekereg ha nyomkodjuk, nem találhatunk rajta sorját, olyan érzés kézben tartani, mintha egy kis ékszerdobozt fognánk. Amibe bele lehet kötni, az a 3M tartó rögzítése a kamera testéhez, mégpedig azért, mert rettentően szorul. A gyártó egyértelműen gondolt arra, hogy ha két autóban szeretnénk használni a kamerát, akkor egyszerű dolgunk legyen, hiszen a dobozban egy extra tartó is lapul, amit egy második autóba tudunk telepíteni, illetve a hordozózsák is megvédi az eszközt a sérülésektől. 3 méter hosszú micro USB tápkábelt többek között innen is tudtok vásárolni, mert ebből csak 1 db tartozék, ami lássuk be, nem túl ésszerű, hiszen ez is szükséges a működéshez. Szóval a kamera levétele a tartóról még beszereletlen állapotban sem egyszerű, felragasztva pedig attól féltem, hogy letépem az egészet a szélvédőről. Ha nem csak egy autóban szeretnétek használni a fedélzeti kamerát, akkor telepítés előtt érdemes lehet próbálgatni a fel/le szerelés módját, fix telepítésnél természetesen ez nem okoz semmilyen gondot.
A kis kitérő után térjünk vissza a kamera első oldalához, ahol a TrueCam logó és felirat mellett találjuk a 140°-os látószöget biztosító optikát. Az egység bal oldali 1/3-a – ahol a H7 a 3M tartóval kapcsolódik – fix, a jobb oldal a hossztengely mentén forgatható, telepítéskor így állítható be a megfelelő pozíció. A kamera hátulján két darab visszajelző LED-et, egy mikrofont, illetve a reset gombot találjuk, mögöttük – a készülék testében – a hangszóró helyezkedik el. A két LED közül az első a felvétel készítése közben pirosan villog, a második pedig a GPS műholdak megtalálása után zöld színben folyamatosan világít.
A fedélzeti kamera jobb oldalán a működéshez szükséges csatlakozókat-, illetve a Wi-Fi gombot találjuk, mégpedig a tápellátásért/számítógéppel való összekapcsolásért felelős micro USB aljzatot, a micro SD kártya nyílását- és az opcionálisan csatlakoztatható hátsó kamera csatlakozási pontját. A GPS modul a TrueCam H7 belsejében található, ami nagyon jó hír, hiszen nem kell külön eldugni a külső egység kábelét, mint ahogy az a LAMAX S9 Dual esetében szükséges volt; így csak a tápkábelt kell elvezetni a kédergumi alatt, illetve az opcionálisan vásárolható hátsó kameráét. Véleményem szerint a védelem úgy teljes, ha a hátunk mögött zajló események is rögzítésre kerülnek, ezért személy szerint ajánlom a kiegészítő kamera beszerzését.
A Wi-Fi gomb elhelyezése a sofőrhöz legközelebb eső helyre történt, aminek azért van jelentősége, mert a gomb többfunkciós. Rögzítés közben egyszer megnyomva zárolja az éppen futó felvételt, azaz ha a kártya betelik és a régebbi fájlok törlődnek, hogy az újak rögzülni tudjanak, a védett fájlok akkor is megmaradnak. A gombot 3 másodpercig benyomva tartva ki/be kapcsolható a kamera Wi-Fi-je, duplán kattintva pedig a 2,4 GHz-es és az 5 GHz-es frekvenciák között válthatunk. Bekapcsológombot nem találunk az eszközön, ugyanis amint tápot kap a kamera, a rögzítés azonnal elkezdődik és a tápfeszültség megszűnéséig tart. A TrueCam H7 nem tartalmaz akkumulátort, ehelyett úgynevezett szuper-kondenzátorral látták el, mely hosszabb élettartamot, maximális biztonságot garantál és nem zavarják a hőmérséklet-változások sem.
