UMAX City Racer 36 elektromos roller – jól bírja!
A "MUTASD A KUPONKÓDOT!" gomb megnyomása után az akciót tartalmazó weboldal új ablakban megnyílik és a kuponkód a vágólapra kerül.
UMAX City Racer 36 elektromos roller teszt
Itt a tavasz, melegszik az idő, hamarosan előkerülnek az áttelelt elektromos rollerek/kerékpárok a téli tárolóhelyükről és megteszik az első métereiket az idei évben. Sokan még csak most nézelődtök és kérdezitek, hogy milyen eszközre ruházzatok be úgy, hogy a magyarországi vásárlást részesítitek előnyben és a kedvező árról sem mondanátok le. A mostani tesztben egy ilyen rollert mutatok be Nektek, mely nagy kapacitású-, könnyen cserélhető akkumulátorával, relatív magas végsebességével és hatótávolságával jó választás lehet. A UMAX City Racer 36 elektromos rollert a Bermudakonzol webáruháztól kaptam kölcsön kipróbálásra, egy – kifejezetten a weddmegonline.hu olvasói számára felajánlott – kuponkód kíséretében, mely vásárlás esetén 1.500 ft kedvezményt biztosít a roller eredetileg is kedvező vételárából.
UMAX City Racer 36 elektromos roller
A UMAX City Racer 36 elektromos roller általános leírása
A UMAX City Racer 36 elektromos roller mindenki figyelmét magával ragadja hagyományos kialakításával, nagyméretű kerekeivel és erőteljes, 350 W-os motorjával. A roller 10.000 mAh kapacitású, kivehető akkumulátorral szerelt, amely egyetlen feltöltéssel akár 30 km-es hatótávolságot biztosít használójának. A City Racer 36 gyorsan összecsukható, könnyen kezelhető és jól hordozható, a nagy – 10″ méretű, felfújható gumiabroncsok elnyelik a felületi egyenetlenségeket, és kényelmes közlekedést biztosítanak. A 350 W teljesítményű motor az első kerékbe van építve, amely gyors és mozgékony haladást tesz lehetővé. Az első és hátsó lámpák, valamint az oldalsó fényvisszaverők maximális biztonságot nyújtanak, még sötétben való használat esetében is.
● három különböző sebesség mód (10/15/32 km/h)
● 10 hüvelykes levegős gumiabroncsok, hátul tárcsafékkel szerelve a biztonságos haladásért
● 350 W teljesítményű elektromotor, akár 32 km/h maximális sebesség eléréshez, tempomattal szerelve
● nagy akkumulátor-kapacitás, akár 30 km hatótáv, könnyen cserélhető kialakítás
● 100 kg maximális terhelhetőség
● gyorsan összecsukható és kinyitható
● erős fényű LED fényszóró elől, világítás és féklámpa hátul
A UMAX City Racer 36 elektromos roller főbb jellemzői
Általános | Márka: UMAX Típus: elektromos roller Modell: City Racer 36 Szín: fekete |
Jellemzők | Terhelhetőség: 100 kg Maximális sebesség: 32 km/h Motor teljesítmény: 350 W Kerék átmérője: 10 hüvelyk Elméleti hatótáv: 30 km Sebesség módok: 3 féle (megadott: 10/20/25 km/h, mért: 10/15/32 km/h) Világítás: első/hátsó LED Fékrendszer: hátsó tárcsafék Akkumulátor: 36 V, 10 Ah Töltési idő: 4-6 óra Lengéscsillapítás: nincs Kijelző: van Tempomat: van Telefontartó: nincs |
Méret és súly | Termék súlya: 14.00 kg Termék mérete (LxWxH): – nyitva: 107.00×42.00×120.00 cm – csukva, markolat nélkül: 107.00×16.00×45.00 cm |
A doboz tartalma | 1 x UMAX City Racer 36 elektromos roller 1 x EU csatlakozós töltő 2 x kormánymarkolat 1 x használati utasítás |
Első benyomások
A UMAX City Racer 36 elektromos rollert összeszerelt állapotban kaptam meg, így magáról a csomagolásról nem tudok mit mondani. Az EU csatlakozós hálózati töltőn kívül egy használati utasítást és 2 kormánymarkolatot kapunk a roller mellé, amiket majd nekünk kell becsavarni a kormányba. A markolatok meg vannak jelölve, hogy véletlenül se a rossz oldalra kerüljenek, hiszen ennek a menet látná kárát.