Essen pár szó az opcionálisan beszerezhető hátsó kameráról is. Ennek kábele soklábas csatlakozóban végződik, így felszereléskor magát a kamerát nem kell bevonni a kábelezési folyamatba, félre lehet tenni, így nem tud megsérülni. Mivel a TrueCam H7 nem képes tolatókameraként funkcionálni (nem rajzol segédvonalat, mivel nincs kijelzője), ezért a kábel végén nem található piros színű vezeték, mint a LAMAX Dual S9 esetében, viszont utóbbinak a hátsó kamerája csatlakoztatható a H7-hez, így ki tudtam próbálni, tökéletesen együttműködnek. A kisméretű hátsó kamera talpa 3M öntapadó matrica segítségével fixen rögzíthető a hátsó szélvédő belső felületére, míg az optika megfelelő helyzetének beállítása a kamera testének tekerésével történik, hasonlóan az első egységhez.
A menetrögzítő kamera használatához elengedhetetlen a Kacam nevű alkalmazás, mely segítségével a kamera beállításait lehet megváltoztatni, élőképet lehet nézni, az elkészült képeket és/vagy videókat a telefonra menteni, vagy éppen fotót készíteni az aktuális forgalomról. Az applikáció letöltéshez szükséges QR kódot a gyártó honlapján találhatjátok meg, ahogy az akciókamera teljes – többnyelvű – használati útmutatóját is. Jó hír, hogy itt a legfrissebb firmware- és a sebességmérő kamerák adatbázisának frissítései is hozzáférhetőek a szériaszám megadása után – a szériaszám a doboz alján található.
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera használatba vétele
Első lépésként érdemes a TrueCam H7 menetrögzítő kamera telepítése előtt elvégezni az esetleges firmware- és telepített traffipax adatbázis frissítést (a teszt írásának időpontjában nem volt elérhető újabb verzió) és a kábelezést. Igazság szerint jelen esetben a kábelezés költői túlzás, csak a tápkábelt – illetve ha van hátsó kamera, akkor annak a kábelét – kell behúzni a mellékelt eszközzel. Egyébként mindkét lépés megtehető azután is, hogy a TrueCam H7 felkerült a végleges helyére, de talán egyszerűbb így. A maximum 128 GB kapacitású és minimum class 10-es sebességű micro SDHC memóriakártya behelyezése- és a 3M tartó szélvédőre való ragasztása után az eszköz lényegében készen áll a használatra, de előtte van még pár feladatunk.
A tápkábelt az első szélvédő és a tetőkárpit találkozásánál kell elkezdeni óvatosan elvezetni. Nagyjából 10 centiméter hosszú kilógást hagyva a csatlakozónál, szép lassan nyomkodjuk bele a résbe a kábelt és a mellékelt műanyag szerszám segítségével toljuk beljebb, így a vezeték szinte teljes mértékben elrejthetőek az utastérben. Ha mégsem ezt az utat választjuk, akkor a mellékelt 5 darab ragacsos kábelrögzítő segítségével ízlésesen megtehető a kábel rögzítése. Ha az opcionálisan megvásárolható hátsó kamera is üzembe lesz helyezve, akkor annak a kábelét a bal oldalon érdemes elvezetni, mert ebben az esetben nem kell törést vinni a vezetékbe a csatlakoztatásnál. A fűtőszálas hátsó szélvédők nem fognak gondot okozni a felvételen, mert az optika nagyon közel helyezkedik el az üveghez, a minimális közelpont (ahol már éles képet látunk) ennél jóval távolabb van.
A végleges felhelyezés előtt meg kell találni a megfelelő helyet az egység számára, mégpedig célszerű valahová a visszapillantó tükör mögé telepíteni, mert így egyáltalán nem zavarja a vezetőt a kilátásban. Amire érdemes ügyelni, hogy legyen megfelelő tér a kamera levételéhez – a 3M tartó 4 centiméter hosszúságú, ez van ráhúzva a H7 talpára. Így ennyi hely minimum szükséges az eltávolításhoz, hogy oldalra húzáskor ne ütközzön semmibe a dashcam teste (például a visszapillantó tükörbe). A mellékelt elektrosztatikus matricát vagy használjuk, vagy nem, szerepe csak a talp leválasztásának megkönnyítése a szélvédőről.
A felület megtisztítása után a 3M tartóról el kell távolítani a fóliát (a tartó a kamerára felhelyezve érkezik, ha nem így lenne bele kell csúsztatni a kamera talpába), az optikát a megfelelő szögbe tekerni és a matricát a szélvédőre nyomni, majd egy kis ideig tartani. Felmerülhet, hogy honnan tudható, hogy mi a megfelelő szög, hiszen az eszközön nincs kijelző? A kérdés nagyon jó; ahhoz, hogy a kamera végleges felszerelése előtt lássuk, hogy a TrueCam H7 milyen képkivágást fog rögzíteni a memóriakártyára – azaz jól válasszuk ki a helyét és megfelelően állítsuk be a pozícióját -, segítségül kell hívnunk az applikációt. Szóval a ragasztással még várnunk kell egy kicsit.
Az applikáció használata
A Kacam applikáció QR kódja megtalálható a TrueCam H7 menetrögzítő kamera tartozékainak dobozán, a használati utasításban és a kamera internetes oldalán is, melyet letöltve és telepítve mobiltelefonon keresztül is hozzáférést kapunk a kameránkhoz és a memóriakártyán tárolt fájlokhoz. Ezen kívül a beállításokban is számos dolgot állíthatunk be, de ami jelenleg fontos nekünk, hogy láthatjuk a kamera által rögzítésre kerülő élőképet is. Az applikáció telepítés után a kamerát dugjuk rá a tápra, az azonnal bekapcsol és a rögzítés is automatikusan elindul (közben beszélget velünk, de ez később kikapcsolható). Kapcsoljuk be a Wi-Fi-t a henger jobb oldalán található Wi-Fi gomb megnyomásával és a telefonunkkal kapcsolódjunk a TrueCamH7-xxxxxx_5G/2.4G hálózathoz, melyek között a most már kéken világító gomb kétszeri megnyomásával tudunk váltani (a kapcsolódáshoz szükséges jelszó: 12345678). Sikeres kapcsolat után az applikáció főképernyőjének közepén található „TrueCamH7” feliratra kattintva el is értük a menetrögzítő kameránkat. Ha nem sikerülne elsőre, akkor a telefonon az adatkapcsolat kikapcsolása után menni fog. Ezután a telefonon megjelenik az élőkép, most már be tudjuk állítani a helyes pozíciót, majd az autós kamera a végleges helyére rögzíthető, majd el is lehet felejtkezni róla.
A gyújtás ráadásakor ahogy tápot kap a TrueCam H7 menetrögzítő kamera, azonnal elkezdődik a rögzítés, ezt a bal szélső LED piros villogása jelzi, míg a mellette lévő GPS visszajelző előbb-utóbb zölden világít, ami a sikeres GPS pozicionálást jelzi (amennyiben nincs kapcsolat a GPS műholdakkal, úgy természetesen sem a pillanatnyi sebesség, sem a pozíció nem kerül rögzítésre a felvételen). A memóriakártya nem fog betelni – hacsak nem protektálunk minden felvételt, ez meg nem igazán életszerű -, mert ha kevés a hely, akkor a legrégebbi védelem nélküli felvétel automatikusan törlődik.
Az alkalmazásba való bejelentkezés után a főképernyőn az élőkép fogad bennünket, balról jobbra a felvétel időtartama- a telefonra való mentés ikonja-, a fényképfelvétel gomb-, az aktuális felbontás- és a teljes képernyőre való váltás ikonja látszódnak. Utóbbi állásban már a rögzített képet látjuk, tehát a felvétel készítésének időpontja és a sofőr neve mellett választásunk szerint szerepelhetnek a GPS koordináták és a pillanatnyi sebesség is. Az élőkép alatt található hat dedikált ikon segítségével nézhetőek meg a memóriakártyán található felvételek, állítható le a felvétel, kapcsolható ki a mikrofon és állítható be a felbontás, ezt érdemes 1440P30-ra váltani, hogy minél részletesebb videó álljon a rendelkezésünkre ha szükségünk van rá. A kamera átkapcsolása gombbal az első- és az opcionális hátsó kamera képe között válthatunk.