A roller fekete színű, a csúszásgátlóval ellátott fellépőn fehér színben az UMAX feliratot olvashatjuk el, míg a fékbowden burkolata, a gázkar-egység és a fényvisszaverő matricák pirosak, mutatós az összkép. Első ránézésre a deck rövidebbnek tűnik, mint amit eddig tapasztaltam és a kormány szélessége is keskenyebb, mint az eddig tesztelt példányoké voltak – majd menet közben kiderül, hogy ez okoz-e bármiféle hátrányt a használat közben.
A UMAX City Racer 36 elektromos roller 10 hüvelyk átmérőjű gumijai levegősek, a szelep messze kiáll a felni síkjából, így nem fog problémát okozni a felpumpálásuk, még akkor sem, ha a pumpatömlő nem a felszereltség része. Jó jel a minőségre nézve, hogy a hegesztések szépek, nem találunk sorjás alkatrészt, a bowdenek és a kábelek is normálisan vannak elvezetve és a deck felülete is elég rücskös ahhoz, hogy ne csússzon le róla a lábunk. A kormányoszlopon található 10.000 mAh kapacitású akkumulátor könnyen cserélhető, súlyra sem vészes, egy hátizsákban könnyen szállítható, így duplájára növelve a megtehető távot – szerencsére a csereakkumulátor is megrendelhető a Bermudakonzolnál.
Az elektromos roller használatba vétele
Az akkumulátor teljes feltöltése után a roller bekerült a csomagtartóba és irány a szokásos tópart a fotók elkészítéséhez. Egy átlagos autó csomagtartójában bőven elfér, kitekert markolattal csak 16 cm széles és 45 cm magas. Ha a kormánymarkolatokat nem szeretnénk kitekerni, akkor a kormány teljes szélességével számolnunk kell a szállítás során, de így sem foglal katasztrofálisan nagy helyet, 42 cm-re nő a helyigénye. A nyitás/összecsukás körülbelül 3 másodpercet vesz igénybe, a kormányoszlop felállítása után, annak az alsó felén található kart kell felhajtanunk és egy retesszel biztosítani, visszafelé értelemszerűen ugyanezt kell elvégezni csak fordított sorrendben. A retesz elég vékony műanyagból készült, óvatosan kell vele bánni, hogy el ne törjön (menet közben, már rögzített állapotban nem fog). Szállításhoz a kormányoszlop felső részén található rögzítőfület bele tudjuk akasztani a sárvédőn található pöcökbe (nyitott állapotában akasztóként funkcionál), így a roller a kormányoszlopnál megemelve könnyen hordozható. A UMAX City Racer 36 csak 14 kg tömegű, kézben még hosszabb távon is könnyen szállítható. Az oldalkitámasztó stabil és elég hosszú, kissé hepehupás talajon sem kell aggódnunk amiatt, hogy eldőlne, az oldalsztender helye és hossza jól lett méretezve.
A roller menetre kész, vessünk rá egy közelebbi pillantást mielőtt elindulunk vele az első utunkra. Az akkumulátor kiemelkedik a kormányoszlop síkjából, kivenni és visszahelyezni nem túl nagy mutatvány; egy gumírozott reteszt kell hozzá az akku felső részén hátrahúzni, majd az egész egységet feltolni és hátrafelé kiemelni. Az akkupakk a helyén és kivéve is tölthető, a teljes töltés 5 és fél órán keresztül tartott, a töltőn a feltöltött állapotot zöld színű LED jelzi, amit töltés közben pirosan világít. A töltőcsatlakozót gumisapka védi, így por, nedvesség ebből az irányból nem tud bekerülni a rendszerbe.
A kormányoszlop elég magas, ellenben nem állítható, így valamennyire korlátozhatja a használhatóságot, felső pontja 120 cm-re van a talajtól. Megkértem a 140 centis kisfiamat, hogy álljon rá és menjen vele pár kört középső fokozatban a kerékpárúton, tökéletesen tudta irányítani, nem volt kényelmetlen Neki. Az én 174 centimhez is passzol, így mondhatjuk, hogy jól el van eltalálva a kormánymagasság. A talajtól egyébként 13 és fél centire állunk, a hasmagasság 11 cm, így a legtöbb padkáról gond nélkül le tudunk hajtani felakadás nélkül. Külön első fék nincs, a roller hátul tárcsa- és taposófékkel szerelt (elektronikus fék sincs) – fékezés esetén természetesen a féklámpa bekapcsol, amennyiben a világítás is működik, akkor villogással jelzi, hogy lassítunk. Ahogy már az előzőekben írtam, a kerekek 10 hüvelyk átmérőjűek és levegős gumikkal szereltek amik jól tapadnak, így a magyar utakra is megfelelnek; jóval kevésbé ráznak, mint egy honeycomb, vagy egy sima tömör abroncs, ekkora átmérőnél nem zavaró a lengéscsillapító hiánya sem.
A kormányon található eszközökről nem esett még szó, ezek balról jobbra a következőek: a jobb oldali, rücskös gumival borított markolat előtt találjuk a hátsó tárcsaféket működtető fékkart, előtte pedig a csengőt. A központi helyet a kijelző foglalja el, melyen sajnos nem található statisztika – és mivel applikáció sincs, ezt el is könyvelhetjük negatívumként. A központi kijelzőn a sebességen túl azt láthatjuk, hogy melyik módban vagyunk és be van-e kapcsolva a világításunk, illetve egy szerelőkulcs ikon jelenik meg ha valamilyen probléma áll fent, ezt szerencsére egyszer sem láttam a próba során. Sajnos semmi több, egy kisebb menü azért jól jött volna napi/összesített statisztikával.
Magán a kijelzőn nem találunk vezérlőgombokat, ezek a gázkarral egybeépített, piros gumival borított egységen kaptak helyett. A funkció- és bekapcsológombok így működnek:
- bekapcsológomb 1x nyomás: ki/bekapcsolás
- funkciógomb megnyomása bekapcsolt állapotban: váltás a sebesség-módok között (10/20/25 km/h)
- funkciógomb 2x-i megnyomása: világítás be/kikapcsolása
A kijelző fényereje nappali világosságban is elegendő a leolvasáshoz (még védőfólián keresztül is), jól láthatóak töltöttségi értékek, a pillanatnyi sebesség és az aktuális sebességfokozat (lassú sebesség – nincs kijelzés, közepes sebesség – fehér D betű, maximális sebesség – piros D betű).
A töltöttségjelző öt egységre van osztva, az egyes állás esetén nagyjából 5 km-nyi-, míg villogása esetén körülbelül 500-1.000 méter megtételére elég energia áll rendelkezésünkre – ez természetesen függ az időjárástól a terepviszonyoktól, a vezető tömegétől, stb. Ha azt látjuk, hogy az akkumulátor töltöttsége ilyen alacsony, ne rollerezzünk tovább, főleg ne terhelés alatt (emelkedő, full gáz, stb), mert az akkumulátor és a vezérlő is – még a beépített védelem ellenére is – károsodhatnak. Egyébként ha az akkumulátor töltöttségi szintje ilyen alacsony értékre esik, az ECU érezhetően leszabályozza a teljesítményt és nagyjából csak 15 km/h maximális sebesség érhető el.
Menettulajdonságok, használhatóság
Nem maradt más hátra, mint felpattanni a kormány mögé – bukósisak, védőfelszerelés! – és megtenni az első métereket. Bekapcsolás és a sebesség-mód kiválasztása után a gázkart lenyomva semmi nem történik, ez nem hiba, hanem biztonsági megoldás, ahogy már más rollereknél is láthattuk. A UMAX City Racer 36 csak akkor indul el, ha ellöktük a lábunkkal és mozgásban van, így elkerülhetőek a véletlen balesetek. A kijelzőn végig látható a kiválasztott sebességfokozat, az akkumulátor állapota és a pillanatnyi sebesség.