A menü jól átgondolt, bár vannak benne elírások, nem minden van lefordítva, de pontosan érthető mi a funkció. A menüpontok egyébként kamerafüggőek, a LAMAX S9 Dual esetében más beállítások elérhetőek, mint amikor TrueCam H7-et használunk, hiszen például utóbbinál sajnos nincsenek ADAS funkciók, így felesleges is lenne. Most következzenek azok a funkciók, amiket érdemes átnézni és beállítani az első használat előtt:
- figyelmeztetés rögzített sebességmérő kamerák esetén (ki/sípolás/hang): a funkció segítségével értesítést kaphatunk az adatbázisban rögzített kamerák helyzetéről és a sebességhatárról angol nyelven
- G-szenzor érzékenysége (ki/mély/közepes/magas): a G-szenzornak köszönhetően a kamera rögzíti például az autóbalesetek során fellépő ütközéseket – amint a kamera ütközést észlel, azonnal lezárja az aktuális felvételt, megóvva azt a felülírástól – nem érdemes a magas beállítást használni, hamar elfogy a tárhelyünk
- WDR (Wide Dynamic Range): a funkciónak köszöngetően a kamera szélesebb kontrasztarányban rögzíti a képet, így a kamera jobban tudja kezelni a az olyan helyzeteket amikor a kép egy része árnyékban van, a másik részen süt a nap – érdemes bekapcsolni
- time-lapse időtartam (0,2/0,5/1 mp): egyfajta gyorsított felvételt kapunk, illetve állandó tápellátással figyelhetjük a parkoló autónk körüli eseményeket – ha aktív, menet közben is így rögzít a kamera, fontoljuk meg a használatát
- időbélyegző/GPS vízjel/sebesség megjelenítése: beállítható, hogy mi látszódjon a felvételen
- kódoló formátum (H264/H265): a H.265 feleakkora fájlméret, dupla tömörítés
- felvétel hosszúsága (1/3/5 perc): egyes felvételek hossza állítható be – ha a memóriakártya megtelik, a kamera elkezdi felülírni a legrégebbi nem zárolt felvételeket
A fenti funkciókat érdemes bekapcsolni, illetve ízlés szerint beállítani és el is indulhatunk.
Jellemzők, tapasztalatok
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera a legtöbb esetben elég gyorsan megtalálja GPS műholdakat – a menüben látható az aktuális állapot -, de volt már rá példa, hogy az első pár kilométeren nem talált jelet, de ez inkább kivételnek mondható. Amikor egy fix traffipax- vagy egy piros lámpán való áthaladást figyelő kamera közelébe érünk, akkor az eszköz már jóval a helyszín előtt (500/800 méter – városon belül/kívül) hangjelzéssel figyelmeztet bennünket a tényre – a LAMAX S9 Dual kicsit korábban értesít. Megismerhetjük a kamera távolságát és a legnagyobb megengedett sebességet, egy férfihang tolmácsolásában (a hangszóró hangerejét érdemes maximálisra állítani, akkor nem üvöltő zene mellett is hallható). Ez nem azt jelenti, hogy nyugodtan száguldozhatunk – érdemes mindig a megengedett legnagyobb sebességet nem túllépve közlekedni -, de jól tud jönni. Amit sajnálok, hogy az ADAS funkciók kimaradtak, a sávelhagyásra való figyelmeztetés (LDWS) sok elalvásos balesetet meg tud előzni.
Az elkészült videók .MP4, a fényképek .JPG formátumban rögzülnek, a fájlnevük a „dátum_órapercmásodperc_00” formátumot követi (2021_09_17_090815_00.MP4/.JPG) így könnyen beazonosítható a készítés időpontja. A memóriakártyán található folderek egyértelművé teszik, hogy mi található bennük (back_emr/back_norm/back_photo/front_emr/front_norm/front_photo). A back_emr és front_emr könyvtárakban található fájlokat vagy mi tettük védetté a Wi-Fi gomb egyszeri megnyomásával felvétel közben, vagy valamilyen külső behatás miatt lettek automatikusan rezerválva, például egy ütközés miatt. A TrueCam H7 fedélzeti kamerát a mellékelt adatkábel segítségével laptophoz is csatlakoztathatjuk, ilyenkor külső meghajtóként viselkedik és direktben másolhatóak róla a mentett képek, videók. QHD beállítás esetén egy 3 perces felvétel nagyjából 300 MB helyet foglal el a memóriakártyán, 13 Mb/s átviteli sebesség és HEVC (H.265) kódolás mellett, míg a 2560×1440 felbontású fényképek mérete 5,7 MB. Érdekességképen megjegyzem, hogy a LAMAX S9 Dual esetében a videók mérete FHD felbontásban volt hasonló H.264 tömörítési technológia használata esetén.