A gázkar 6 másodpercig tartó lenyomásával egy hangjelzés kíséretében bekapcsol a tempomat és kimehetünk a világból. A sebességtartó automatika aktiválására bármilyen sebesség mellett lehetőségünk van; ha teljesen lenyomjuk a kart, akkor a fokozatnak megfelelő maximális sebességre áll be, ha egy bizonyos sebességen tartjuk a rollert pár másodpercig, akkor oda. A sebességtartó automatikát oldani a gáz-, vagy a fékkar működtetésével tudjuk. A fellépő sajnos elég rövidre sikerült, a két lábunk egymás mögött nem igazán fér el kényelmesen még keresztben sem, kislábúak előnyben!
Elindultunk, a roller 25-27 km/h sebességig stabilnak mondható, fölötte hirtelen instabillá válik még nagyobb ívű kanyarokban is – ilyenkor (is) kifejezetten észnél kell lennünk, mert könnyen baleset lehet a vége a nagyobb tempónak. Ennek az instabilitásnak valószínűleg a szűk kormányszélesség az oka – a markolatok végei között csupán 42 centiméter van (példaként a City Racer 35 esetében ez a távolság 48 cm) és a rövid deck sem biztos, hogy segít. A relatív nagy átmérőjű, levegővel töltött gumik jól tapadnak, a nagyobb hasmagasság miatt csak az átlagnál magasabb padkák jelenthetnek gondot, a fekvőrendőrökön, emelkedő padkákon (autókiálló) minden további nélkül át tudunk hajtani fennakadás nélkül. A teszt során murván, erdőben – agyagos úton, homokon is közlekedtünk, ezek közül egyedül a mély homok az a felület ahol az átlagosnál nagyobb körültekintéssel kell haladni, mert az meg tudja fogni a kereket, így nagyobb sebesség mellett nagyot eshetünk.
A fék sajnos nem az igazi, szokást igényel a használata, az első út előtt mindenképpen érdemes egy kerékpárszervizben beállíttatni. A tapasztalatom az volt, hogy a fékkart kicsit behúzva jól lassultunk – talán túlságosan is -, de a kar teljes útján nem volt jól elosztva a fékerő; 95%-os működés mellett hosszabb volt a fékút, mint általában a többi rollernél, majd az utolsó pár milliméteren hirtelen állóra fékeződött a hátsó kerék.
Hatótáv, akkumulátor
Más nem maradt hátra, mint kideríteni, hogy mennyit megy a UMAX City Racer 36 egy töltéssel. Természetesen ez függ a sofőr tömegétől, az út minőségétől, az esetleges emelkedők nagyságától és darabszámától, de még a szél is befolyásolhatja. A gyári adat 30 kilométer, amihez nem tudjuk milyen jellemzők tartoznak, valószínűleg 70 kilós sofőrrel és 20 km/h körüli sebességgel van kalkulálva, ami azt jelenti, hogy alattam akár felülről súrolhatja a 20 kilométert. Ez nem hangzik rosszul, nézzük meg, hogy a valós körülmények között milyen távot lehet bejárni.
A teszt során az Amazfit GTR 47 mm-es aktivitásmérőjét használtam Amazfit (Zepp) appal, mint ahogy a tesztek során mindig. Most is – ahogy a legtöbb esetben – két-három alkalom eredményét mutatom meg, eltérő körülmények között próbálva a rollert.