A fenti két pár képen láthatóak a fedélzeti kamerával készült fényképek álló helyzetben és menet közben fotózva, illetve a videóból kivágott képkockák nappal és éjszaka – közvilágítás nélküli – országúton. Látható, hogy napközben a minden tökéletesen élesen látható, még a kettővel előttünk álló autó rendszáma is leolvasható. Az éjszaka felvételekből ugyan nem fogunk úti videókat vágni, de egy baleset során az előttünk lévő gépjármű egyértelműen beazonosítható, a karambol előtti történtek természetesen tökéletesen követhetőek. Az elkészült felvételeket leggyorsabban a Kacam appban tudjuk megnézni, levédeni, letölteni a telefonunkra (akár csak kis részletet is) vagy ha nincs rá a továbbiakban szükségünk, akkor le is tudjuk törölni őket, bár ha a kártyáról elfogyott a hely, akkor ez automatikusan megtörténik a nem rezervált fájlok esetében. Ha szeretnénk az utókor számára megőrizni a videókat, akkor ennek az egyik módja a memóriakártya eltávolítása és tartalmának számítógépre történő átmásolása, vagy közvetlenül laptopra dugva a H7-et.
Amit a TrueCam H7 esetében nem tud az applikáció, az a rögzített felvétel lejátszása közben az útvonal megrajzolása (a LAMAX S9 Dual tudja). De nem kell elkeseredni emiatt, mert létezik rá megoldás, mégpedig a GPSPlayer nevű program mely PC-n, vagy Androidos eszközökön futtatható (a PC verziót leggyorsabban a lenti képre kattintva tudjátok letölteni .zip formátumban a TrueCam weboldaláról).
A program felülete így néz ki, a bal alsó folder ikonra kattintva tudjuk betallózni azt a videó fájlt amiből ki szeretnénk olvasni az útvonalat. A fő helyen maga a videó nézhető meg ahogy haladunk előre az időben, a jobb oldali OpenStreetMap alapú térképen követhetjük nyomon az aktuális helyzetünket, alatta pedig a sebesség adatokat. A betöltés után a teljes útvonal kirajzolódik, a helyzetünket kék ikon jelzi. A fentieken kívül a GPS adatok is kijelzésre kerülnek és láthatjuk a fájl jellemzőit is (név, hossz, rögzítés ideje, méret, felbontás). Esetleges incidens esetén igazán megkönnyíti a dolgunkat, ha rekonstruálni kell a történteket.
A rögzített felvételek minősége
Egy menetrögzítő kamera esetében a legfontosabb elvárásunk, hogy egy esetleges baleset esetén a részletek jól kivehetőek legyenek akármilyen napszakban- és fényviszonyok között közlekedünk. A TrueCam H7 menetrögzítő kamera esetében nem tudok belekötni semmibe, a videókon és a fényképeken a rendszámok tökéletesen leolvashatóak, főleg nappal, de éjszaka sem lehet okunk a panaszra, még lakott területen kívül, közvilágítás nélküli terepen autózva sem (ha a nap szemből belesüt az optikába, azt egyetlen kamera sem tolerálja jól). A felvétel aljába ugyan beletükröződik a belső tér egy része, de emiatt nem veszítünk a lényegi tartalomból, illetve az opcionálisan megvásárolható CPL szűrő segítségével ezek a tükröződések kiszűrhetőek. A 140°-os látószögnek köszönhetően a kamera egyszerre rögzíti a saját- és a szemközti sávon kívül a járdát is, eközben nem torzítja az egyes objektumokat. Ha a mikrofon bekapcsolt állapotban van, a felvételen jól hallani ami a beltérben történik (rádió, beszélgetés, telefonbeszélgetés), mindenkinek egyénileg kell eldöntenie, hogy szüksége van-e ezekre a hangokra.
A lenti videóban a videók minőségén kívül meghallgathatjátok azt is, hogy a traffipax figyelmeztetések mennyivel korábban érkeznek egy VÉDA kapu előtt, illetve mekkora az eltérés időben a LAMAX S9 Dual (női hang) és a TrueCam H7 (férfi hang) értesítései között.
A tesztben igen sok szó esett a LAMAX S9 Dual, visszapillantó tükörbe épített kameráról, úgy illik, hogy megmutassam a lényeges különbségeket a két eszköz között. Mindkettő kifejezetten jól végzi a feladatát, egyik sem rossz választás.
LAMAX S9 DUAL | TrueCam H7 | |
---|---|---|
Első kamera maximális felbontása | 1920×1080@30 | 2540×1440@30 |
Látószög | 150° | 140° |
Hátsó kamera | tartozék | opcionális |
GPS | külső | beépített |
Tápellátás | 500 mAh lítium akkumulátor | szuperkondenzátor |
Kijelző | 9,66″ IPS érintőkijelző | nincs |
Videó formátum, tömörítés | MOV, H.264 | MP4, H.264/H.265 |
Hangvezérlés | van | nincs |
Parkolási mód | van | nincs (helyette time-lapse) |
ADAS funkciók | van | nincs |
Fényképek felbontása | 2 Mpx | 4 Mpx |
Kamera mérete | 257x71x38 mm | 98×30×45 mm |
Polárszűrő (CPL) | nem használható | opcionális |
És hogy megéri-e megvásárolni a TrueCam H7 menetrögzítő kamerát? Ha csak azt vesszük alapul, hogy beépített GPS-szel-, traffipax adatbázissal rendelkezik, akkor már egy elkerült gyorshajtás-büntetés, vagy cserbenhagyásos baleset miatt is megtérülhet az ára. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az eszköz feltűnésmentes, kis helyen elfér és a telepítés után semmilyen feladatunk nincs vele, akkor mindenképp, főleg ha a kötelezően adandó garanciát is hozzávesszük.
Mostani alkalommal az elem6 cégcsoport jóvoltából a TrueCam H7 menetrögzítő kamera működését ismerhettétek meg részletesen, a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne vásárlás előtt, esetleg a működéssel kapcsolatban, ezeket a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni.
Összefoglaló
A TrueCam H7 menetrögzítő kamera tulajdonosaként ha autóba ülsz, csak azon kell aggódnod, hogy nem hagytál-e otthon valamit, a beüzemelés után a kisméretű eszköz a visszapillantó tükör mögött feltűnés nélkül teszi a dolgát. Az elindulástól kezdve rögzíti az utad, a traffipaxokra és a piros lámpán való áthaladást rögzítő kereszteződésekre is figyelmeztet. Ha ha mégis bekövetkezik a baj, akkor egyszerűen - QHD minőségben - visszanézhető a balesetről készült felvétel, ezzel segítve a kialakult helyzet gyors rendezését. Sajnos az ADAS funkciók kimaradtak és igazi parkolási üzemmód sincs, de utóbbi helyett legalább van time-lapse lehetőség, ami több a semminél. A opcionálisan vásárolható hátsó kamerával kiegészítve a TrueCam H7 maximális biztonságot nyújt (keresd az együttes akciókat), a szintén külön megvásárolható CPL szűrő pedig a tükröződések eltüntetésében segít. Kitűnő eszköz, megfelelő terméktámogatással, egészen jól használható applikációval. Ajánlott termék.
- egyszerű telepítés és beállítás
- automatikus felvétel indítás
- beépített GPS
- figyelmeztetés a telepített radarokra és a jelzőlámpákba épített kamerákra
- G-érzékelő
- hurokfelvétel
- time-lapse funkció
- magyar nyelvű applikáció
- opcionális hátsó kamera csatlakoztatás
- opcionális CPL szűrő
- különálló szivargyújtó töltő
- a megtett útvonal megjelenítése térképen
- hiányzó ADAS (LDWS/FCWS) funkciók
- nincs parkolási üzemmód
- nehéz kivenni a tartójából
- polárszűrő nélkül a beltér visszatükröződik
A TrueCam H7 menetrögzítő kamerát itt vásárolhatod meg
TrueCam H7 menetrögzítő kamera
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!