A fenti képen látható adatok egységes képet mutatnak, a 20 km hatótávolság minden esetben elérhető volt, a második eredmény tekinthető egy átlagos városi menetnek, a mérések körülményei sorban így alakultak:
- 10-15%-os emelkedők, lejtők között, teljes gázzal, harmadik fokozatban, lazább talajon is
- többnyire sík terepen, nem túl meredek, de hosszabb emelkedőkkel tarkítva, 20-25 km/h közötti sebesség-tartományban
- többnyire sík terepen, nem túl meredek, de hosszabb emelkedőkkel tarkítva, harmadik fokozatban, a végén kb. 4 km hosszú emelkedőn (teljes szintemelkedés kb. 100 m)
A fentiekből látható, hogy a legszélsőségesebb körülmények között igyekeztem bevetni a rollert, olyan helyeken, ahol az átlagfelhasználó valószínűleg nem fog közlekedni vele. Ami meglepett, hogy a UMAX City Racer 36 tartósan bírja a maximális sebességet, ami ráadásul a gyár által megadott 25 km/h helyett 32 km/h volt – egy dobozból kivett példányról beszélünk, nem történt utólagos limitemelés. Sík úton ez a sebesség tartható amíg az akkumulátor töltöttsége nem csökken 1 egységre, a vezérlő elég sokára avatkozik be és veszi vissza a teljesítményt, erre érdemes figyelni. Elnyújtott, nem túl meredek emelkedőkön (pl: 600 m hosszan, 15 méter szintemelkedés esetén) tartható a 25-27 km/h óra, ami igazán szép teljesítmény! Ami még nem tetszett, hogy a markolat gumijai túl hosszúak és zavaróan lelógnak a kormány végéről, illetve pár menetnyit ki is tudnak tekeredni menet közben – ez sem túl szerencsés.
Nem csak a legmagasabb-, de a középső fokozat is eltér a gyárilag megadott értéktől, ugyanis 20 km/h óra sebesség helyett 15 km/h-ra van beállítva, így érdemes a harmadik fokozatban használni a rollert. Nem tudom, hogy ezt csak a tesztpéldány szériája produkálja, vagy az összes roller ilyen, de hangsúlyozom, hogy egy dobozból kivett, utólagosan nem piszkált darabról beszélünk.
A mostani alkalommal egy kedvező ár/érték arányú, jól összerakott elektromos rollert próbálhattunk ki a Bermudakonzol jóvoltából, ami nem volt más, mint a UMAX City Racer 36 – a teljes összefoglalót lejjebb olvashatjátok. Amennyiben kérdésetek lenne vásárlás előtt, vagy a működéssel kapcsolatban, ezeket a teszthez kapcsolódó fórumban tudjátok feltenni. Az oldalunkon szereplő összes elektromos roller (és -kerékpár) ajánlatunkat itt találhatjátok meg.
Összefoglaló
Az eddig tesztelt "pálcika" rollerek közül a UMAX City Racer 36 az a roller, ami tartósan tud 30 km/h sebesség fölött is haladni, majdnem egészen a teljes lemerülésig. Viszont ha lemerül és van a hátizsákban egy pót-akkumulátor, akkor jöhet a következő 25-30 kilométer örömrollerezés. Mert az szinte biztos, hogy a roller örömet fog okozni használójának, még akkor is ha vannak hiányosságai, mint például a túl keskeny kormányszélesség, vagy a rövid fellépő. A 350 W teljesítményű motorban van erő, így a városi közlekedésből sem lesz unalmas zötykölődés. Ha pedig tömegközlekedni kell, akkor a 14 kilós tömegnek és a kis méretnek köszönhetően ez sem fog problémát okozni. Ha gyors, nagy hatótávolságú elektromos rollerre vágysz magyarországi beszerzéssel, garanciával, kedvező áron, akkor a UMAX City Racer 36 jó választás lehet.
- cserélhető akkumulátor
- jó minőség
- kis tömeg
- könnyű összecsukhatóság
- 10 hüvelykes kerekek, levegős gumik
- jó gyorsulás
- bármilyen sebességre állítható tempomat
- nincs applikáció
- a kijelző nem mutat statisztikát
- maximális sebességen instabil
- gyenge fékhatás
- a kormánymagasság nem állítható
- rövid állórész
- keskeny kormányszélesség
- gyenge anyagú kormányrögzítő retesz
- menet közben kitekeredő kormánymarkolat
- túl hosszú gumi a markolaton
A UMAX City Racer 36 elektromos rollert itt tudod megvásárolni
UMAX City Racer 36 elektromos roller
Még több elektromos roller ajánlat
Friss ajánlatok minden nap
Köszönjük, hogy olvasol minket. Azon fáradozunk, hogy a lehető legjobb ajánlatokat oszthassuk meg Veled. Maradj velünk, építsünk közösséget!